Latarka nurkowa - światło główne

Strefa mokra... ;)
olenek
Posty: 9
Rejestracja: sobota 16 sie 2014, 18:11
Lokalizacja: Wrocław

Latarka nurkowa - światło główne

Post autor: olenek »

Witam wszystkich,

od dłuższego czas noszę się z zamiarem zbudowania latarki nurkowej. Nie z racji tego, że wyjdzie taniej i chce oszczędzić na czym się tylko da (koszty są drugorzędne, najważniejsza jest jakość), ale po to aby mieć coś z ekwipunku nurkowego wykonanego przez siebie. Takie ego... :P

Znam się na mechanice, obróbce skrawaniem, uszczelnieniach, ale nie znam się ni w ząb na elektronice, a cała idea tego projektu na tym się opiera. Mam nadzieję, że mi w tym trochę pomożecie. Trochę :)


OPIS PROJEKTU:

Ma to być latarka idealnie nadająca się na światło główne pod wodę. Poniżej jest krótka charakterystyka światła głównego.
Nurkomania.pl pisze:Podstawowe źródło światła powinno posiadać moc żarówki od 5-20W lub więcej, w zasadzie ideałem było by światło o mocy 50 lub 100W. Czas pracy ponad 35min (powinny wystarczyć na całe nurkowanie). Często stosujemy latarki o mocy żarówki większej niż 20W, a do zasilanie stosujemy akumulatory. Cena takiego sprzętu niejednokrotnie przekracza 2000zł, ale efekt świecenia jest rewelacyjny.
Ma to być latarka ze zintegrowanymi akumulatorami, o kącie świecenia max 12°


Korpus latarki będzie wykonany z duralu PA6 lub PA9
Głowica będzie zawierać diodę (diody) LED - Cree lub SSC P7
Sterownik - ???
Akumulatory chyba 18650 połączone w jakimś pakiecie
Reflektor gładki, aby uzyskać skupione światło
Tailcap chyba będzie zintegrowany z korpusem (nie jestem pewien)

Wszystko uszczelniane za pomocą O-ringów

Tyle na razie, wiem, mało, ale dopiero dzisiaj zacząłem interesować się tematem na poważnie.

Dobra teraz pewnie muszę się zastanowić nad ilościa akumulatorów i z tego co widziałem to trzeba policzyć trochę rzeczy. Myślałem o zastosowaniu 6 aku 18650 2 rzędy po 3 sztuki. Średnica i długość latarki nie będą duże.