ładowarka na dynamo

Czyli wszystko co potrzebne prawdziwemu DIY'owi;) Porady, pytania i opisy używanego przez nas sprzętu.
Danielasty
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 01 kwie 2010, 21:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

ładowarka na dynamo

Post autor: Danielasty »

Witam. Wpadłem już na "wymyślony" przez kogoś pomysł

Chodzi mi po głowi ładowarka do telefonu z dynama
Co potrzebuję - prócz dynama żeby móc się naładować telefon podczas jazdy?
Z tego co poczytałem potrzebuje chyba jakiś stabilizator i ??mostek?? i wtyczkę, ale tu nie jestem pewien

Aktualne dynamo mam na 6V/3W "doczepiane" do opony ( zewnętrzne ) , nie długo zmienię na prądnice w piaście. Jakość wykonania mi nie zależy. Ma to być do roweru poziomego. gdzie mam przy kierownicy sakwę trójkątną gdzie bym mógł te kable umieścić.

Jestem kompletnym laikiem. Odczytwanie schematów ledwo co rozumiem. Także zapytam z góry. Ile by kosztowało takie cudeńko i czy ktoś byłby mi to w stanie jakoś ładnie wykonać
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

Post autor: Dariusz70 »

Witaj

Gotowe rozwiązanie: TU
Temat jest omówiony wielokrotnie na Elektroda.pl Przykładowo: TU
Najtaniej coś samemu zbudować. Myślę, że znajdą się bardziej oświeceni koledzy i pomogą.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
Awatar użytkownika
Aphi
Posty: 52
Rejestracja: niedziela 27 sty 2008, 14:01
Lokalizacja: Kobiernice

Post autor: Aphi »

Zobacz też stronę: CharBike
Pozdrawiam
Aphi
Awatar użytkownika
wikrap1
Posty: 355
Rejestracja: wtorek 30 lis 2010, 17:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wikrap1 »

Przydałoby się coś impulsowego Step down a nawet mogłoby się zamarzyć step up/down by przy minimalnych obrotach poniżej 5V też zadziałało. 7805 to według mnie ostateczność ostateczna. Za duże straty.