Naprawa "udapłego" Skilhunt H03

problemy z doborem podzespołów, elementów, przeróbkami itp., czyli jak zrobić to co sobie wymyśliłem
navrys
Posty: 4
Rejestracja: poniedziałek 22 sie 2022, 11:43

Naprawa "udapłego" Skilhunt H03

Post autor: navrys »

Cześć,

spadła mi na beton Skilhunt H03. Świeci tylko jeśli się delikatnie dociśnie diodę. Zauważyłem też, że plastik optyki jest chyba lekko ułamany i być może przed upadkiem to on jakoś dociskał ją i wtedy było ok, więc spróbowałem gorącym klejem "dołożyć" trochę plastiku, ale niestety nie pomogło.

Nie mam doświadczenia z latarkami, nie wiem jak są konstruowane, więc chciałbym Was prosić o radę. Coś jeszcze kombinować z tą optyką, doklejaniem czy może spróbować rozebrać całkiem obudowę, wyjąć elektronikę i pewnie coś by trzeba było zrobić z tą diodą, zapewne dolutować. Tylko nie wiem jak jest ta dioda przylutowana, czy tam coś jest od spodu, więc nie wiem czy to tak się da, bym przywrócił jej kontakt.

Na filmiku i zdjęciu widać jak to wygląda:
https://imgur.com/a/eV3ZGYq

Pomóżcie, proszę :)

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Awatar użytkownika
Browar
Posty: 651
Rejestracja: czwartek 15 lis 2012, 18:33
Lokalizacja: Kraków

Re: Naprawa "udapłego" Skilhunt H03

Post autor: Browar »

Soczewka dociska podłoże diody do obudowy latarki i nie ma wpływu na przewodzenie samej diody. Dioda jest przylutowana do podłoża i wygląda na to że się odlutowała. Do naprawy trzeba wyjąć diodę z podłożem i przelutować. No chyba że któryś przewód od sterownika do podłoża jest odlutowany i lekkie poruszenie go przywraca styk.
pozdrav
navrys
Posty: 4
Rejestracja: poniedziałek 22 sie 2022, 11:43

Re: Naprawa "udapłego" Skilhunt H03

Post autor: navrys »

Dzięki. W takim razie będę próbował jakoś ją rozkręcić, co nie wydaje się proste na pierwszy rzut oka.
Awatar użytkownika
pietros
Posty: 1610
Rejestracja: niedziela 09 cze 2013, 19:39
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Naprawa "udapłego" Skilhunt H03

Post autor: pietros »