Ad1. Baterie AA też są ogólnie dostępne, a ich pojemność jest prawie 3 razy większa niż AAA. W miarę dobrym wyborem wydają się latarki na dwie baterie AA (oczywiście lepiej kupić coś zasilanego akumulatorkami Li-Ion 18650 ( ok. 9 razy więcej energii niż w jednym AAA i 3÷4 razy więcej niż w jednym AA) ale wybór oczywiście należy do Ciebie

)
Ad2. No nie wiem co napisać - raczej trudno znaleźć latarkę która nie spełniała by takich wymagań (jeden z wyjątków jaki przychodzi mi teraz na myśl to próba użycia przymocowanego do kasku maglajta 6D jako czołówki

)
Ad3. Latarki diodowe na diodach mocy i z reflektorem mają zazwyczaj 2w1 czyli dużo rozproszonego światła (spill) + bardziej skupiony promień główny (spot).
Co do zmiany skupienia to nie jest jeszcze zbytnio dopracowane i chyba nie warto sobie tym głowy zawracać, a przynajmniej tak mi się wydaje.
Ad4. Jeżeli chodzi o kierownicę roweru to taki (
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8274 ) uchwyt jest niezły (jedynie do wygiętych kierownic trochę nie pasuje - brak regulacji w poziomie), taki (
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12000 ) też powinien się nadać.
MarS pisze:Dlatego szukam tej właśnie jedynej
Nie da się kupić latarki uniwersalnej, bo "jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego"
przykładowo jeżeli potrzebujesz latarki do świecenia na większe odległości potrzebne jest coś z dużym dobrze skupiającym reflektorem, z "wygarem"

i niekoniecznie małe , a do kieszeni na codzień coś poręcznego, z niezbyt skupionym spotem ale za to z mocnym spillem i przyzwoitym czasem świecenia itd.