kierunkowskazy zasilanie ogniwami 18650

problemy z doborem podzespołów, elementów, przeróbkami itp., czyli jak zrobić to co sobie wymyśliłem
bober
Posty: 3
Rejestracja: czwartek 23 lut 2023, 21:49

kierunkowskazy zasilanie ogniwami 18650

Post autor: bober »

Witam.
Mam nadzieję że to właściwe miejsce na zadanie pytania dot. kierunkowskazów.
Wymyśliłem żeby dorobić kierunkowskazy do roweru. Chciałbym żeby były zasilane DWOMA ogniwami 18650. Nie trzema, ponieważ puszka na 3 ogniwa zajmuje już dość dużo miejsca i nijak nie będę w stanie umieścić jej w sensownym miejscu na ramie. A więc idea jest taka żeby połączyć 2 ogniwa i dołączyć do tego malutki moduł BMS i malutką przetwornicę step up 12V. Wszystko to zamknąć w małym pudełku z wejściem do podłączania ładowarki żeby nie trzeba było wyjmować ogniw.
Ponieważ nie znam się na elektryce/elektronice w ogóle, muszę zapytać czy dwa ogniwa wystarczą żeby zasilać motocyklowe kierunkowskazy LED. Nie wiem jaki pobór prądu mają takie małe kierunkowskazy. Pytałem nawet sprzedawcę ale nie wiedział. W necie wyszukałem że trzeba zakładać około 1 watt mocy dla takich lampek, ale nie wiem czy to prawda.
Czy jest szansa że to zadziała? Czy jest sposób aby obliczyć jak długo takie kierunkowskazy by działały na 2X18650?
Oprócz tego być może bym do tego pakietu podłączył jeszcze dodatkową tylną lampę 12V, ale nie wiem czy te ogniwa to pociągną. Po prostu nie znam się na tym.
Awatar użytkownika
Dziubek
Posty: 1733
Rejestracja: czwartek 07 sie 2014, 21:53
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: kierunkowskazy zasilanie ogniwami 18650

Post autor: Dziubek »

Nieco poza pytaniem, ale dalej w temacie. Kierunkowskazy to w Twoim przypadku pewnie bajer. Mimo że je masz, musisz i tak dać znać ręką gdy będziesz skręcać. W zasadzie robisz sobie dodatkową robotę przy każdym zakręcie. Znając praktykę, szybko odpuścisz ich włączanie za każdym razem kiedy skręcasz.