SOLARSTORM X5 Z funkcją krótkich i długich świateł.

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5039
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

sebaxgh pisze:4akusy 3500mAh od woytazo i czas świecenia tej samej lampki 5,15h (do 3,30V)
Czyli można łatwo policzyć, że diody dostają ~2,4A, co raczej nie przemawia za tym, że lampka świeci specjalnie lepiej niż zwykły Convoy 2.8A.
Dodam, że ogniwo 3,5Ah rozładowane do 3,3V to jakieś 3000mAh. Własne obserwacje pokazały też, że 3x XP-L @ 1,9A świecą podobnie, jak XM-L2 @ 2.8A więc 3 LatticeBright XML2 pewnie ten sam poziom światła dają przy min 2,1A.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Co tylko pokazuje że "na oko" nie ma co mierzyć i stwierdzać że coś lepsze od drugiego :)
ILPT
sebaxgh
Posty: 49
Rejestracja: środa 21 sty 2015, 22:33
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: sebaxgh »

ElSor pisze:Czyli można łatwo policzyć, że diody dostają ~2,4A, co raczej nie przemawia za tym, że lampka świeci specjalnie lepiej niż zwykły Convoy 2.8A
To akurat liczyłem na lampce 1 x XM-L w ciągłym trybie max bez wyłączania, bo się tak nie grzeje i w domu mogę spokojnie testować ;) na tym pakiecie z akusami 3500mAh XT40 świeci niecałe 2h (musiałem co 10-15 wyłączać bo się strasznie grzała) Ta lampka na 3 diodach co pokazywałem też szybko robi się gorąca więc darowałem sobie testy "domowe" i wszytkie pakiety testuje na takiej 1 diodowej ( http://www.aliexpress.com/item/2015-Hot ... eb201560_2 )


@UP
Chyba jadąc na rowerze widzę co lepiej oświetla mi drogę..

Żeby nie było że kłamie..
Obrazek
stara latarka na XM-L, nie mówiłem o niej porównując XT40 z Convoyami S2, które ma inny cyklista
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5039
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

sebaxgh pisze:Żeby nie było że kłamie..
Ale strasznie mieszasz, bo polecasz 1dną i dajesz później czasy pracy, jak się później okazuje, z innej a na końcu sam nie wiem, która jest lepsza od Convoya.
Poza tym, jak dla mnie, żadna z Twoich lampek ze zdjęcia nie będzie lepsza od moich i to nie dlatego, że może któryś z nas ma mocniejsze światło lub słabsze ale dlatego, że ja sobie ustawiam lampki tak, że świecą odpowiednio do danej sytuacji. Np na drodze publicznej nie oślepiam innych a jednocześnie widzę dobrze i jak trzeba to mogę też użyć "długich". Na ścieżce leśnej natomiast może będzie porównywalnie, z tą różnicą, że nie muszę świecić wszędzie i wystarczy mi mniejsza moc, by bezpiecznie poruszać się z większymi prędkościami. U mnie do 50km/h wystarcza spokojnie 1000lm a to nawet nie połowa możliwości. Dodam też, że testowo miałem realne ponad 10.000lm na kierownicy i wcale nie uważam, że miałem lepiej oświetloną drogę niż normalnie z 500lm.
sebaxgh
Posty: 49
Rejestracja: środa 21 sty 2015, 22:33
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: sebaxgh »

Może jak nauczysz się czytać ze zrozumieniem to zobaczysz, że z 1diodową odniosłem się tylko do pakietów, że nie są wcale takie złe..

Ścieżka leśna a bardziej wymagający teren to znaczna różnica.. widocznie słabe "ścieżki" masz że tyle Ci w zupełności wystarcza. A co do jazdy po publicznych drogach to nawet nie włączam tych lampek bo mam jedną zwykłą małą lampkę, żeby mnie tylko było widać.

To, że wy chronicie "biznes" forumowy nie znaczy, że wszystko inne jest gorsze.. jest wręcz przeciwnie, ale widzę, że i tak będziecie szli w zaparte ;)
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

sebaxgh,
Widać że ta 3 diodowa lampka jest udaną konstrukcją i dzięki za podlinkowanie w temacie :) , na pewno będzie można polecać nowym użytkownikom jako zakup bez wymaganego moda w teren.

Ale sam widzisz że na drogi publiczne dla niektórych trochę kiepski to wybór, bo albo będziesz oślepiać albo jeździsz w ciemności jak to napisałeś.
A co do jazdy po publicznych drogach to nawet nie włączam tych lampek bo mam jedną zwykłą małą lampkę, żeby mnie tylko było widać. "
Polecam zrobić daszek do lampki i będzie można "zrobić sobie dzień" również na drodze publicznej, nie oślepiając nikogo zamiast po omacku podróżować ...

Ps. Jaka jest średnica wewnętrzna na optykę w tej lampce oraz wysokość tego reflektorka ?
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
sebaxgh
Posty: 49
Rejestracja: środa 21 sty 2015, 22:33
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: sebaxgh »

Jak jest totalnie ciemno bez latarni itp. to wystarczy dać lampkę na tryb low i przekręcić ją w dół i po sprawie.

Nie chce mi się znowu jej rozkręcać bo optyka jest przykręcana od środka lampki, ale sama optyka ma 14mm wysokości i 35mm śr, może minimalnie szersza by weszła, ale max 35,5mm.

Czekam jeszcze na 5 innych lampek w tym m.in. klon tej co autor podał i dam cznać czy jeszcze jakaś jest warta uwagi bez grzebania.

sam szukam optyki 20-21mm śr i 13-17 wysokości, ale z ali 10 sztuk takiej samej nie opłaca mi się kupować, ale to już w innym temacie będę pisał :)
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5039
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

sebaxgh pisze:To, że wy chronicie "biznes" forumowy nie znaczy, że wszystko inne jest gorsze.. jest wręcz przeciwnie, ale widzę, że i tak będziecie szli w zaparte ;)
Nie mam żadnego biznesu na forum więc nie mam czego, ani tym bardziej kogo bronić, no chyba, że jest prawdziwe i uczciwe.

Nie wiem czy wiesz o tym ale chińskie podłoże jest na tyle słabe, że przy prądzie ok 2A temperatura w przeciągu pierwszych 2 sekund wzrasta na tyle, że światło słabnie o ok 10% ... wg not daje to ok 50 stopni. Rezystancja termiczna samego podłoża to kolejny wzrost o 30 stopni. W najlepszym przypadku mamy więc 100 stopni na diodzie w letnią noc ( tutaj masz obraz termowizyjny http://deform.pl/greg/sinkpad/SinkPAD_vs_Niviss_5A.jpg ). W gorszym, jak np w lampce jak Twoja 3diodowa, gdzie LEDy przyklejone są słabym klejem do anodowanego krążka ledwo stykającym się z obudową, będzie znacznie więcej. Możesz sobie poszukać wykresy zależności awaryjności od temperatury pracy czy też czas życia diod w zależności od temperatury i dopiero później możesz osądzać innych czy mają rację czy też nie.
Oczywiście każda latarka może paść ale dobrze poprawiony Convoy, czy też inna, po obejrzeniu wykresów niezawodności, ma duuużo większe szanse na długie działanie. W przypadku posiadania 2ch sztuk trzeba by mieć wyjątkowego pecha aby obie wysiadły podczas 1 wyjazdu. Moje lampki mogę załadować świeżymi akumulatorkami, pozostawić w najwyższym trybie w bezruchu, wrócić do nich za miesiąc i po podładowaniu akumulatorów użytkować nadal bez żadnego uszczerbku.
Także oceny na podstawie "moja działa, świeci mocniej i była tańsza więc jest lepsza" pozostaw dla siebie, bo dobra to znaczy niezawodna.
sebaxgh pisze:Jak jest totalnie ciemno bez latarni itp. to wystarczy dać lampkę na tryb low i przekręcić ją w dół i po sprawie.
No i jedzie się za białą plamką i nie widzi poboczy.
Ducho3
Posty: 24
Rejestracja: czwartek 24 kwie 2014, 20:58
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Ducho3 »

panowie trochę odbiegliście od tematu,powiedzcie czy te 2 lampki z drugiego linku z "Angel Eyes" zaświecą chociaż podobnie jak 2xConvoy ? sprzedawca deklaruje że każda ma niby po 1000l.
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Ducho3,
Teoretyzując
Pakiet zasilający 4400mAh 4 ogniwa zatem zapewne 2s2p czyli odpowiednik 8800mAh ( przy 4p) zasilający jedną lampkę na 200 minut (3h 20 min ) co nam daje jakieś :
2,64A pobierane przez lampkę w trybie 100% z SMD

12*smd*60mA = 720mA (240lm) w SMD
reszta prądu dla xm-l = 1,92A = 660lm bez uwzględnienia strat
Razem mamy 900lm po stratach pewnie z 750
Za to barwa będzie prawdopodobnie kiepska bo zimna >6500K

Teraz tylko pytanie jak się to ma do rzeczywistości i jakie chłodzenie ledom zapewnią lampki.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
sebaxgh
Posty: 49
Rejestracja: środa 21 sty 2015, 22:33
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: sebaxgh »

ElSor radzę mniej teorii więcej praktyki ;)

Ducho3 Te 2 lampki to totalna lipa, nie dość, że to najzwyklejsze lampki na XM-L to jeszcze jeden pakiet aku.. na ali taka jedna z pakietem to koszt ~20$ ale nawet za tyle bym nie kupił..

Niedługo powinien dojść klon tej pierwszej co podlinkowałeś, więc jak nie masz spiny to możesz zaczekać :)
Co do "Angel Eyes" to czekam też na taką lampkę (myślę, że to będzie takie samo rozwiązanie)
http://www.aliexpress.com/item/NEW-Cree ... 62956.html

Wszystko dojdzie to zobaczę co jest warte kupna, póki co jeśli chodzi o opłacalność to polecę tę 3 diodową, ten sam sprzedawce ma również wersję z pakietem, ładowarką itp. Ale jak możesz to poczekaj bo kilka innych jest już w drodze, więc będzie co porównywać :)
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5039
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

sebaxgh pisze:ElSor radzę mniej teorii więcej praktyki ;)
Praktyka właśnie bardzo często już potwierdzała teorię i dlatego miałem okazję dostać kilka lampek do naprawy, tyle, że nie wszystkie się opłaca naprawiać później. No ale to nie moje stracone pieniądze, każdy robi to, co uważa za słuszne, na siłę nie będę przekonywał o tym, że chłodzenie diody to najistotniejszy punkt.
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

ElSor pisze: na siłę nie będę przekonywał o tym, że chłodzenie diody to najistotniejszy punkt.
Święta prawda, przyklad xhp 50, na alu z dialektrykiem przy 3.2A zaczynala szybko zmieniać barwę na niebiesko, na Noctigonie ponad 5A nie robi na niej wrażenia. Samo podłoże jest szalenie istotne.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Ducho3
Posty: 24
Rejestracja: czwartek 24 kwie 2014, 20:58
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Ducho3 »

sebaxgh w takim razie czekam na pierwsze testy i wrażenia.
sebaxgh
Posty: 49
Rejestracja: środa 21 sty 2015, 22:33
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: sebaxgh »

Lampka doszła, po pierwszych wstępnych testach mogę już coś o niej powiedzieć.
Tym razem zacznę od minusów - jest dosyć słaba, prawdopodobnie jest mały prąd puszczony w diody bo pobór prądu ma bardzo zbliżony do mojej lampki na 1 diodzie XM-L. Odprowadzanie ciepła też jest słabe, diody stykają się z obudową tylko małym rantem, ale przy takiej mocy myślę, że to nie jest wielki problem. Dioda, która świecie daleko tak naprawdę ma dosyć mały zasięg ze względu na moc. Na dołączonym pakiecie lampka świeci ok 2h.

Teraz trochę zalet - faktycznie jedna dioda świeci "daleko", a druga blisko przed koło. Co mnie najbardziej zaskoczyło to tryby tej lampki, oby dwie diody mają po 3 tryby i można je dowolnie ustawiać (każdą osobno np. low na krótkie/max na długie itp) kombinacji jest więc kilka. Co prawda rozkład światła na diodzie, która świeci blisko nie jest najlepszy bo świeci dość wąsko i ma skupiony jeden mocny punkt przed kołem, ale jak się dobierze tryby do terenu to nawet się to sprawdza. Jest mała i oszczędna jak by nie patrzeć. Cena ~90zł. Myślę jednak, że w tej cenie kupić można lepszy zestaw, ale ta nadrabia za to tymi "krótkimi i długimi" światłami.

Obrazek Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ