Światło cofania Leon 2

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Światło cofania Leon 2

Post autor: vin324pl »

W Leonie 2 generacji mamy tylko jedną lampę cofania, która w gruncie rzeczy tylko sygnalizuje ten manewr, oświetlając teren za samochodem mizernie.

Przygotowałem w tym celu przerobioną żarówkę, z standardowej 21W, została tylko podstawa, na którą naklejony jest wałek aluminiowy fi 20 o wysokości 25mm, na to pasta mx-2 i 3*xp-g2 na noctigon w szeregu.
Optyka trafi tam pewnie owalna skierowana lekko ku dołowi.

Pozostaje kwestia zasilania - sterownika, co byście polecili?
Ostatnio zmieniony niedziela 20 mar 2016, 17:15 przez vin324pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
studzin
Posty: 546
Rejestracja: sobota 17 kwie 2010, 11:45
Lokalizacja: Gdańsk/Tczew

Post autor: studzin »

Może coś na AX2002/3. Szeroki zakres napięć, przyzwoita dostępność.
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Mam to samo w focus'ie mk2, jak robisz to zrób proszę 2 szt :-). Jestem zdecydowany na 120%.
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Ważna kwestia to jak oszukać szynę CAN, bo może wyskoczyć bląd żarówki.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
vin324pl pisze:Ważna kwestia to jak oszukać szynę CAN, bo może wyskoczyć błąd żarówki.
Szyny CAN, nie oszukasz. Można natomiast "oszukać" układ kontroli żarówek, dodając równolegle do LEDów rezystor.
Dlatego zawsze się zastanawiam nad sensem takich przeróbek.

Z tym, że światło cofania nie jest "ważne" i raczej żarówka nie jest kontrolowana. Możesz to łatwo sprawdzić wyjmując żarówkę i włączając wsteczny.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Z rezystorem myk polega na tym żeby zbliżyć się do 21 W jakie pobiera żarówka z ukladu jak mniemam. Zatem trzeba tak dobrać układ żeby trzy Ledy dostały około 21W . W chwilowym zastosowaniu nie powinny się usmażyć komponenty , jaki zatem konkretnie użyć sterownik?

Zastosowanie tego typu przetwornicy ma sens ?
http://allegro.pl/przetwornica-step-up- ... 02189.html
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
vin324pl pisze: jaki zatem konkretnie użyć sterownik?
AX2002, przy 1,5A powinien pobierać około 16W co powinno wystarczyć.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Dziękuje Pyra,
Mam gdzieś w szufladzie tego koleżkę https://www.fasttech.com/products/0/100 ... -board-for
Jak go podkręcić na 1,5A ?
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Np. AX2002
vin324pl pisze:Jak go podkręcić na 1,5A ?
Trzeba "dokleić rezystor, bodajże 0,39Ω do istniejącego 0,2Ω. W każdym razie dwa razy większy niż jest obecnie przy przewodzie minusowym od diody.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony poniedziałek 21 mar 2016, 11:01 przez Pyra, łącznie zmieniany 1 raz.
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Tutaj masz w 4-packach https://www.fasttech.com/p/1105800
U mnie po założeniu takiej ledówki cały czas jedno światło świeciło delikatnie.
W dzień nie widać ale w nocy już tak.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Zanim podkręcisz, sprawdź najpierw czy w ogóle masz kontrolę światła wstecznego. Jak okaże się że masz, być może do oszukania, wystarczy np. połowa mocy. Jest tak np. w przypadku niektórych BMW - marker standardowy to żarówka H8 35W, przeróbka na ledy to "zaledwie" 5W realnego poboru. Po dodaniu rezystora, pobór wzrasta do 10W, ale dla systemu to już wystarcza i nie ma błędu.

PS-Takie ciągłe świecenie to jakaś dziwna norma. Spotkałem się w tym w "francuzach", "niemcach" itd. Zawsze taki efekt był właśnie po wymianie żarówek na ledy. Ludzie "radzili" sobie z tym dając równolegle rezystor. Niestety nie miałem okazji sprawdzić, czy na żarówkach jest tak samo i czy one też dostają zasilanie.
ILPT
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

A gdyby nie kombinować z ledami tylko wsadzić takie coś: http://allegro.pl/bosma-0290-zarowka-12 ... 63474.html

2x większa moc, powinno oświetlić więcej, skaktus, guru :mrgreen: - jak myślisz ??
Marcin S.
Posty: 435
Rejestracja: piątek 12 wrz 2008, 10:11

Post autor: Marcin S. »

skaktus pisze:PS-Takie ciągłe świecenie to jakaś dziwna norma. Spotkałem się w tym w "francuzach", "niemcach" itd.
Dlaczego dziwna norma? Do kontroli stanu żarówki potrzebujesz przepuścić przez nią prąd. Na tyle mały, że zwykły żarnik się nie rozgrzeje, natomiast diodzie wystarczy do zaświecenia, jeśli napięcie jest wystarczająco duże.

Pzdr.
M.
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Marcin S. pisze:
skaktus pisze:PS-Takie ciągłe świecenie to jakaś dziwna norma. Spotkałem się w tym w "francuzach", "niemcach" itd.
Dlaczego dziwna norma? Do kontroli stanu żarówki potrzebujesz przepuścić przez nią prąd. Na tyle mały, że zwykły żarnik się nie rozgrzeje, natomiast diodzie wystarczy do zaświecenia, jeśli napięcie jest wystarczająco duże.

Pzdr.
M.
U mnie nie ma żadnej kontroli żarówki, can busa ani innch wynalazków.

U znajomego w audicy coś takiego występuje na oświetleniu tablicy rejestracyjnej gdzie też raczej nie ma kontroli żarówki.
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Dziękuje i wszystko jasne ;)
Pyra pisze:Witam
Np. AX2002
vin324pl pisze:Jak go podkręcić na 1,5A ?
Trzeba "dokleić rezystor, bodajże 0,39Ω do istniejącego 0,2Ω. W każdym razie dwa razy większy niż jest obecnie przy przewodzie minusowym od diody.

Pozdrawiam
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
ODPOWIEDZ