Mam pytanie, szukam latarki o mocno skupionym świetle ( o jak najmniejszych bocznych efektach specjalnych

Pozdrawiam,
AMI
Witaj toms_, już śpiesze z odpowiedzią. Jestem fotografem, potrzebuje takiej latarki do rejestrowania pewnych efektów świetlnych. Mocne "boczne efekty" będą rejestrowalne przez aparat, więc potrzebuje latarki o jak najbardziej jednorodnym i skupionym świetle. Zapewne każda latarka daje takie boczne efekty ( potęgujące się w miarę odległości świecenia ) ale chodzi mi o taką o najmniejszym efekcie ubocznymtoms_ pisze:A jaki budżet zakładasz na taką latarkę ?
...I nie chcesz "bocznych" efektów ponieważ nie są pożądane w sytuacjach, w których chcesz tej latarki używać, czy po prostu szkoda Ci marnować światła na boki? I jak daleko ma to świecić ?
Ciekawie to brzmi... Ale kilka rzeczy wymaga uściślenia. Latarka z "tradycyjnym" reflektorem generuje promień główny (czyli to, o co Tobie chodzi) i promień boczny (czyli nazwane przez Ciebie "boczne efekty"). W przypadku latarek z bardzo skupionym światłem (czyli reflektorem zaprojektowanym na największy zasięg) główna wiązka ma kąt około 5 stopni, boczna około 40 (tak strzelam). Przy maksymalnej mocy, natężenie światła głównej wiązki to ponad 20000 lux/1m, a wiązki bocznej około 100lux/1m. Jak widać różnica kolosalna. Jesteś pewien, że przy 20000lux, te dodatkowe 100lux rozsyłane na boki zrobi Ci różnicę ? Jeśli zrobi, to nie masz specjalnego wyboru i zostaje Ci zakup latarki z soczewką asferyczną lub latarki z soczewką i zmienną ogniskową.AMI pisze: Mocne "boczne efekty" będą rejestrowalne przez aparat, więc potrzebuje latarki o jak najbardziej jednorodnym i skupionym świetle. Zapewne każda latarka daje takie boczne efekty ( potęgujące się w miarę odległości świecenia ) ale chodzi mi o taką o najmniejszym efekcie ubocznym.
Odległość świecenia okolo 10 m ale i 20 może się zdażyć. Zakładam wydatek 300 - 500 złotych.
Pozdrawiam,
AMI