Pytanie o montaż hid w oprawkę H7

...wszystko związane z lampami wyładowczymi, HID i nie tylko...
kamilq05
Posty: 3
Rejestracja: wtorek 29 lip 2014, 12:50
Lokalizacja: Świdnik

Pytanie o montaż hid w oprawkę H7

Post autor: kamilq05 »

Witam. Postanowiłem zamienić sobie żarówki H7 na hidy w Citroenie C5. oryginalnie do montażu H7 jest taka sprężynka, którą zapina się w oprawce reflektora. Wkłada się H7, zapina tą sprężynkę/drucik, podpina kostkę, montuje dekielek zamykający lampę i gotowe. Podobna sprężynka jest w na pewno w innych markach. Z żarnikiem tak łatwo nie jest, gdyż jeśli zamontuję żarnik na miejscu, to jak wiadomo z tyłu wystają jeszcze przewody. No i przez te przewody właśnie nie jestem w stanie zapiąć tego drucika. Brakuje trochę żeby móc go zapiąć, a z kolei gdybym próbował zapiąć na siłę, to przytnę przewody.Też mieliście taki problem? Jak sobie poradziliście? Mi przeszło przez głowę, żeby przeciąć te przewody, zamocować żarnik, a potem złączyć kostką elektryczną. Tylko mam obawy o napięcie, które jak wiadomo w hidach jest duuuużo większe niż w żarówkach (przynajmniej przy starcie). Będzie to bezpieczne, jeśli przecięte przewody wpuszczę w plastikową kostkę? Nie sfajczy się, albo coś innego nie pożądanego? Nie znam się zawodowo na prądzie, więc wolę zapytać bardziej doświadczonych. Ewentualnie może lutowanie, potem izolacja i koszulka termokurczliwa. Pomysł z kostką stąd, że w razie gdybym musiał wymieniać na H7, to byłoby dużo łatwiej rozkręcić kostkę, wyjąć żarnik i zmontować oryginał. No ale jednak przede wszystkim bezpieczeństwo podłączenia. A może jeszcze inaczej? Dzięki za wszelkie odpowiedzi, pomoce, rady...
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tOmki »

Nie wiem czy ktoś Ci pomoże - ogólnie nie popieramy takich modyfikacji.
No chyba że nie będziesz poruszał po drogach publicznych.
Awatar użytkownika
pietros
Posty: 1610
Rejestracja: niedziela 09 cze 2013, 19:39
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: pietros »

Masz problem z założeniem palników, bo nie są one tam przeznaczone. Proste.
Chcesz HID-y, to montuj całe lampy i resztę niezbędnego wyposażenia.
kamilq05
Posty: 3
Rejestracja: wtorek 29 lip 2014, 12:50
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: kamilq05 »

Lampy są przystosowane pod ksenon, gdyż homologację DC00 posiadają. Reflektory w wersji ksenon i halogen były takie same (chodzi mi o odbłyśnik). Jedynie co się różniło, to to, że były montowane żarniki D2R oraz przetwornice były fabryczne. Ponadto mam również samopoziomujące się nadwozie. Natomiast spryskiwacze zamierzam zamontować. Mam już pompkę i zaślepki na zderzak. Reszta w trakcie poszukiwać i kompletowania. Także w kwestii prawnej zamierzam zrobić to legalnie :wink:
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tOmki »

Samopoziomujące się nadwozie to nie to samo co system poziomujący reflektor z HID'em.
System samopoziomujący nadwozia ma za dużą bezwładność zęby mógł być używany do HID'ów.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Daj jakąś fotkę, jak to wygląda.
Jak kupiłem moje auto, to jakiś wioskowy tuner wstawił chińskie HIDy, niestety kretyn wyciął szczeliny w pokrywkach na kable, i po zmianie na halogeny musiałem kupić nowe elementy. Sprężynki nie przeszkadzały w założeniu, wąskie wtyczki przechodziły przez sprężynki mocujące.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
kamilq05
Posty: 3
Rejestracja: wtorek 29 lip 2014, 12:50
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: kamilq05 »

Po przemyśleniu odpuszczam temat :wink:
gregorianin
Posty: 52
Rejestracja: niedziela 30 lip 2017, 18:34
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: gregorianin »

tOmki pisze:Samopoziomujące się nadwozie to nie to samo co system poziomujący reflektor z HID'em.
System samopoziomujący nadwozia ma za dużą bezwładność zęby mógł być używany do HID'ów.
Należało by to wyjaśnić, Xenony z okresu 98-2004 miały przeważnie poziomowanie automatyczne działające TYLKO na postoju (Audi A6 2004/6, Octavia I, opel vectra B... można by tak długo), a czasem nawet wymagały otwarcia drzwi (tak tak, otarcie drzwi na postoju uruchamiało poziomowanie). Zatem prędkość działania nie miała tutaj żadnego znaczenia. Chodziło o to że jak ktoś wsadzi kilka worków ziemniaków do bagażnika i do tyłu 3 osoby aby lampy nie świeciły po drzewach i oczach innych kierowców, poziomowanie świateł MUSIAŁO być AUTOMATYCZNE. Dopiero modele (przynajmniej w grupie VW i to nie wszystkie) po roku 2004 posiadały opcję poziomowania aktywnego - czyli nurkujący przód podczas hamowania nie powodował że światła świeciły przed zderzak i odwrotnie, podczas przyspieszania nie waliły po oczach. Czasem nawet te opcje mimo że obecne to były dezaktywowane fabrycznie przykład w początkowych modelach Audi A6/C6. Automatycznie poziomowane nadwozie NIE WYMAGA poziomowania świateł w przypadku reflektorów xenonowych. Wszystkie inne bajery typu poziomowanie aktywne, światła skrętne, automatyczne długie itd. to są tylko dodatki nie ujęte i nie wymagane przez żadne przepisy.
ODPOWIEDZ