Latarka do samochodu a wysoka temperatura

dane techniczne, wykazy, dokumentacje, zestawienia, linki do pomocnych stron...
Awatar użytkownika
pegasus_sis
Posty: 963
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
Lokalizacja: Łódź

Latarka do samochodu a wysoka temperatura

Post autor: pegasus_sis »

Mamy lato, więc wnętrze autka potrafi rozgrzać się do niezłej temperatury. W związku z tym zastanawiam się - jakie zasilanie w tej sytuacji jest najbardziej bezpieczne? Ni-Mh degradują powyżej 50 stopni, li-ion może się zapalić... Ni-Cd - ktokolwiek tego jeszcze używa ;) Czyli zostają zwykłe baterie alkaliczne? Baterie litowe?
Awatar użytkownika
Doctore
Posty: 627
Rejestracja: sobota 18 sty 2014, 17:17
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Doctore »

Bierz liony i nie wydziwiaj.
Nic nie wybuchnie, ale jeśli się tak boisz to możesz jeszcze ładować je tylko do 4V.
W lionach puszcza wentyl powyżej ok. 110C
Awatar użytkownika
Ebola
Posty: 973
Rejestracja: czwartek 17 maja 2012, 22:39

Post autor: Ebola »

Ja odradzam "baterie" alkaliczne, już 2 razy mi się wylały w samochodzie. Raz w oryginalnym fultonie, a drugi raz w czołówce z biedry. Lionów też się jakoś cykam, dlatego obecnie w aucie mam tylko jakieś badziewne latarki za pare zł, których mi nie będzie szkoda:)
Awatar użytkownika
Doctore
Posty: 627
Rejestracja: sobota 18 sty 2014, 17:17
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Doctore »

Ja nie wiem o co wam chodzi, chyba za dużo się naoglądaliście przypalonych nóg.
Cisne ogniwa po 50A aż się robią parzące po kilku sekundach a wy boicie się że wybuchnie od leżakowania w aucie w 35C :roll:
NIE BOJĘ SIĘ GDY ŚWIATŁO ZNIKA, BO MAM LATARKĘ NA OGNIWACH PANASONIC' A
Awatar użytkownika
Rysiu.
Posty: 1461
Rejestracja: poniedziałek 12 paź 2009, 22:30
Lokalizacja: południe

Post autor: Rysiu. »

A jednak nie polecam zostawiać ogniw 18650 w samochodzie na pełnym słońcu.
3 lata wstecz straciłem w ten sposób w Chorwacji 2 LG i 2 Samsungi i na całe szczęście zadziałał zaworek, dodam jeszcze że koszulki na nich po prostu pękły.
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2878
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

Ja i tata mamy w autach latarki na Eneloopy juz kilka lat - działają.
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Awatar użytkownika
Jacek318
Posty: 684
Rejestracja: środa 19 gru 2012, 21:39
Lokalizacja: Haga

Post autor: Jacek318 »

Doctore pisze:Bierz liony i nie wydziwiaj.
...
Doctore pisze: Cisne ogniwa po 50A aż się robią parzące po kilku sekundach a wy boicie się że wybuchnie od leżakowania w aucie w 35C :roll:
Kolego chyba nie wiesz do jakiej temperatury potrafi nagrzać się karoseria samochodu, zwłaszcza ta o ciemnych kolorach. Nie mam czasu na szukanie danych, ale pewnie 35 stopni można pomnożyć razy dwa. Może się nic nie stanie ale wątpliwości kolegi są IMHO słuszne.
Awatar użytkownika
Doctore
Posty: 627
Rejestracja: sobota 18 sty 2014, 17:17
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Doctore »

Ale on chyba nie będzie zostawiał ogniw pod szybą/na karoserii??!
Róbcie jak chcecie...
NIE BOJĘ SIĘ GDY ŚWIATŁO ZNIKA, BO MAM LATARKĘ NA OGNIWACH PANASONIC' A
Awatar użytkownika
pegasus_sis
Posty: 963
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pegasus_sis »

W upały schowek nagrzał się do 65 stopni, zostawiłem tam termometr :roll: chyba faktycznie nowoczesne ni-mh będą najlepsze.
tre33
Posty: 247
Rejestracja: wtorek 24 cze 2014, 14:23
Lokalizacja: Polska

Post autor: tre33 »

Kiedyś plastik mi się roztopił w aucie, a nawet nie był w bezpośrednim słońcu.
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Mam czarne auto i 50C w środku, to nie jest żadne osiągnięcie.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
tty5150
Posty: 895
Rejestracja: piątek 15 cze 2012, 02:28
Lokalizacja: Sand City

Post autor: tty5150 »

To chyba będę musiał zabierać na takie dni Mobiusa - ciekawe, czy przeżył ostatni długi weekend :-( Nie sprawdzałem, czy działa....
Awatar użytkownika
Polsky
Posty: 336
Rejestracja: niedziela 26 paź 2014, 19:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Polsky »

Mam pirometr, będę woził w upalne dni i mierzył temperaturę w schowku. :wink:
Zobaczymy :mrgreen:
Awatar użytkownika
przemek1602
Posty: 286
Rejestracja: poniedziałek 21 lip 2014, 22:36
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: przemek1602 »

Niedaleko Wałbrzycha, u mnie temp w sobotę doszła do 41 kresek w cieniu, jak zostawiłem samochód na słońcu z otwartymi szybami, to ojciec jadąc do pracy na drugą zmianę miał problem wysiedzieć, tam śmiało było ponad 50 :D a gdyby tak zamknąć szyby to piekarnik? Wydaje mi się że lion by nie wytrzymał tego.
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2878
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

W kabinie mamy efekt szklarniowy, światło wpada przez szybę i rozgrzewa tapicerkę i plastiki, a studzone nie są, bo mamy szybę, która izoluje nas od zimna :)

Kolor lakieru znaczenia nie ma, za to ma znaczenie (niewielkie ale ma) kolor tapicerki i kokpitu w aucie, bo to one są grzejnikami czerpiącymi energię ze słońca.

Temperatura plastików spokojnie może osiągnąć 70°C

Tutaj: http://www.autokrata.pl/news/ile-stopni ... 20/slide_4 Przeprowadzali prosty test.

Pozdrawiam.
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
ODPOWIEDZ