Strona 63 z 65

: poniedziałek 07 kwie 2014, 16:10
autor: philut
Prosta sprawa, było trochę zaklinowane a nie lubię działać na silę i jeszcze coś popsuć. Dzięki Greg, już naprawione. Jednak ta latarka to cudo. Będzie mi jeszcze przez wiele lat służyła i pewnie moim wnukom też...

: czwartek 01 maja 2014, 12:23
autor: arekm
Mam SolarForce L2P 900lm XM-L2 T6 3C extended od grega (z września 2013), reflektor OP i jest miło... ale ciut za wąsko w lesie. Skręcając ostro nie widzę co mnie czeka.

Coś tu się da zadziałać - Inny reflektor?

(jak zabiorę drugą latarkę na kask to oczywiście problem znika... tylko zapominam zabierać)

Od razu podsumowanie po kilku miesiącach użytkowania:
- jestem bardzo zadowolony z ilości światła, zasięgu, jakości
- trochę za mało światła na boki w pewnych sytuacjach ala las (no ale coś za coś)
- nadal nie mam wyczucia z przyciskiem reverse :/ chcę zmieniać tryby to albo za słabo naciskam (nie zmieniając trybu) albo za mocno wyłaczając latarkę; w rękawiczkach długopalczastych to już w ogóle tragedia

: niedziela 24 sie 2014, 22:08
autor: Soul Reaver
Witam,
jak łatwo będzie zauważyć z licznika po lewej stronie - jestem tu nowy. Doprowadziły mnie tutaj poszukiwania lampki do roweru, przy której będę realne "coś" widział. Po ogólnym przeglądzie (wybaczcie, nie dałem rady 63 podstronom choćby tego tylko wątku) zawartości forum zakładam, że powinienem celować w coś takiego: L2P OP T6 3C reverse click
może polecacie zmianę mojego typu do zastosowań 95% na rower, 5% ogólne zastosowanie

mam ponadto kilka pytań, na które nie udało mi się do tej pory znaleźć odpowiedzi:
1. przede wszystkim - czym się realnie różnią L2 / L2P / L2D. patrząc na fotki na aledrogo widzę różnice w dizajnie (odpowiednio głęboka koronka / płytsza koronka / gładka krawędź ), ale czy poza wyglądem frontu coś się zmienia w ich konstrukcji? dlaczego do moich zastosowań lepsze miało by być to czy tamto rozwiązanie? (różnica w cenie to nawet 60,- , dla mnie to dość istotna różnica)
2. czym różnią się wersje program / extended ... tak wiem innym sterownikiem, ale czy coś w nim lub spośród pozostałych "rozszerzeń" jest istotne na rower? np zabezpieczenie termiczne? albo szkło UCL - dużo lepsze parametry pracy czy może tylko problem z czyszczeniem? (to szczególnie istotne może być podczas leśnej, czasem deszczowej wycieczki rowerowej, kiedy łatwo ubabrać wszystko błotem, a może być problem z dostępem do osprzętu czyszczącego;) ) pytanie zadane również dlatego, że opis na aledrogo sugeruje że lista z opisu to rozszerzenia względem wersji program, tymczasem widzę, że częściowo opisy się pokrywają, przez co rozszerzenia przestają być rozszerzeniami a stają się cechami podstawowymi (wiem czepiam się, taka natura :P)
3. SMO - 25% większy zasięg - warte uwagi na rower czy nie specjalnie. jeśli tak to jaki to koszt?

uwagi z postów, które jednak przeczytałem i chodzi mi już tylko o rozwianie wątpliwości:
greg pisze:
Krzysieq pisze:Przy okazji jeszcze jedno pytanko: jak jest z przeprogramowaniem, gdyby się okazało potrzebne? Rozumiem, że samemu nie można tego zrobić, tylko trzeba by wysłać latareczkę Tobie?
Do przeprogramowania sterownika należy wysłać latarkę lub moduł do mnie. Samemu nie bardzo da się to zrobić, chyba, że ktoś pisze aplikacje na AVRy, to sobie poradzi z tematem.
jak rozumiem obecnie w obu wersjach można przeprogramowywać poziomy/tryby bez ingerencji grega/zabawy z uProckiem?


z pytań nie dotyczących już samej latarki - polecacie uchwyt Led Lenser / V1 / lub jakiś inny? czy znacie jakieś wygodne rozwiązanie pozwalające przymocować tą latarkę na kask rowerowy?

za wszelkie odpowiedzi - dzięki wielkie ;)
pozdr.

: poniedziałek 25 sie 2014, 21:16
autor: bestia
Witam
Na forum trafiłem poszukując dobrego oświetlenia na rower. Do tej pory używałem starego MacTronika z 4 diodami starego typu na 4 paluszki AA. Największą wadą tej konstrukcji jest jej ciężar który powoduje że uchwyt jest już bardzo luźny pomimo owijania kierownicy taśmą izolacyjną. Tak więc po paru latach przyszedł czas rozstania a że coraz więcej jeżdżę po zmroku to postanowiłem zainwestować w dobry sprzęt. Jeżdżę przede wszystkim po lasach ale raczej po utwardzonych znanym mi ścieżkach. Sporo czasu zajął mi wybór i ostatecznie jestem zdecydowany na L2P od Grega. Jestem pewny że jak dogram szczegóły to będę zadowolony z zakupu.

: piątek 29 sie 2014, 23:18
autor: dzekson
Witam
Interesują mnie różnice między x1 a L2/L2P. X1 wiadomo mniejsza wiec z mojej dedukcji wynika że gorzej odprowadza ciepło.Co do różnic miedzy L2/L2P czy są zauważalne w codziennym użytkowaniu.I jak z zasięgiem x1 vs L2/L2P.Głównie rozchodzi się o to czy warto dopłacać do L2/L2P

: sobota 30 sie 2014, 09:32
autor: greg
Witaj dzekson, zerknij na porównanie rozkładu światła w temacie o X1 tutaj, tam też trzy słowa o różnicy w zasięgu itp.
dzekson pisze:X1 wiadomo mniejsza wiec z mojej dedukcji wynika że gorzej odprowadza ciepło.
O to nie martw się specjalnie. Każda wersja X1 ma sterownik z zabezpieczeniem termicznym.

: poniedziałek 01 wrz 2014, 09:37
autor: ww296
jak rozmiar L2P nie przeszkadza to warto dopłacić.

: poniedziałek 01 wrz 2014, 21:44
autor: bestia
Mam już kilka wycieczek po zmroku za sobą i chciałbym się podzielić swoimi uwagami na temat L2P. Jeżeli chodzi o jakość wykonania i wrażenie jakie latarka robi to temat był już wałkowany do znudzenia. Potwierdzam że produkt jest świetny.

Jeżeli chodzi o to jakie tryby i w jakiej konfiguracji sobie ustawiłem to wygląda to następująco:
1. Brak pamięci ostatniego trybu.
2. Tryby w kolejności: 9%, 60%, 2%.

Lampkę użytkuję w następujący sposób. Gdy nic nie jedzie z przeciwka to dwa kliknięcia i mam 60% (długie). Gdy widzę że coś nadjeżdża to jedno kliknięcie i mam 9%. Lampkę mam ustawioną dosyć wysoko a mimo to zapewniam że 9% oświetla drogę dobrze. Z początku miałem ustawione 16% zamiast 9% ale po jakimś czasie zmniejszyłem jasność żeby przypadkiem nie oślepiać jadących z naprzeciwka. Na długich mogę bez problemu zasuwać 25-30 km/h. Piszę o nieoświetlonych drogach poza miastem. W mieście 9% wystarcza aż nadto.

Jeżeli chodzi o jazdę po lasach (nie na asfalcie) to rzeczywiście brakuje trochę światła po bokach i wydaje mi się że do tego celu lepsza by była X1 z soczewką TIR.

Uchwyt Led Lensera trzyma pewnie i po przyzwyczajeniu zmiana trybu nie nastręcza jakiś trudności.

Wielki dzięki dla Grega za naprawdę wspaniały produkt. A niezdecydowanych zapewniam że latarka jest warta każdej złotówki.

: piątek 07 lis 2014, 16:33
autor: VMax
Czym się różni L2 od L2P?

Jaki uchwyt kupić aby jedną z tych latarek zamontować na głowie?

Czy latarka jest prosta w obsłudze czy można np. przypadkiem wleźć w jakieś opcje programowania i "unieruchomić" latarkę?

: piątek 07 lis 2014, 17:03
autor: bulwa11
L2 różni się od L2P jedynie obudową. L2P ma mocniejszą powłokę lakierową oraz można ją postawić reflektorem do góry, gdyż przycisk jest schowany głębiej. W L2 przycisk wystaje.

Obsługa zależy od wyboru sterownika. Osobiście nic trudnego w obsłudze nie widzę. Przypadkiem nie ma prawa się nic złego zdarzyć co by mogło unieruchomić latarkę.

A na uchwytach na kask się nie znam więc nie pomogę ;)

: sobota 08 lis 2014, 10:21
autor: greg
Korpusy latarek L2 i L2P różnią się kilkoma szczegółami:

L2P
- powłoka HA III czarna matowa, bardzo odporna na ścieranie
- niska koronka na głowicy, tępa
- schowany włącznik taktyczny typu "forward"
- latarka może stać na zakrętce komory baterii jak świeczka

L2
- powłoka czarna matowa, odporna na ścieranie, nieznacznie cieńsza niż HA III w L2P
- średniej wielkości koronka na głowicy, dość ostra
- wystający włącznik taktyczny typu "forward"


Kwesta włącznika, wystający czy schowany - zaleta bądź wada.
Przy wystającym w L2 łatwo włącza się latarkę w rękawicy, łatwo zmienia tryby na rowerze. W L2P jest to o tyle utrudnione, że należy głębiej wcisnąć palec, a w grubej rękawicy może to być trudno wykonalne. Za to latarka może służyć za świeczkę pod namiotem itp.

Elektronika i optyka wewnątrz jest identyczna.


[ Dodano: 8 Listopad 2014, 10:27 ]
Mocowanie na kask jest wykonalne. Należy zastosować montaż Magicshine MJ-6058, na nim uchwyt rowerowy Led Lenser zamocowany identycznie jak na kierownicy. W uchwyt latarka.

Przykład montażu mocowania na kasku (źródło internet). Oczywiście zamiast lampy MJ-872 instalujemy uchwyt rowerowy.
Obrazek

: sobota 08 lis 2014, 12:26
autor: VMax
Dziękuję za informację.

Z opaską to chodzi mi o coś takiego:
http://allegro.pl/opaska-na-glowe-czolo ... 54788.html

tylko pasujące do L2P lub L2.

: sobota 08 lis 2014, 14:26
autor: greg
Tak, ta opaska pasuje do Solara. Ale nie oczekuj, że w 100% zastąpi to czołówkę. Latarka jest z boku głowy i ma to swoje ograniczenia.

: niedziela 09 lis 2014, 11:23
autor: VMax
Do L2P można też wybrać dowolną optykę? Tzn te opcje wide, narrow, reflector?

: niedziela 09 lis 2014, 13:58
autor: greg
Nie. Moduł d26 zainstalowany w L2/P/B składa się z reflektora OP lub SMO.