Strona 1 z 1

Kupiłem HID kita za 209zł zobaczymy co to warte...

: piątek 25 kwie 2008, 00:11
autor: Bocian
Więc jak w tytule. Zakupiłem cudo poniżej:
http://www.allegro.pl/item350520176_hid_xenon_xenony_h1_h4_halogen_h7_hb3_hb4_4_12000k.html
Więc wziąłem (wydaje mi sie najrozsądniejszą bo jak widzę te BMKi z 8000K to oczy mi padają :???: ) temp. 4300K typ H7. Nie spodziewam się cudów i domyślam się że to szajs ale nie miałem jeszcze takiej zabaweczki w łapkach i chcę to koniecznie pomacać, zrobić pomiary luxomierzem na oryginalnych H7 vs CHID :wink: Zobaczymy, niby 12m gwarancji, coś czuję że po moim traktowaniu szybko ją zrealizuję :mrgreen:

: piątek 25 kwie 2008, 00:12
autor: Hoffer007
Tylko nie pobij rekordu w jaraniu :twisted:

Powodzenia.

: piątek 25 kwie 2008, 07:47
autor: midi
Spokojnie ja też kupiłem taki zestaw i jestem w pełni usatysfakcjonowany, kolor 4300, stosuje w reflektorach soczewkowych fiata punto i nie zamienił bym już ich na zwykłe halogenowe żarówki. Świecą bardzo ładnym dość ciepłym jak na Hidy światłem. Mam je już parę ładnych miesięcy i nie ma z nimi żadnych problemów, szczerze to kupiłem z myślą o zrobieniu z nich latarki ale jak wylądowały na próbę w samochodzie to już ich nie zdemontowałem i tak zostało. Myślę że będziesz pozytywnie zdziwiony, zwłaszcza że kolor 4300 bo te 6500 są faktycznie kiepskie, ma mój znajomy i porównując je do moich to jak by świeciły na połowie mocy a jadąc po mokrej nawierzchni to faktycznie u niego prawie nic nie widać a u mnie wręcz odwrotnie :wink: . Przetestujesz i sam zobaczysz, pozdrawiam.

: poniedziałek 28 kwie 2008, 18:56
autor: Bocian
No i przyszło to cudo za 200zł :mrgreen: Pierwsze otwarcie pudełka i szok dosłownie. Wszystko ładnie, estetycznie i solidnie zapakowane. Pudełko zamykane na magnesiki w środku każdy element dobrze zabezpieczony, wszystko wygląda nadzwyczaj dobrze jak za te pieniądze :shock: jakość kabli, uszczelek, złączek, obudowa balastu, mocowania optycznie bardzo w porządku. Nawet odpaliłem jednego na próbę z tym że na chwilę do akumulatora pod maską auta (labo by nie wyrobił bo przy starcie krótko duży amperaż żre). O dziwo zaświecił, szybko osiągnął optymalną jasność (na oko ze 2, 3 sek) i szczerze ładnie to świeci (temp. na oko ok 5000K). Macie parę fotek jak to wygląda:
PS. W środku oczywiście podbita gwarancja na 12m, fakturka :wink:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: poniedziałek 28 kwie 2008, 19:03
autor: Hoffer007
Bedziesz to wsadzał do Autka czy do latarki czy raczej do testów?

Jak bedziesz mial fotki jak to swieci to bardzo chetnie rzuce okiem ;)

Myslicie ze fajnie to by wygladało w Punto I ? mam zwykle lampy nie soczewkowe.

: poniedziałek 28 kwie 2008, 19:08
autor: Bocian
Jak nie soczewki to odpada, tak słyszałem. Z tymi kitami w lampach na refku to byś zagrożenie stwarzał lądowe :mrgreen: Podobno z racji budowy modułu reflektora pod żarnik tylko w soczewkowych idzie takiego HID zamiennika rozsądnie ustawić. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

: wtorek 29 kwie 2008, 07:24
autor: kisi
Hoffer007 pisze:Bedziesz to wsadzał do Autka czy do latarki czy raczej do testów?

Jak bedziesz mial fotki jak to swieci to bardzo chetnie rzuce okiem ;)

Myslicie ze fajnie to by wygladało w Punto I ? mam zwykle lampy nie soczewkowe.
Nie wolno (prawnie jest to niedopuszczalne) zamieniać typowych zarowek halogenowych takimi xenonami. Ostatnio nawet mowili o tym chyba w TVN Turbo. Lampa musi miec homologację (cala lampa wraz z zarowka halogenowa a nie jej odpowiednikiem xenonowym). Pomijajac juz kwestie autopoziomowania oraz podcisnieniowych spryskiwaczy reflektora...
Do zabawy można uzywać gdzie kto chce.

: wtorek 29 kwie 2008, 08:27
autor: lennin
Kilka razy widziałem (mijałem) oszołomów którzy mają pozakładane takie wynalazki w autach. Naprawde po chwili jak już kierowca zaczyna widzieć normalnie po takiej przygodzie ma ochote zawrócic i ubić gnoja który bezmyślnie szpanuje HIDem w zwykłych lampach. (A ja do nerwowych raczej sie nie zaliczam.) To jest poważne zagrożenie dla innych użytkowników drogi :!: Bociek jak sie czujesz mijając kogoś kto nie wyłancza świateł "długich" mijając Ciebie? Wsumie efekt bardzo podobny tylko odblaski są bardzo nierównomierne i duzo mocniejsze.

: wtorek 29 kwie 2008, 09:20
autor: Bocian
Wiem panowie, mam tego świadomość. Psujecie mi zabawę :wink: Nic mnie jednak nie powstrzyma żeby to założyć choćby dla zrobienia fotek i pomiarów luxomierzem. A potem wynajmę kumpla z autem i po ustawieniu ich stosunkowo nisko zrobimy test na oślepienie :twisted: A potem najwyżej to odsprzedam na pojedyńcze aplikacje do przenośnych HIDów :mrgreen:

: wtorek 29 kwie 2008, 13:18
autor: Calineczka
lennin, polecam Ci egipskich oszołomów.Tam w nocy malo kto uzywa normalnie swiatel...jedziesz sobie pustynnym asfaltem...ciemnosci egipskie a tu zbliza sie niewidoczne ufo i...jak sie Egipcjanie mijaja zaczyanja mrugac do siebie swiatlami mijania, dlugimi, czym popadnie i wala po klaksonach...to dopiero jazda...jak sie wymina-gasza swiatla...i co ciekawe po miescie to samo, w nocy...nawet kiedys film aparatem nakrecilem zeby pokazac jak oszczedzaja swiatlo :mrgreen:

: środa 30 kwie 2008, 10:36
autor: lennin
:D ja ostatnio podobnie sie zdziwiłem! Po pracy do domu szybko sie jedzie że nie daleko i czesto tą samą drogą powiedzmy nie zawsze udaje mi sie jechać przepisowo. :lol: No przedostani łuk 22:20 ciemno bo latarni nie ma coś dostrzegam, włanczam długie a tu wesoły traktorzysto zostawił na łuku drogi swój pojazd na pasie drogi! Buba niezła bo jak poswieciłem długimi nie wierzyłem własnym oczom jeszcze koleś siedział w środku i mi odmrygał oślepiając mnie radośnie :neutral: Więc nie dziw sie egipskim ciemnosciom tylko głupocie ludzi. Żeby trójkąt postawił ,żeby to była mało uczesczana droga, żeby zjechał na pobocze, ALE PO CO - PAN MA WIEKSZY POJAZD, ON TU JEST KRÓLOWCEM. Szkoda mi tylko zdartych opon i stanu przedzawałowego.

Koniec offtopa odnośnie małorozgarniętych kierowców.

: piątek 02 maja 2008, 12:40
autor: Bocian
Zasiliłem przetwornicę z palnikiem zasilaczem impulsowym 15V i okazuje się, że prąd stabilizuje się na wartości 3,14A co daje nam równe 47W. Hmmm coś sporo więcej niż deklarowane 35W. Okazuje się że owe 35W pobiera palnik z przetwornicy a różnica 12W to straty na balascie. Ekonomię tanich HIDów możemy więc obalić gdyż od 47W do 55W standardowego halogena różnica jest bardzo mała.

Drugi wypada torchę lepiej 3,04A :wink:

Pomiar luxomierzem z odległości 10cm od palnika (wiem że dziwna odległość ale mówimy o świetle rozproszonym jakie omitowane jest dookólnie) daje ~20 000 lux.