Zmiennik żarówki w aucie z can-bus
Zmiennik żarówki w aucie z can-bus
Jak oni oszukują magistralę, że nie wyrzuca błędów?
Nie chcę trupiej barwy, chcę sobie zrobić zamienniki C5W, C10W i W5W sam - na jakiejś ciepłej diodzie.
Jak oszukać can'a?
Przykładowa "żarówka"
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37591
Pozdrawiam
Nie chcę trupiej barwy, chcę sobie zrobić zamienniki C5W, C10W i W5W sam - na jakiejś ciepłej diodzie.
Jak oszukać can'a?
Przykładowa "żarówka"
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37591
Pozdrawiam
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
to widać-równolegle do układu szeregowego dioda LED-rezystor dołączają dodatkowy rezystor symulujący żarówkę (na tym zdjęciu 111-czyli 110 ohm). W zależności od czułości "detektora" mógł byś spróbować zminimalizować straty w tym sztucznym obciążeniu dobierając jak najwyższą wartość rezystora-bo energia idzie w ciepło.bogas pisze:Jak oszukać can'a?
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Calineczka no może nie AMC-ek ale jakiś prosty driver dający załóżmy 100mA w leda , scalak jest niestety zeszlifowany ale to coś w chiński deseń ala DX
Oczywiście że żarówka ma 2 piny , nie znam aż tak dokładnie specyfikacji CANa ale sądze że monitorowany jest pobór prądu lub opór jaki stawia żarówka ,albo oba naraz ?

Oczywiście że żarówka ma 2 piny , nie znam aż tak dokładnie specyfikacji CANa ale sądze że monitorowany jest pobór prądu lub opór jaki stawia żarówka ,albo oba naraz ?
elektroda.pl
Na razie włożyłem do lampy oświetlenia kabiny jakieś moduły wyjęte z MR16 - okrągłe 36 diod z przetwornicą. Tu miałem dużo miejsca. Zobaczymy czy body comp wyrzuci błędy.
Ale pozostaje schowek, drzwi i tablica rejestracyjna na W5W. Miejsca mało, a chciałbym dać na przykład ciepłe xp-g i sku.13553. 350mA poleci na samym starze.
Muszę symulować? Jeśli tak to jak?
Ale pozostaje schowek, drzwi i tablica rejestracyjna na W5W. Miejsca mało, a chciałbym dać na przykład ciepłe xp-g i sku.13553. 350mA poleci na samym starze.
Muszę symulować? Jeśli tak to jak?
Witam
CAN to tylko system komunikacji pomiędzy modułami, korzystający z sygnału o wysokiej amplitudzie (z reguły napięcie zasilania). Sama kontrola podzespołów mniej skomplikowanych jest zrealizowana przez kontrolę prądu lub obecność napięcia zwrotnego (silniki wykonawcze, kontrola generowanego napięcia w czasie przerwy w zasilaniu). Tak więc to z jakim systemem komunikacji mamy do czynienia, nie ma zasadniczo wpływu na proste podzespoły.
Są małe wyjątki, jak np "inteligentne" światła LED niektórych samochodów wyższej klasy, ale tym i tak nie ma sensu się zajmować.
Metody "oszukania" są zasadniczo dwie:
-wymiana rezystorów pomiarowych w module sterującym oświetleniem
-sztuczne obciążenie dołożone do LED, może to być żarówka, rezystor, lub źródło prądowe.
Nie wiem jaka jest idea zastosowania proponowanego kondensatora, ale spora ilość modułów kontroli świateł, monitoruje na bieżąco ciągłość włókien i stan instalacji bardzo krótkimi impulsami (rzędu pojedynczych ms), i kondensator może spowodować interpretację pomiaru jako "zwarcie".
Pozdrawiam
CAN to tylko system komunikacji pomiędzy modułami, korzystający z sygnału o wysokiej amplitudzie (z reguły napięcie zasilania). Sama kontrola podzespołów mniej skomplikowanych jest zrealizowana przez kontrolę prądu lub obecność napięcia zwrotnego (silniki wykonawcze, kontrola generowanego napięcia w czasie przerwy w zasilaniu). Tak więc to z jakim systemem komunikacji mamy do czynienia, nie ma zasadniczo wpływu na proste podzespoły.
Są małe wyjątki, jak np "inteligentne" światła LED niektórych samochodów wyższej klasy, ale tym i tak nie ma sensu się zajmować.
Metody "oszukania" są zasadniczo dwie:
-wymiana rezystorów pomiarowych w module sterującym oświetleniem
-sztuczne obciążenie dołożone do LED, może to być żarówka, rezystor, lub źródło prądowe.
Nie wiem jaka jest idea zastosowania proponowanego kondensatora, ale spora ilość modułów kontroli świateł, monitoruje na bieżąco ciągłość włókien i stan instalacji bardzo krótkimi impulsami (rzędu pojedynczych ms), i kondensator może spowodować interpretację pomiaru jako "zwarcie".
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Cześć. 
No i to mi wiele wyjaśnia. Jak będzie wyrzucał błędy, to albo zwiększe obciążenie dokładająjąc diodę lub dwie, lub pokombinuje z kondensatorami równolegle.
Dzięki Pyra, pozdrawiam.
EDIT:
Potrzeba matką wynalazku.
Nie ma ciepłych - to trzeba samemu zrobić.
W podświetleniu rejestracji migają i komp wywala błędy. Ale może to i dobrze - oświetlenie zewnętrzne ma być homologowane, bo w razie kraksy można sobie narobić kłopotu.
Bagażnik, schowek, drzwi i dwa razy C10W do oświetlenia kabiny zrobione-zmarnowałem niedzielę.
Bagażnik w centralnym miejscu na W5W miał 5lux, teraz ma 20.
No właśnie - kabina i drzwi lekko świecą cały czas. Jak temu zaradzić?
Diody z listwy samoprzylepnej, ciepłej.


No i to mi wiele wyjaśnia. Jak będzie wyrzucał błędy, to albo zwiększe obciążenie dokładająjąc diodę lub dwie, lub pokombinuje z kondensatorami równolegle.
Dzięki Pyra, pozdrawiam.
EDIT:
Potrzeba matką wynalazku.

Nie ma ciepłych - to trzeba samemu zrobić.

Bagażnik, schowek, drzwi i dwa razy C10W do oświetlenia kabiny zrobione-zmarnowałem niedzielę.

Bagażnik w centralnym miejscu na W5W miał 5lux, teraz ma 20.

No właśnie - kabina i drzwi lekko świecą cały czas. Jak temu zaradzić?
Diody z listwy samoprzylepnej, ciepłej.

Witam
Daj równolegle do styków rezystor, wartość musisz dobrać.
Diody świecą już przy bardzo małych prądach, które występują czasami w układach elektronicznych sterujących oświetleniem, bo tam na pewno jest układ ściemniania, lub podtrzymania.
Jeśli nie masz elektroniki a masz alarm, to bardzo możliwe, że masz jedno z wejść wpięte do obwodu oświetlenia (kontrola otwarcia drzwi) i o ile żarówce to nie przeszkadza, to LEDy przy tym minimalnym prądzie już świecą.
Pozdrawiam
Daj równolegle do styków rezystor, wartość musisz dobrać.
Diody świecą już przy bardzo małych prądach, które występują czasami w układach elektronicznych sterujących oświetleniem, bo tam na pewno jest układ ściemniania, lub podtrzymania.
Jeśli nie masz elektroniki a masz alarm, to bardzo możliwe, że masz jedno z wejść wpięte do obwodu oświetlenia (kontrola otwarcia drzwi) i o ile żarówce to nie przeszkadza, to LEDy przy tym minimalnym prądzie już świecą.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
bogas, mam pytanie do ciebie w sprawie tego delikatnego podświetlania LEDów w chwili kiedy są wyłączone i świecić nie powinny.
Czy jak masz zapłon wyłączony to czy LEDy ci też tak delikatnie świecą ?
U mnie jest tak (Scenic II) że jak mam włączony zapłon (wyłączony silnik) to faktycznie delikatnie świecą, ale jak wyłącze zapłon to całkowicie odłącza mi on zasilanie wszelakich odbiorników i wtedy LEDy nie "żarzą" się. Może też tak jest u ciebie...
Czy jak masz zapłon wyłączony to czy LEDy ci też tak delikatnie świecą ?
U mnie jest tak (Scenic II) że jak mam włączony zapłon (wyłączony silnik) to faktycznie delikatnie świecą, ale jak wyłącze zapłon to całkowicie odłącza mi on zasilanie wszelakich odbiorników i wtedy LEDy nie "żarzą" się. Może też tak jest u ciebie...
Cały czas świecą.kisi pisze:bogas, mam pytanie do ciebie w sprawie tego delikatnego podświetlania LEDów w chwili kiedy są wyłączone i świecić nie powinny.
Czy jak masz zapłon wyłączony to czy LEDy ci też tak delikatnie świecą ?
U mnie jest tak (Scenic II) że jak mam włączony zapłon (wyłączony silnik) to faktycznie delikatnie świecą, ale jak wyłącze zapłon to całkowicie odłącza mi on zasilanie wszelakich odbiorników i wtedy LEDy nie "żarzą" się. Może też tak jest u ciebie...
[ Dodano: 28 Październik 2010, 22:08 ]
Pokombinuję.Pyra pisze:Witam
Daj równolegle do styków rezystor, wartość musisz dobrać.
Diody świecą już przy bardzo małych prądach, które występują czasami w układach elektronicznych sterujących oświetleniem, bo tam na pewno jest układ ściemniania, lub podtrzymania.
Jeśli nie masz elektroniki a masz alarm, to bardzo możliwe, że masz jedno z wejść wpięte do obwodu oświetlenia (kontrola otwarcia drzwi) i o ile żarówce to nie przeszkadza, to LEDy przy tym minimalnym prądzie już świecą.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ten Can Bus nie jest taki łatwy. Spotkałem się już z żarówkami ledowymi do aut, które wewnątrz były wypchane elektroniką, inaczej jak piszą koledzy - błąd na kompie, miganie w trakcie jazdy lub ciągłe świecenie.
Nie wiem jak jest to realizowane, ale chyba lepiej zastosować żarówki...tańsze i bez problemów.
Nie wiem jak jest to realizowane, ale chyba lepiej zastosować żarówki...tańsze i bez problemów.
ILPT
Witam
Po co zamieniać LED na LED
Pozdrawiam
skaktus pisze:Ten Can Bus nie jest taki łatwy. Spotkałem się już z żarówkami ledowymi do aut, które wewnątrz były wypchane elektroniką, inaczej jak piszą koledzy - błąd na kompie, miganie w trakcie jazdy lub ciągłe świecenie.
Czytać Panie kolego, czytaćskaktus pisze: Są małe wyjątki, jak np "inteligentne" światła LED niektórych samochodów wyższej klasy, ale tym i tak nie ma sensu się zajmować.


Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Ja czytam, ale te inteligentne auta to bardzo wysokie klasy, gdzie najczęściej ledy są tak zintegrowane z lampą że wymienia się całą lampę a nie samą diodę jak dziś żarówkę.
Wracając do "kana" czy ktoś z was "grzebał" może w tych bardziej rozbudowanch żarówkach ? Nie miałem niestety okazji sprawdzić co elektronika zawiera, a było tego całkiem sporo. Co zauważyłem to na pewno układ scalony, 8 pinowy i kilka tranzystorów. Co ważne - nie były to sterowniki, z tego względu że diody świeciły bez problemu podłączone pod 14 V (typowe 5 mm łączone w szereg z rezystorem)
Wracając do "kana" czy ktoś z was "grzebał" może w tych bardziej rozbudowanch żarówkach ? Nie miałem niestety okazji sprawdzić co elektronika zawiera, a było tego całkiem sporo. Co zauważyłem to na pewno układ scalony, 8 pinowy i kilka tranzystorów. Co ważne - nie były to sterowniki, z tego względu że diody świeciły bez problemu podłączone pod 14 V (typowe 5 mm łączone w szereg z rezystorem)
ILPT