Ring Xenon Ultima H7

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Mediana
Posty: 146
Rejestracja: niedziela 04 wrz 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin

Ring Xenon Ultima H7

Post autor: Mediana »

Podobno dobrze świecą i nie niszczą reflektora >> używa ktoś tych H7 ?
M...
Slawko23
Posty: 7
Rejestracja: piątek 22 gru 2017, 18:06
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Slawko23 »

Generalnie, żarówki 55w nie niszczą reflektorów. Palnik HID owszem, lub Żarówki wyższej mocy, np h7 100w też.
Nie używałem tych żaróweczek, ale od siebie mogę dodać że ze wszystkich żarówek jakie miałem, najbardziej opłacalnym zakupem, jest Tungsram +90% na mijania, i Tungsram +120% na długie.
Najlepiej świecą Night Breaker-y , tylko padają szybko...
Ostatnio zmieniony sobota 30 gru 2017, 11:48 przez Slawko23, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Dlaczego xenony mają niszczyć lustra?

Tungsram potwierdzam. Nightbreaker świecą porównywalne. Różnica dla oka jest niezauważalna.
Ostatnio zmieniony sobota 30 gru 2017, 19:19 przez skaktus, łącznie zmieniany 1 raz.
ILPT
Slawko23
Posty: 7
Rejestracja: piątek 22 gru 2017, 18:06
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Slawko23 »

W soczewkach przynajmniej, jest tak że xenon szybciej wypali lustra chociaż jest mniejszej mocy bo 35W.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

No niby ok, ale dlaczego szybciej ? Żarówki i xenony mają ochronę UV itd. Co innego jeśli mówimy o palnikach no-name lub o tym, że dzisiejsze lustra są napylana na tani plastik który w dużo mniejszym stopniu jest odporny na wysokie temperatury niż te same produkty z przed np. 20 lat.
ILPT
Slawko23
Posty: 7
Rejestracja: piątek 22 gru 2017, 18:06
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Slawko23 »

Kolego skaktus, mi ciężko wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje, pomijam jakość obecnych lamp, tym bardziej zamienników.
Nie mówię tu że xenon wypali soczewki/lustra w rok czy nawet dwa.
W samochodach przynajmniej 6 letnich jednak widać to już że xenon nie świeci tak jak powinien, za to w halogenach takiej różnicy nie widać.
Najlepiej widać to po Passatach b5, xenon w tych samochodach po latach świeci tak samo jak halogen...
BKK
Posty: 595
Rejestracja: sobota 12 lut 2011, 05:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BKK »

Chodzi o temperaturę, jaką uzyskuje palnik. Powoduje ona matowienie i wypalanie się odbłyśnika, co wybitnie jest widoczne w autach VAG, bo zamówili o podwykonawcy słaby produkt. To samo się dzieje, gdy w reflektory wstawi się żarówki o zwiększonej mocy, czyli wszelkie 75 i 100W. Wysoka temperatura potrafi spowodować nawet pęknięcie klosza.
Awatar użytkownika
marcus
Posty: 257
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 13:33
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: marcus »

Fakt faktem jak się popatrzy na Tojoty i Ałdi czy stare Ople ~2000, zresztą w wielu pozostałych też tak jest a szczególnie w tych co mają małą soczewkę więc i mały odbłyśnik za nią
Ostatnio zmieniony środa 03 sty 2018, 06:08 przez marcus, łącznie zmieniany 1 raz.
Slawko23
Posty: 7
Rejestracja: piątek 22 gru 2017, 18:06
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Slawko23 »

Może tak być, aczkolwiek powiedzcie mi, temperatura jest chyba powiązana z mocą i sprawnością.
Nie wydaje mi się żeby otoczenie palnika, reflektor czy soczewka, uzyskiwało wyższą temperaturę skoro moc palnika jest mniejsza, a i sprawność dużo wyższa niż żarówki.
marcin637
Posty: 159
Rejestracja: czwartek 01 paź 2015, 22:31
Lokalizacja: Kielce

Post autor: marcin637 »

Sam zastanawiałem się nad tymi żarówkami. Po przeczytaniu kilku opinii, że wytrzymują 2 miesiące zrezygnowałem. Aktualnie mam H7 GE SPORTLIGHT+50% i jestem zadowolony.
Ostatnio zmieniony czwartek 04 sty 2018, 17:51 przez marcin637, łącznie zmieniany 1 raz.
BKK
Posty: 595
Rejestracja: sobota 12 lut 2011, 05:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BKK »

Slawko23, przecież żarówka i żarnik ksenonowy, to dwa zupełnie różne i różnie zbudowane źródła światła. Temperatury ich pracy też są różne. Żarnik ksenonowy, to "wrzący" gaz, czyli temperatura znacznie wyższa i skupiona w mniejszym obszarze, bo szkło żarówki jednak stanowi większą powierzchnie i jakoś to ciepło rozkłada. Ważna jest też większa ilość światła wypromieniowywana przez żarnik ksenonowy.

Z dobrych i trwałych żarówek o podwyższonej sprawności, to General Electric. Jako jedne z niewielu są produkowane w Europie, w fabryce na Węgrzech i jeśli mnie pamięć nie zawodzi, to były bardzo wysoko notowane w zestawieniu klasycznych żarówek.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

General Electric to Tungsram z innym opakowaniem :mrgreen:
ILPT
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
skaktus pisze:General Electric to Tungsram z innym opakowaniem :mrgreen:
A może odwrotnie?

Tungsram/GE

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Widać że jest inaczej :) Zawsze dla mnie były Tungsramy, dopiero kilka lat temu pojawiły się GE w prawie identycznym opakowaniu. Dlatego dla mnie najpierw był Tungsram a potem GE i wprowadził żarówki pod swoją marką.
ILPT
gerri
Posty: 8
Rejestracja: sobota 21 lis 2015, 15:59
Lokalizacja: z daleka

Post autor: gerri »

Mediana pisze:używa ktoś tych H7 ?
Ja używam i sobie chwalę - już kilka miesięcy. Opakowanie oblepione różnymi wygranymi plebiscytami :mrgreen:
Na razie żadnej destrukcji w lampach nie widać. O długowieczności trudno wyrokować, bo staram się dbać o jakość prądu w aucie. Wydaje mi się, że nie będzie odbiegać od poprzednio stosowanych +120%
ODPOWIEDZ