Lampka niekoniecznie rowerowa

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

Witaj.
Zainteresuj się latarkami Convoy, bardzo dobre wykonanie w klasie cenowej nieco wyższej niż podane ultrafire, ale na prawdę warto. Do tego dioda XM-L2 w neutralnym odcieniu i masz wypas. (T6 czy U2 oznaczają wydajność diody, a nie odcień światła)
Ogniwa trustfire i ultrafire nie są najlepsze, więc unikaj ich. Panasonic, sanyo, samsung, sony to są dobre ogniwa.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

WF504B, to bardzo dobre body, jakością przewyższające to co podałeś. Natomiast sercem tej latarki jest moduł D26 w którym zamontowany jest driver i dioda. Teraz cała sztuka polega na tym, aby moduł w korpusie zamontować tak, by swobodnie mógł przekazać ciepło z diody na zewnątrz. O tym trzeba pamiętać, że takie latarki wymagają poprawek.
Teraz zastanów się czy chcesz ryzykować, przejrzyj to
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=13131
Zasada działania jest identyczna jak 501B czy 504B
Jeśli nie chcesz się z tym bawić to zainteresuj się którymś z modeli Convoy (S2, S3, M2 itp.)

http://www.banggood.com/buy/convoy.html

http://www.fasttech.com/search?convoy

Co do offsetu to

http://www.fasttech.com/products/0/1000 ... charger-eu

lub
http://www.fasttech.com/products/0/1000 ... charger-eu

Akusy
http://www.fasttech.com/products/0/1000 ... -37v-18650

lub np.

http://www.fasttech.com/products/0/1000 ... 7v-2600mah

uchwyt

http://www.fasttech.com/category/1630/m ... VeTW91bnQ/
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Z uchwytów podanych przez Zbychura to te dwa ostatnie po dolarze z groszkiem polecam. Mam jeden i drugi.

A latarki poszukaj w sklepowym sklepiku, już poprawione.
Ja osobiście mam Convoy S2 na driverku 2.8A.
I na rower i do spacerów jest OK.
Zastanów się tylko czy potrzebujesz programować latarkę ( ustawiać jej jasność itp. parametry sam), czy wystarczą ci standardowe 3 jasności.
retaliato
Posty: 11
Rejestracja: niedziela 02 mar 2014, 19:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: retaliato »

Dzieki za szybką odpowiedz. Przekonaliście mnie do Convoya. Myślę nad tym modelem:
http://www.fasttech.com/products/0/1000 ... 5-mode-led
(+ osprzęt podany w linkach Zbychura)

różnica pomiędzy M2 a S3 wynosi ok. 3USD, a sam wygląd M2 znacznie bardziej mi odpowiada.
To w takim razie dobrze się orientuję, że model U2 będzie bardziej wydajny od T6?

Początkowo myślę, że wystarczy mi standardowa wersja, dlatego nie wiem czy jest sens dokładać kaski i kupować wersję zmodyfikowaną, chyba że różnica jest tak znacząca, że faktycznie warto zainwestować od początku trochę więcej? A po jakimś czasie jak bardziej się wkręcę w światełka to będę pewnie dalej kombinował z modyfikacjami :)
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

XM-L U2 teoretycznie daje więcej światła, ale jest to nie zauważalna okiem różnica względem T6, za to warto wybrać barwę 3C która jest bardziej przyjazna dla oczu. http://www.fasttech.com/products/0/1000 ... e-led-flas

M2 ma większy zasięg od S3 i świeci nieco bardziej wąsko, na rower również się nada bardzo dobrze.

Odnośnie latarek modyfikowanych, światła przybywa, przy czym nie jest to najważniejsza kwestia, ważniejsze jest poprawienie latarki termicznie, żeby dioda się nie przegrzewała i nie spadała jej jasność.
W przypadku prądu 2,8A w diodę poprawki są obowiązkowe, znaczy wymiana badziewnej pasty nałożonej przez chińczyka i często wyrównanie piguły.
Po prostu latarka po modzie jest pewniejsza, prosto z chin zdarzają się "kwiatki"
Jeżeli masz chęci i czujesz się na siłach, masz lutownicę, to poprawki jesteś w stanie wykonać samemu. Pastę termo kupisz w komputerowym i możesz działać.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
retaliato
Posty: 11
Rejestracja: niedziela 02 mar 2014, 19:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: retaliato »

Myślałem, że modyfikacja opiera się głównie o jakieś zmiany w sterowniku, a póki co nie mam za dużo czasu ani chęci żeby się w to w bawić... :) Ale skoro to są mechaniczne zmiany to myślę, że łatwiej z tym pójdzie. Na początek polecacie coś więcej poza:
- wyrównaniem piguły,
- wymianą pasty termo, dołożenie jej na gwintach,
- przylutowaniem miedzianego kabla (linki) do sprężyny?


Aaa, jutro pewnie założę konto na PayPal, więc niedługo stanę się posiadaczem latareczki ;)
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

W zasadzie to wszystko.
Przy czym oderwanie diody którą to chińczyk przykleił na silikon bywa problematyczne, albo nawet destrukcyjne ;) więc uważaj. Albo dorzuć samą diodę w razie czego http://www.fasttech.com/products/0/1000 ... 0k-neutral

Albo w ogóle kup samą obudowę http://www.fasttech.com/products/0/1000 ... light-host i włóż sterownik i diodę np tą powyżej ;)
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Hawuz
Posty: 54
Rejestracja: piątek 28 lut 2014, 23:27
Lokalizacja: Jesteś?

Post autor: Hawuz »

Ja na rower polecę ci convoy m1. s2 sprawdza się dobrze gdy jest skierowany blisko od roweru, ale do jazdy po lesie z dużą predkością, lepiej się sprawdzi się convoy m1 albo nawet c8. Jeśli poruszasz się po drogach to przeszkadzać będzie skupienie, bo żeby nie oślepiać będziesz musiał skierować w dół, ale jak oddalisz spot od roweru to lepiej sprawdzą te dalej świecące.
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

M1 i M2 świecą baaardzo podobnie.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
retaliato
Posty: 11
Rejestracja: niedziela 02 mar 2014, 19:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: retaliato »

Po około 45 dniach od złożenia zamówienia wreszcie otrzymałem mój przedmiot. Rzecz która zwróciła moją uwagę to podczas testowania działania latarki kilka razy zdarzyło się, że mignęła, wydaje mi się, że może to być związane z chwilowym brakiem zasilania chociaż sprężyna przy pigule wydaje się dobrze stykać z baterią, a do sprężyny przy włączniku póki co nie mam dostępu (będę musiał bardziej rozebrać całą latarkę). Co Wy o tym sądzicie?

Oraz mam jeszcze jedno pytanie odnośnie ogniw i ich ładowania, od 1,5h szukam na forum jakiegoś tutoriala jak się za to zabrać i niestety nic nie znalazłem. Kupiłem taką baterię:
http://www.fasttech.com/products/1447309
teraz w sumie dopiero zobaczyłem, że nie ma ona zabezpieczenia, czyli nie mogę jej rozładować poniżej jakiegoś prądu? Jak najlepiej to sprawdzać bez używania multimetru?
Jak długo powinienem ładować baterie?
Oraz czy powinno się je po kupnie formatować?
PK
Posty: 60
Rejestracja: środa 05 lut 2014, 21:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: PK »

Co do ładowania baterii to ładowarka powinna sama zakończyć ładowanie (standardowo po osiągnięciu 4,2V na ogniwie). Formatować ich nie musisz, baterie Li-Ion nie wymagają tego, podobnie jak baterie w telefonach. Jeśli natomiast chodzi o zabezpieczenie ogniwa to jeśli masz jakiegoś Convoy-a to najprawdopodobniej znajduje się tam sterownik Nanjg 105c, który ma wbudowane zabezpieczenie. Gdy napięcie na ogniwie spadnie poniżej bezpiecznej wartości (około 2,8- 2,9V) latarka zacznie Ci mrugać. To jest znak, żeby wyłączyć latarkę i zmienić baterię. Dodatkowo do niektórych latarek nie zmieścisz ogniwa z zabezpieczeniem, gdyż jest ono o kilka milimetrów dłuższe. Gdybyś jeszcze potrzebował jakiś informacji to podaj jaką dysponujesz ładowarką, oraz latarką.
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5039
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

retaliato, PK, tak na przyszłość akumulatory się formuje a nie formatuje. Ta druga czynność ma zastosowanie w dyskach komputerowych. Co do ogniw li-ion to nie ma takiej potrzeby ale zauważyłem kilka razy, iż po 2-3 cyklu dla świeżego ogniwa jego pojemność jest nieco wyższa niż po pierwszym.
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Jaką masz tą latarkę, bo może owo mignięcie występowało tylko w najniższym trybie?
retaliato
Posty: 11
Rejestracja: niedziela 02 mar 2014, 19:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: retaliato »

ElSor, dzięki za uwagę, będę pamiętał na przyszłość, chociaż całe życie myślałem, że ta czynność nazywa się właśnie formatowaniem :P

Ładowarkę kupiłem najtańszą: https://www.fasttech.com/products/1331700 Chociaż po wsadzeniu ogniwa, które otrzymałem w przesyłce dioda paliła się na zielono więc chyba faktycznie wykrywa ona stan naładowany ogniwa.

Latarkę kupiłem Convoya M2 http://www.fasttech.com/products/0/1000 ... e-led-flas
Tak więc domyślam się, że wykrywa ona bezpieczną wartość rozładowania? A teraz jeszcze jedno pytanie co jeśli będę jej używał w trybie migania (planuje używać takiego trybu jeżdżąc rowerem w dzień), będę wtedy w stanie wykryć rozładowanie baterii?

Zbychur, tak właśnie wydaje mi się, że te mignięcia były na najniższym trybie. Jest to normalna czynność?
PK
Posty: 60
Rejestracja: środa 05 lut 2014, 21:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: PK »

ElSor, faktycznie formowanie, a formatowanie to dwie różne czynności, mimo, że tak podobnie brzmią :oops:
W tej latarce masz zabezpieczenie ogniwa. Sam takiej od niedawna używam i sprawdza się całkiem nieźle. W trybie mrugania jej nie używałem, ale myślę, że powinieneś zauważyć. Ostrzeganie objawia się powolnymi mrugnięciami, natomiast tryb strobo mruga z bardzo dużą częstotliwością. Uważaj tylko z używaniem tego trybu po zmroku, gdyż jest on delikatnie mówiąc nieprzyjemny dla osób jadących z przeciwka i bardzo mocno oślepia.
Jeśli mignięcie zauważyłeś na najniższym trybie to jak to kolega Zbychur zauważył jest to normalne przy tym sterowniku. Masz tam dwie grupy trybów
1. 5%-50%-100%
2. 5%-50%-100%-strobo-SOS
Przełączanie pomiędzy nimi wygląda w ten sposób, że po włączeniu latarki w najniższy tryb po krótkiej chwili wykona ona pojedyncze mrugniecie, wtedy musisz szybko wyłączyć latarkę. Po ponownym włączeniu będziesz miał drugą grupę.
Co do ogniw zabezpieczonych to np. takich http://www.fasttech.com/products/1420/1 ... chargeable do niej nie zmieścisz. Wiem to z doświadczenia, gdyż również takie posiadam, jednak służą one do zasilania innej latarki.
ODPOWIEDZ