H7 LED - czy warto inwestować?

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
pio-w4u
Posty: 46
Rejestracja: niedziela 28 wrz 2008, 21:16

Post autor: pio-w4u »

Poprawne odcięcie to jedno, a zasięg to drugie moim zdaniem (nie będę się wykłócać, bo nie używałem tych żarówek), ale jednak reflektory były projektowane pod bardziej punktowe źródło światła jakie jest w zwykłej żarówce, czy ksenonowej. Dlatego najlepiej jakby w takiej żarówce były po 2 diody o jak najmniejszym emiterze. Przyszłość należy do oświetlenia ledowego, ale cała budowa reflektorów będzie zupełnie inna... pójdzie to raczej w stronę świateł matrycowych jak w Oplach
Awatar użytkownika
pegasus_sis
Posty: 963
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pegasus_sis »

Temperatura barwowa
Do 6500 K
Lumeny
1000/1350
tak sobie, szczególnie przy tej barwie :roll:
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Barwa 6000K to raczej tylko dla efektu "sebixa". Do jazdy która ma dać nam komfort to moim zdaniem góra 5000K. Na dniach może znajdę trochę czasu i w końcu przetestuję swoje H4. Barwa 6000K. Mam nadzieję że uratuje je tutaj ilość światła - pobierają przy 12V równe 2A.
ILPT
...John
Posty: 92
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 04:10
Lokalizacja: KrK

Post autor: ...John »

skaktus pisze:Mierzyłeś ile A pobierały dane zestawy ?
Model H7 z XHP50 - 2,16 A
Model H1 z diodami Philips Chips Luxeon-1515 - 1,92 A

Oba modele, w trakcie pracy na wolnym powietrzu po około 5 minutach pracy osiągają stałą temperaturę 65 st.C (w punkcie gdzie przylutowane są diody)
JJ-dzej
Posty: 13
Rejestracja: środa 16 kwie 2014, 11:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: JJ-dzej »

...John pisze:
skaktus pisze:Mierzyłeś ile A pobierały dane zestawy ?
Model H7 z XHP50 - 2,16 A
Model H1 z diodami Philips Chips Luxeon-1515 - 1,92 A

Oba modele, w trakcie pracy na wolnym powietrzu po około 5 minutach pracy osiągają stałą temperaturę 65 st.C (w punkcie gdzie przylutowane są diody)
I jak to się ma do ilości światła?

Testowałeś coś jeszcze?
Albo w ogóle ma ktoś coś jeszcze jakieś ciekawe spostrzeżenie?
LED jako długie które szybko zapalają się i dają dużo światła i daleko świecą?
...John
Posty: 92
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 04:10
Lokalizacja: KrK

Post autor: ...John »

JJ-dzej pisze:
...John pisze:
skaktus pisze:Mierzyłeś ile A pobierały dane zestawy ?
Model H7 z XHP50 - 2,16 A
Model H1 z diodami Philips Chips Luxeon-1515 - 1,92 A

Oba modele, w trakcie pracy na wolnym powietrzu po około 5 minutach pracy osiągają stałą temperaturę 65 st.C (w punkcie gdzie przylutowane są diody)
I jak to się ma do ilości światła?

Testowałeś coś jeszcze?
Albo w ogóle ma ktoś coś jeszcze jakieś ciekawe spostrzeżenie?
LED jako długie które szybko zapalają się i dają dużo światła i daleko świecą?
Ilość światła pomiędzy tymi 2 rozwiązaniami jest podobna.

LED daje więcej światła (przed autem) ale na duże odległości świeci gorzej od żarówki.
Przy czym opinia ta dotyczy fordów, które odbłyśniki świateł długich mają mizerne.
Jak ktoś ma duży okrągły reflektor, to odczucia mogą być zupełnie inne.
JJ-dzej
Posty: 13
Rejestracja: środa 16 kwie 2014, 11:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: JJ-dzej »

A czy ktoś może wie, czy taki PHILIPS LED H7 X-treme Ultinon będzie lepszy(bo na pewno jest droższy) od jakiegoś chińczyka z aliexpress na tych samych diodach albo xhp 50?
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Czy lepsze - niekoniecznie. Zależy też w czym będziesz używał - soczewka,lustro ? Druga sprawa to taka - trafisz na oryginał czy dobrą podróbę ? W soczewkę co wsadzisz będzie świecić. W lustro już XHP nie podchodzi "tak dobrze".
ILPT
rymek
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek 02 lut 2015, 10:48
Lokalizacja: Krk

Post autor: rymek »

Zakupiłem ostatnio w ramach testu H7 LED do mojej Julki (lampa z soczewką).
Wnioski zaraz po montażu:
- montaż banalnie prosty, wszystko mieści się w lampie
- po włączeniu świateł słychać w kabinie wentylatory na żarówkach, po włączeniu silnika jest ok
- lekko zakłócają sygnał radia

Tutaj trochę więcej specyfikacji: https://nocar.pl/blog/typy-zarowek/zaro ... genowe/h7/
Ostatnio zmieniony czwartek 21 gru 2017, 12:19 przez rymek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Lepiej pochwal się jak się jeździ w nocy, w deszczu itd.
ILPT
...John
Posty: 92
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 04:10
Lokalizacja: KrK

Post autor: ...John »

JJ-dzej pisze:A czy ktoś może wie, czy taki PHILIPS LED H7 X-treme Ultinon będzie lepszy(bo na pewno jest droższy) od jakiegoś chińczyka z aliexpress na tych samych diodach albo xhp 50?
Nie sądzę.
Kluczem do sukcesu jest tu odprowadzenie ciepła.
A konstrukcje philipsa nie odbiegają od tych chińskich rozwiązań.
Jakby nie patrzeć te "żarówki" mocniej już świecić nie będą bo się po prostu gotują w lampie.

Te diody mają problem z trafieniem w ogniskową w reflektorze (duży odbłyśnik) a jak montujesz je w soczewce (zwykle malutki odbłyśnik) to wychodzi z tego jeszcze większa kiszka.
Tak więc nie ma co liczyć, że w jakimkolwiek rozwiązaniu będzie świecić lepiej (=dalej) niż reflektor z oryginalnym źródłem światła w postaci dobrej żarówki h1 lub h7.
No chyba, że masz naprawdę duży odbłyśnik i trafiłeś z ogniskową.

Jeśli ktoś montuje LED w światła drogowe to tylko i wyłącznie dla ich szybkiego zapłonu.
Ja nie widzę innych zalet tego rozwiązania.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Ledy trafiają w ogniskową. Inny problem dotyczy tego, jak led "rozsyła" światło.
ILPT
...John
Posty: 92
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 04:10
Lokalizacja: KrK

Post autor: ...John »

Model H7 z XHP50 - w okolicach diody 72*C
Obrazek

Model H1 z diodami Philips Chips Luxeon-1515 - w okolicach diody 100*C
Obrazek
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Ten pierwszy zestaw zmierzyłeś koło leda a ten drugi już raczej na ledach :wink: Mam ten drugi zestaw też na h1 ale z ledami opisanymi jako csp.Największa jego wada to mało radiatora pod mcpcb z ledami. Jedyne dobre rozwiązanie to ciełowody, jednak takich rozwiązan wciąż jest niewiele.
ILPT
...John
Posty: 92
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 04:10
Lokalizacja: KrK

Post autor: ...John »

Kamera była w trybie "hotspot", sama z automatu wybrała najgorętsze miejsce.

Problem h1 to właśnie mało radiatora pod diodą, oraz inna konstrukcja chłodzenia.
Tam po prostu nie ma miejsca na lepsze rozwiązanie.
ODPOWIEDZ