Które DRL

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Nedar
Posty: 10
Rejestracja: wtorek 13 gru 2011, 16:57
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Nedar »

Używam Philips DayLight 9 od 1,5 roku. Ten model nie powoduje żadnych zakłóceń przy użytkowaniu CB (osobiście używam johnny 2 na wtyczce od zapalniczki).
Pozostaje kwestia wkomponowania lamp DRL w zderzak. Gdybym nie miał oryginalnych halogenów szukałbym lamp okrągłych do wpasowania w zaślepki od nich.

Co do Flux-ów - nie mam, nie wiem, nie wypowiem się.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Lampy bez przetwornic nie powodują zakłóceń, a z przetwornicami takowe zakłócenia wytwarzają. Zatem fluxy na rezystorach nie będą nic zakłócać.

Philipsy na 4 czy to 9 ledach wytwarzają zakłócenia, ale dzięki sprawnej instalacji w aucie nie słyszysz tego w CB. Jednak co auto to inaczej i u jednego jest ok a u innego zakłóca.
ILPT
BKK
Posty: 595
Rejestracja: sobota 12 lut 2011, 05:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BKK »

Tylko fluxy na rezystorach mogą nie chcieć popracować dłużej. Chyba, że ten rezystor jakimś źródłem prądowym zastąpić.
To, czy dana lampa będzie siać, czy nie, decyduje nie tyle instalacja w aucie, ale konstrukcja lampy. Jeśli jest zaprojektowana niepoprawnie, wykonana bez żadnego nadzoru jakościowego z najtańszych elementów, to będzie siać, aż miło. W urządzeniach impulsowych istotny jest nawet przebieg ścieżek i niektórzy producenci podają w datasheetach uwagi co do tego, a nawet wzory płytek. Instalacja w samochodzie też, ale w drugim rzędzie. Jakość CB radia też ma tu znaczenie, nawet większe niż instalacja w pojeździe. W tym samym aucie jedno będzie łapać zakłócenia, drugie nie.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Sama instalacja auta też ma wpływ ;) Choćby jakość masy itd. Niuansów jest tyle że głowa boli. Przechodziłem przez to w 2007 roku przy montażu pierwszych dziennych...
ILPT
BKK
Posty: 595
Rejestracja: sobota 12 lut 2011, 05:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BKK »

skaktus, dzienne to mały pikuś przy montażu wzmacniacza audio. O! Tu już musi być zapewniona sprawność ze wszystkich możliwych stron. Czasem w tym samym aucie, przy tej samej instalacji jeden wzmacniacz piszczy, trzeszczy i gwiżdże, a inny działa poprawnie. Czasem w jednym aucie wszystkie wzmacniacze źle działają. Czasem trzeba kombinować z ułożeniem przewodów w samochodzie. Makabra. I nawet klasa sprzętu nie ma tu wiele znaczenia. Zajmowałem się tym profesjonalnie bardzo dawno temu (szykowałem nawet auta na zawody car audio).
gutsygibbon
Posty: 2
Rejestracja: sobota 25 sie 2018, 21:36
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gutsygibbon »

Dzięki za pomoc. Zakupione Philipsy Daylight 9 - przeważył kąt świecenia oraz renoma firmy, zamontuję i podzielę się spostrzeżeniami. Długo myślałem nad okrągłymi między innymi fluxy, o które pytałem oraz NSSC 510HP. Z tymi ostatnimi jest jakieś straszne zamieszanie - nie wiadomo która wersja jest najnowsza bez czy z dopiskiem PL, jakie diody siedzą w środku?
A wracając do tematu to podłączać Philipsy bezpośrednio pod akumulator (zgodnie z instrukcją), czy może pod włącznik świateł - mam taki który ma wyjście "+" po stacyjce właśnie do DRLi i odłącza je po włączeniu pozycyjnych?
----
Już zamontowane. Po tygodniu jazdy w różnych warunkach / miejscach: na razie brak zakłóceń na radiu samochodowym. DRL-ki świecą ładnie, oby tak dalej.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Kornel
Posty: 2
Rejestracja: piątek 23 sie 2019, 19:43
Lokalizacja: online
Kontakt:

Post autor: Kornel »

Wiem, że zaraz zostanę zaatakowany za nielegalność procederu, ale od 2 lat zamiast H7 mam chińskie ledy za 30 zł i świecą lepiej niż najdroższe halogeny. Oczywiście lampy mam soczewkowe i ,,odcięcie'' strumienia światła nie zmieniło się o milimetr. Dla tych co się bardziej przyczepią oświadczam iż spryskiwacze reflektorów również posiadam, a dodatkowo nigdy nikt w nocy nie mrugał z powodu oślepiania. Piszę to po to bo moim zdaniem przebudowa instalacji elektrycznej auta, skoro jest sposób na oszczędność i bezpieczeństwo w 5 minut, nie ma sensu.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Pochwal się tymi ledami. Nie znam żadnego zamiennika, w tej cenie który da wystarczającą ilość światła.
Ostatnio zmieniony sobota 24 sie 2019, 14:42 przez skaktus, łącznie zmieniany 1 raz.
ILPT
Awatar użytkownika
Goferjw
Posty: 187
Rejestracja: poniedziałek 20 paź 2014, 21:35
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: Goferjw »

skaktus,
ja używam poniższych, jakość w porządku, świecą jak należy - sprawdzane na stacji diadnostycznej a jeżeli o ilość światła chodzi to nawet w stosunku do wzmacnianych H7 typu Osram Night Breaker są widocznie mocniejsze
H7 LED
Ostatnio używane
S41, EC03, H03
flojd
Posty: 134
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 22:10
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: flojd »

@Goferjw , masz może jakieś zdjęcie żeby zobaczyć na własne oczy jak to wygląda, najlepiej w porównaniu do halogenu?
Awatar użytkownika
Goferjw
Posty: 187
Rejestracja: poniedziałek 20 paź 2014, 21:35
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: Goferjw »

Obrazek

Obrazek

Jak się samemu przyjrzałem jak to wygląda, to odnoszę wrażenie jakby odcięcie szło w przeciwną stronę ...
Byłem na SKP, diagnosta stwierdził, że wszystko jest "OK" i można jeździć ...
Ostatnio używane
S41, EC03, H03
ODPOWIEDZ