Mała, niedroga ładowarka do akumualora żelowego 18Ah
Mała, niedroga ładowarka do akumualora żelowego 18Ah
Mam żelówkę SSB AGM 12V 18Ah. Na razie ładuję ją iChargerem, ale trochę to niewygodne rozwiązanie. Szukam małego automatu do ładowania - coś niedrogiego, ale w miarę inteligentnego.
Na aledrogo znalazłem coś takiego: VIPOW BAT1131
Likn do Aledrogo
ładuje 3,3A, ma 4 etapy ładowania, podtrzymanie po naładowaniu. Rozmiar idealny, wejdzie akurat do pudełka, gdzie trzymam aku.
Czy to "pierwszy etap jest to reaktywacja akumulatora za pomocą impulsów 20V" na sens? Może coś innego? Te krokodylki wyglądają dość nędznie...
Na aledrogo znalazłem coś takiego: VIPOW BAT1131
Likn do Aledrogo
ładuje 3,3A, ma 4 etapy ładowania, podtrzymanie po naładowaniu. Rozmiar idealny, wejdzie akurat do pudełka, gdzie trzymam aku.
Czy to "pierwszy etap jest to reaktywacja akumulatora za pomocą impulsów 20V" na sens? Może coś innego? Te krokodylki wyglądają dość nędznie...
Ostatnio zmieniony niedziela 21 sie 2016, 10:54 przez tty5150, łącznie zmieniany 1 raz.
http://allegro.pl/prostownik-automatycz ... 76141.html mam taką z 10 lat i co zimę kilkukrotnie używam do aku w aucie.
ElSor, dzięki za info. Wygląda podobnie, dobrze wiedzieć, że trwały jak 10 lat służy.
alojzy, żelowe są bardziej wymagające co do ładowania. Prostownikiem naładujesz, ale te tradycyjne są dość spore i ładujesz "na czas". Skoro mamy 21 wiek to już niech myśli i świeci.
Ktoś używał takiej ?
alojzy, żelowe są bardziej wymagające co do ładowania. Prostownikiem naładujesz, ale te tradycyjne są dość spore i ładujesz "na czas". Skoro mamy 21 wiek to już niech myśli i świeci.
Ktoś używał takiej ?
Tą którą pokazał Elsor i jej klony (z ekranem lub bez) co jakiś czas są dostępne w Lidlu. Ojciec i kumpel takie coś mają. U ojca wytrzymała kilka ładowań i zdechła. Druga działa od kilku lat poprawnie.
Prąd 3,8A jest na początku ładowania, przy około 13,5V (o ile dobrze pamiętam) spada do 800 mA. Zauważyłem też wadę tego produktu - w aucie miałem mocno rozładowany akumulator - 10,6V. Ładowarka uznała że to akumulator motocyklowy i pozwalała go ładować tylko w trybie 6V , czyli ładowała chwilę i przestawała, uznając że jest wszystko naładowane. Przejście w tryb 12V nie było możliwe.
Prąd 3,8A jest na początku ładowania, przy około 13,5V (o ile dobrze pamiętam) spada do 800 mA. Zauważyłem też wadę tego produktu - w aucie miałem mocno rozładowany akumulator - 10,6V. Ładowarka uznała że to akumulator motocyklowy i pozwalała go ładować tylko w trybie 6V , czyli ładowała chwilę i przestawała, uznając że jest wszystko naładowane. Przejście w tryb 12V nie było możliwe.
ILPT