Wybór pompki do roweru - uniwersalnej

....nie pasujące gdzie indziej...
Awatar użytkownika
Borsuczy
Posty: 547
Rejestracja: wtorek 29 paź 2013, 09:24
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Borsuczy »

darol dzięki za linka, pomocny jest i to bardzo. Nie sądziłem, że ten menel z filmu o "amelinium" prawdę mówi... Teraz się przekonałem.
Mantom, myślisz że ta farba, co zapodałeś nada się jako podkład pod tego mojego Den Bravena?Na prawdę fajnie wyglądała ta kierownica z tym matowym lakierem. Teraz znowu już jest bez farby, zmyłem ją nitrem.
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5039
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Borsuczy pisze:Nie sądziłem, że ten menel z filmu o "amelinium" prawdę mówi...
Gdyby nie film, to nawet bym nie wiedział, że malowanie aluminium to problem, bo w pracy bierzemy jakąkolwiek farbę w sprayu i malujemy tak po prostu. Oczywiście wszystkie dostępne w pracy farby są właśnie do aluminium. Niemniej w przypadku, gdy warstwa lakieru musi być bardziej odporna mechanicznie, wysyłamy elementy do malowania proszkowego, bo nawet podkład pod spray nie jest wystarczająco dobry.
Awatar użytkownika
Borsuczy
Posty: 547
Rejestracja: wtorek 29 paź 2013, 09:24
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Borsuczy »

No to zakładając, że dam do lakierowania proszkowego: musi być całkowicie goły metal, więc muszę dać elementy do piaskowania, albo zanurzenia w jakimś kwasie, bo papierem ściernym nie dostanę się wszędzie. Ile wyniósłby koszt takiej zabawy? Usuwanie starego lakieru i nałożenie nowego proszkowego będzie chyba dość kosztowne... Pozostanę raczej przy sprayu, bo części ZOOM nie warto dopieszczać.
Mantom
Posty: 200
Rejestracja: piątek 14 cze 2013, 08:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mantom »

Borsuczy pisze:darol dzięki za linka, pomocny jest i to bardzo. Nie sądziłem, że ten menel z filmu o "amelinium" prawdę mówi... Teraz się przekonałem.
Mantom, myślisz że ta farba, co zapodałeś nada się jako podkład pod tego mojego Den Bravena?Na prawdę fajnie wyglądała ta kierownica z tym matowym lakierem. Teraz znowu już jest bez farby, zmyłem ją nitrem.
Jako podkład nie, do końcowego malowania, bo jako lakier do felg jest odporny mechanicznie
Malowałem akurat felgi stalowe (na czarno) oraz firmowe kołpaki plastykowe (na srebrno)
Jak chcesz malować aluminium to niestety chyba potrzebujesz specjalnego podkładu jak piszą.
Nigdy nie malowałem alu, ale używałem produktów Motip i sobie chwalę. Więc może taki?
http://www.pielegnowacauto.pl/podklad-d ... 400ml.html
Niestety te podkłady nie są tanie.
Awatar użytkownika
Borsuczy
Posty: 547
Rejestracja: wtorek 29 paź 2013, 09:24
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Borsuczy »

Ale ja bystry jestem... Potwierdzić to może magnes, który mi się do mojej "akuminiowej" kierownicy przylelił. Mam normalną stalówkę. :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
Veldrinn
Posty: 183
Rejestracja: czwartek 19 sie 2010, 15:04
Lokalizacja: z pokoju

Post autor: Veldrinn »

Aby zidentyfikować rodzaj materiału z jakiego zrobiona jest kierownica można użyć kilkunastu sposobów mniej lub bardziej "inwazyjnych" ;-) Od ważenia przez opukiwanie po ścieranie. Magnes to raczej dowód bezsprzeczny :)
Di Stefano
Posty: 18
Rejestracja: środa 06 mar 2013, 23:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Di Stefano »

Od siebie polecam stacjonarne pompki Beto. Stosunkowo tanie i dobre. Od ponad dwóch lat korzystam i jestem zadowolony.
ODPOWIEDZ