Strona 1 z 1

Ile na tym zyskam ? Wymiana diod + inne.

: piątek 26 lip 2013, 16:22
autor: skaktus
Witam.

Siostra dziś zdobyła FandyFire X2 do roweru. Dla niej to lampa jak każda inna-ale im lepiej świeci tym większy banan na twarzy. Jako że mogę lampkę jeszcze popieścić w łapkach mam do was pytanie. Standardowo w lampce siedzą dwie diody XM-L U2. Zastanawiam się na ile opłacalna jest wymiana bebechów na:

-XM-L2
-sinkpad
-pasta MX2
-szybka z powłokami

Bajer rozchodzi się o to, czy taka zmiana przyniesie faktycznie zauważalną poprawę w ilości światła. Chciałbym celować w barwę w okolicach 5500K.

Jakieś sugestie ?

: piątek 26 lip 2013, 18:10
autor: marmez
Cześć

Barwa ok 5500K to będzie tint 2c/2d - 3a/3b Zyskując barwę, troszkę stracimy na jasności, ale tym bym się nie przejmował i dla samego zysku barwy wymienił.

SinkPad na pewno poprawi samopoczucie LEDa - co za tym idzie trwałość, na ile jasność, to ja nie odpowiem jak to w praktyce.

Co do pasty, to Greg pisał, że nie ma znaczenia jaka dla temperatury LEDa przy SinkPadzie, ponoć wąskim gardłem, wtedy jest spoiwo pomiędzy LEDem a SinkPadem ;) (to za Elsorem). Choć może mieć znaczenie jej żywotność, ale tego testów jeszcze nie widziałem.

Mi się zdecydowanie lepiej jeździ przy cieplejszym świetle, tak przynajmniej 4500K (lub mniej). Nawet jeżeli jest go ciut mniej. (tint 4-5)

Z drugiej strony - z ekonomicznego punktu widzenia się raczej nie opłaca ;) Opłaca się dołożyć kolejną diodę, zęby było zauważalnie więcej światła...

Szybka z powłokami... Można zrobić test, przed latarką dokłądać kolejną szybkę i zdejmować i patrzeć na różnicę... Najlepiej niech jedna osoba obserwuje teren, a druga manipuluje szybką (oślepianie itd). Założenie szybki z powłokami aż tyle jak zdjęcie szybki nie da, ale w większość różnicy. Szybka z powłokami do 98% przepuszczalności, bez powłok ok 90%.

Pozdrawiam, marmez

: piątek 26 lip 2013, 18:43
autor: skaktus
Dziś lampka poleci na nocny test, wtedy sądzę że sister da swój wyrok :)

Dzięki za sugestie.

: sobota 27 lip 2013, 16:48
autor: chester83
Witam,

Przy okazji zapytam, którym kluczem udało Ci się odkręcić śruby? Chodzi o rozmiar.

Te przednie bez problemu poszły krzyżakiem (!), chyba w ogóle nie były dokręcone, ale tylne za nic nie chcą puścić. Mam klucze: 1.27 i 0.89.
Wygląda na to, że śruby mają coś pomiędzy tymi rozmiarami.

: niedziela 28 lip 2013, 12:36
autor: skaktus
Przednie udało mi się odkręcić za pomocą torxa 5. Ale tylne są nietypowe - ani to torx 5 ani 6, ani imbus ani coś innego...Odkręciłem małym płaskim i odrazu wymieniłem na zwykłe krzyżaki.

Test w terenie był, siora zadowolona, jak narazie lampa pozostaje w stanie w jakim jest obecnie.

: niedziela 28 lip 2013, 14:20
autor: chester83
skaktus pisze:Przednie udało mi się odkręcić za pomocą torxa 5. Ale tylne są nietypowe - ani to torx 5 ani 6, ani imbus ani coś innego...Odkręciłem małym płaskim i odrazu wymieniłem na zwykłe krzyżaki.
Wielkie dzięki, widzę, że będę musiał z tym powalczyć... :wink: