Moje rowerowe spojrzenie na mroczny świat

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.

Moderatorzy: midi, DNF, krzycho_, kodi, lennin, pawelsz, df, ElSor

Awatar użytkownika
ElSor
Posty: 5826
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

michal13031986 pisze:zastanawia mnie jak by spisał się przy tym Solarstorm X2/X3
Nawet zmodowany na najlepszych komponentach nadal oświetlał by tylko obszar przed rowerem, bez oświetlenia pobocza.
ologda pisze:Tylko pozazdrościć :-)
Nie ma czego. Nie jeden latarkoholik ma pokaźniejszą kolekcję i to droższych latarek. Wystarczy "skopiować" pomysł i zamontować latarki na rowerze.

Awatar użytkownika
Misiek_86
Posty: 509
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 15:44
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Misiek_86 »

Czyli niedługo u mnie na kierownicy pojawi się do przetestowania zestaw 2xS2 i C8
Nie boje się gdy ciemno jest bo mam latarkę i gps

Awatar użytkownika
Joachim
Posty: 340
Rejestracja: środa 30 mar 2011, 09:18
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: Joachim »

Ja na razie przetestowałem zestaw S2 ze sterownikiem ElSora + C8 ref OP + C8 ref SMO. Zacnie oświetla to drogę (nie jeżdżę w mieście ), i choć może wystarczyłaby C8 z refem texturowanym, to druga z SMO bardzo ładnie doświetla daleko środek. Puszczone wszystkie 3 sztuki na max powodują, że muchy wpadają na zęby :)

Convoy S2 i C8 ster. ElSor
Convoy S2+ XP-E2 RED mod smokuxx1987
XinTD X3 mod Maciex93, ster. ElSor v.2 3,55A
UltraFire C8,mod Dariusz70
TrustFire X6, 9A
Trajka Dekers 1kW, 2x20Ah


Awatar użytkownika
ElSor
Posty: 5826
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Widać na przykładzie, że każdy lubi coś innego. C8 XM-L2 SMO ładnie, daleko, daje ale na rowerze zupełnie mi nie przypasował, bo czułem się jakbym oświetlał sobie drogę laserem. Te same C8 ale po zmianie refa na OP już dało lepsze efekty i czasem je zakładam (jak np gdzieś zapodzieję S4) ale wolę jednak oskalpowaną XM-L2 w Convoyu S4, która świeci jeszcze delikatnie szerzej i można powiedzieć, że idealnie do moich potrzeb. C8 obecnie dokładam jako 5tą latarkę ale to już bardzo sporadycznie, bo muszę zdjąć nawigację z kierownicy, żeby wszystko zmieścić. Waga latarek też już nie gra roli, po dociążeniu roweru silnikiem i 140 li-ionami ;)

Awatar użytkownika
Misiek_86
Posty: 509
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 15:44
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Misiek_86 »

Z jaką Ty prędkością jeździsz?
Nie boje się gdy ciemno jest bo mam latarkę i gps

Awatar użytkownika
ElSor
Posty: 5826
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Do 50km/h w nocy po leśnych ścieżkach ale zazwyczaj w okolicy 25-30km/h.

Awatar użytkownika
Misiek_86
Posty: 509
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 15:44
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Misiek_86 »

to wszystko wyjaśnia, bo mi tak do 15-20km/h wystarcza S2. Ale pewnie niedługo to zmieni się ;)
Nie boje się gdy ciemno jest bo mam latarkę i gps

Awatar użytkownika
Joachim
Posty: 340
Rejestracja: środa 30 mar 2011, 09:18
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: Joachim »

Tego Convoya C8 OP kupiłem dla kolegi, który ma ją ode mnie wziąć w lipcu, ale już widzę, że będzie trzeba kupić mu coś innego, bo polubiłem to światełko :)
ElSor, 5 latarek na kierownicy brzmi ciekawie, będę musiał to kiedyś przetestować. W chwili obecnej brak mi chyba jednego uchwytu do realizacji :)
Na razie zestaw S2 OP + C8 OP pasuje mi najbardziej, ale myślę już o zakupie kolejnej S2, a nawet dwóch. Myślę, że wtedy przypasuje mi inna kofiguracja :)

Convoy S2 i C8 ster. ElSor
Convoy S2+ XP-E2 RED mod smokuxx1987
XinTD X3 mod Maciex93, ster. ElSor v.2 3,55A
UltraFire C8,mod Dariusz70
TrustFire X6, 9A
Trajka Dekers 1kW, 2x20Ah


Awatar użytkownika
ElSor
Posty: 5826
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Joachim de Vett pisze:Na razie zestaw S2 OP + C8 OP pasuje mi najbardziej
Jeżdżąc do pracy, po znanej na pamięć drodze, starcza mi S4 włączona na niskim trybie ew na strobo (zaznaczenie swojej obecności) i C8 odpalana tylko, gdy auto z przeciwka jedzie na długich.

Awatar użytkownika
ologda
Posty: 394
Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 08:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ologda »

ElSor pisze:po dociążeniu roweru silnikiem i 140 li-ionami ;)
To chyba rekord :-)
czy ktoś przebije 140 aku na rowerku ??
Największa latarka świata( fotka)
4metry wysokości

Idę w stronę światła

Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2973
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

ologda pisze:
ElSor pisze:po dociążeniu roweru silnikiem i 140 li-ionami ;)
To chyba rekord :-)
czy ktoś przebije 140 aku na rowerku ??
145 :razz: bo 5 w latarkach :D
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255

Awatar użytkownika
ElSor
Posty: 5826
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

No i znów pomodziłem troszkę oświetlenie :razz:
Już chyba ostatecznie mam to, co mi najbardziej odpowiada.
1x Convoy S4 XM-L2 T5 5B1 + SinkPad + skalp, 2,8A w max, szybka AR 98-99%
2x Convoy S2 XM-L T5 5C + kolimatory owalne, 2,1A w max

Parametry zdjęć: ISO400, 1s, F/3.5 WB - światło dzienne

Lewy / prawy S2 @ 350mA (ok 15%) - aparat na siodełku:
Obrazek Obrazek

Oba razem - aparat na siodełku / aparat lekko za rowerem na wysokości klatki piersiowej:
Obrazek Obrazek

Convoy S4 @ 2,8A - aparat na siodełku / aparat lekko za rowerem na wysokości klatki piersiowej:
Obrazek Obrazek

Wszystkie powyższe na raz - aparat na siodełku / aparat lekko za rowerem na wysokości klatki piersiowej:
Obrazek Obrazek



Na koniec jeszcze, dla porównania 1x S2 z soczewką owalną @ 2,1A:
Obrazek

Convoy S3 XM-L2 T5 5B1 @ 2,45A + kolimator 30°:
Obrazek

ArmyTec Wizard 70° Warm @ max:
Obrazek

SolarStorm SC02 z diodą XM-L2 (nawet nie wiem jaki model dokładnie) na SinkPadzie:
Obrazek

Słowem zakończenia.
Zostawiam finalnie 3 latarki na kierownicy (zamiast 4 początkowo). Światła jest na tyle dużo i świeci na tyle szeroko, że wystarczy spokojnie do szybszej jazdy po lesie. Przy owalnych S2 już nie widzę potrzeby grzebania, może ew do S3 założę kolimator 15° i zastąpi obecnego S4 w roli świateł długich. Może też zamiast S3 na 1 diodzie wrzucę moduł 3xNichia ale to dopiero, gdy przyjdzie podłoże Noctigon.
Ktoś też patrząc na zdjęcia może powiedzieć, że 2 owalne nie świecą szerzej niż 1 - w rzeczywistości mimo odsunięcia się od roweru na odległość długości ręki i obiektywu o ekwiwalencie 28mm, nie byłem w stanie ując tego lepiej ale 2 świecą wyraźnie szerzej, bo są skierowane nieco w bok (na obrotowych uchwytach).

Awatar użytkownika
AZA
Posty: 3
Rejestracja: poniedziałek 14 paź 2013, 20:15
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: AZA »

Witaj, trochę odgrzeję temat :-)
W Twoich modyfikacjach napisałeś, że założyłeś kolimatory owalne do S2.
Czy to są kolimatory 20x60 ?

Awatar użytkownika
ElSor
Posty: 5826
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Prędzej 15-20x90 ale to bym musiał zmierzyć, bo nie mają tego parametru sprecyzowanego przez producenta.

Pykacz .
Posty: 427
Rejestracja: niedziela 30 sty 2011, 11:43
Lokalizacja: Zewsząd

Post autor: Pykacz . »

ologda pisze:
ElSor pisze:po dociążeniu roweru silnikiem i 140 li-ionami ;)
To chyba rekord :-)
czy ktoś przebije 140 aku na rowerku ??
Ja mam tylko 96szt ale za to Li-po Turnigy 5000mAh każda . I trochę 18650 "pochowane" w latarkach na kierownicy . :lol:

ODPOWIEDZ