Mam problem z... ładowaniem pakietu Li-Ion 3s5p

Czyli wszystko co potrzebne prawdziwemu DIY'owi;) Porady, pytania i opisy używanego przez nas sprzętu.
Biz00
Posty: 6
Rejestracja: czwartek 12 lip 2018, 20:03
Lokalizacja: Warszawa

Mam problem z... ładowaniem pakietu Li-Ion 3s5p

Post autor: Biz00 »

Witam wszystkich użytkowników forum! To mój pierwszy post ;)

Niedawno zbudowalem pakiet 3s5p z ogniw Li-ion 18650 z balanserem BMS 3S 25A 12,6V.
Uzylem takiego balansera:
link z allegro

oraz takich ogniw:
link z allegro

ładowarka jaka kupiłem:
link z allegro

Problem jest taki ze ładowarka jest za slaba i koszmarnie dlugo sie to laduje. Jestem laikiem i nie potrafie sam dobrac optymalnej ladowarki. Czy moglby mi ktos pokazac co mam kupic do bezpiecznego i szybkiego ladowania takiego pakietu? Prosze mnie nie odsylac do szukania w internecie bo szukam juz 3 dzien dokladnie tyle co laduje pakiet ;D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony piątek 13 lip 2018, 16:31 przez Biz00, łącznie zmieniany 1 raz.
murgrabia1410
Posty: 909
Rejestracja: piątek 05 wrz 2008, 23:10
Lokalizacja: POLAND

Post autor: murgrabia1410 »

Pojemność tego pakietu to teoretycznie 17Ah. A ładowarka ma prąd tylko 1A. Więc nie jest dziwne, że to się długo ładuje. Ale 3 dni to przesada. Może ta ładowarka nie podaje jednak tego 1A. W datasheet dla tego ogniwa. Prąd ładowania wynosi 1625mA. Ładowarka na wyjściu może mieć 8A.
Biz00
Posty: 6
Rejestracja: czwartek 12 lip 2018, 20:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Biz00 »

Czyli potrzebowalbym ladowarki 12,6V ok 96W zgodnie z P=U*I? Tylko gdzie taka kupic?

Taki zasilacz bylby ok? :
link allegro

I kolejne pytanie. Skad bedzie wiadomo ze pakiet sie naladowal skoro na zasilaczu nie ma zadnej diody sygnalizujacej? Pakiet bedzie zabudowany i bedzie bardzo uciążliwe mierzenie miernikiem.