Blackshadow Darth 3x XM-L neutral white

czyli nasze opinie, odczucia i wnioski o światełkach
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Blackshadow Darth 3x XM-L neutral white

Post autor: DNF »

Witajcie :wink:
Trzeba i tu troszkę napisać od czasu do czasu :)
Kilka dni temu, moim oczom ukazało się taka oto zawiniątko:
Obrazek
Pod folią ładne, czerwone pudełeczko:
Obrazek
W oczach iskierki, ręce drżą, więc szybko otwieram i..
Obrazek
Obrazek
Piękne cacuszko :D rozkręcamy:
Obrazek
Teraz idąc za ciosem, środeczek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Fotek na razie tyle, teraz trochę czytania.
Lampka szła do mnie ok 12dni, Ric szybko się uwinął z wysyłką :) Otrzymujemy ją ładnie zapakowaną,
w zestawie smyczka znana ze SkyRay Kinga oraz zapasowy oring. Dostajemy również karteczkę z instrukcją obsługi i kartą gwarancyjną.
Chwytamy w łapkę i pierwsze wrażenie świetne. Latarka dość ciężka, czuć ja w ręce, w końcu 400g aluminium :)
Jednak nie jest za ciężka, dobrze leży w łapce, dobrze wyważona, jest fajna.
Pakujemy akusy do środka, 18650 sztuk 3, połączone są równolegle. Znamy to również z Kinga.
Gwinty i oring nasmarowane, skręcanie chodzi gładko, nic nie piszczy, nic nie skwierczy.
Ręce mi drżały z przejęcia, przekręcam pierścień i.. klops. Lampka migocze, przerywa...
Winne temu są zbyt krótkie sprężynki po stronie minusowej, w środku body.
Biegnę po lutownicę, biorę szeroką sprężynkę od D26, na szybko lutuję do trzech plusów akumulatorków i można bawić się dalej,
choć niesmak po pierwszym włączeniu pozostał. Sprężynka po stronie + akusów jest oczywiście tymczasowym rozwiązaniem.
Jeszcze nie udało mi się dojść jak dostać się do minusowej płytki stykowej.
Przejdźmy do czegoś przyjemniejszego. Powłoka prawdziwie HA III, w kolorze ciemno szarym.
Bardzo fajna w dotyku, lekko chropowata powierzchnia. Miło trzyma się w ręce. Wykończenie również na plus. Od strony szybki płaska "koronka" z nierdzewki, tak samo jak pierścień zmiany trybów, wykonany jest z polerowanej nierdzewki.
Sam pierścień chodzi bardzo płynnie, bez znaczących oporów, co nie oznacza, że przypadkowo może nam przeskoczyć.
Na każdym trybie zapadka działa pewnie, mocno zaskakując we właściwe miejsce.
Za zmianę trybów odpowiedzialny jest magnes w pierścieniu i hallotrony w sterowniku.
Przejdźmy do samego sterownika. Główne scalaczki oczywiście obdrapane z nazwy.
Na zagranicznym forum znalazłem wykres, który pokazuje jakby ten sterownik posiadał stabilizację prądu..
U mnie nic takiego nie zauważyłem. Ze świeżych akumulatorków w diody leci ok 5.4A i powoli spada.
Pomiar w diody, a nie pobieranego prądu z akusów :) Trochę się nagimnastykowałem przy tym.
Oczywiście prąd ten dzielimy przez 3 jeśli chcemy poznać prąd w jedną diodę. Diody łączone równolegle.
Jak na razie nie mam pomysłu na inny sterownik. Jedynie coś na zamówienie u naszych magików od elektroniki :) Wszystko w swoim czasie.
Same diody mają dobre odprowadzenie ciepła. Spora piguła wkręcona w body. Latarka dość szybko nagrzewa się do konkretnej temperatury.
Aż boję sobie pomyśleć jak szybko i jak mocno może się nagrzać to body przy 3A w diodę..
Skręcamy lampkę w całość i jeszcze rzut oka na czołową część lampki czyli szybka i diody.
Diody osadzone prawidłowo, wycentrowane w reflektorze, ładnie się skupiają choć thrower to nie jest.
Wg opisu ze strony, na pokładzie są XMLki T6 3C. Baaardzo przyjemna barwa :)
Sama szybka wg opisu posiada powłoki AR. Być może są to niewidzialne powłoki :D
Podsumowując.
Mimo zgrzytu ze słabym kontaktem i brakiem powłok na szybce, jest to świetna latarka i mogę ją polecić każdemu.
Każda osoba która spojrzała na tą lampkę była oczarowana, dobrze pasowała im do ręki,
a kręcenie pierścieniem u każdej osoby wywołuje uśmiech na twarzy od ucha do ucha :)
Pozdrawiam
DNF
Vigo
Posty: 908
Rejestracja: niedziela 14 sie 2011, 20:38
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Vigo »

@DNF, dzięki za opis :) ciekawa latarenka i jak widzę standard wykonania na poziomie Kinga, czyli całkiem przyzwoity.
Co prawda dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają ;-) , ale wspomnij jeszcze ile nasi chińscy bracia liczą sobie za to cudo co by mieć jakiś punkt odniesienia.

PS Na fotkach nie widzę tego dobrze, ale czy ten Darth ma przylutowany grubszy pierścień w miejscu styku głowicy z plusami ogniw?
SR King ma tam tylko gołą ścieżkę i przy skręcaniu latarki ogniwa trą sobie o nią w najlepsze i w końcu mogą ją wytrzeć. :sad:
TM11 (wiem nie ta liga i półka cenowa ;-) ) ma w tym newralgicznym punkcie jednak przylutowany grubszy mosiężny, czy miedziany pierścień, który za szybko się nie wytrze.



___
Awatar użytkownika
jezjacek
Posty: 305
Rejestracja: czwartek 03 wrz 2009, 10:23
Lokalizacja: Białe Błota
Kontakt:

Post autor: jezjacek »

DNF nie lubię Cię :twisted: Już zamówiłem dla siebie :mrgreen:
Awatar użytkownika
maskiu
Posty: 146
Rejestracja: niedziela 21 sie 2011, 22:35
Lokalizacja: poznań

Post autor: maskiu »

Vigo, tu
Od Kinga dwukrotnie droższa.
Czołówka Energizer 3led, latarka z TESCO za 2,99, UF C2 XM-L 2,8A , Romisen RC-D5,wszystko-odporna latarka na trzech ledach MacTronic.
To tylko część moich gigantycznych zbiorów :D
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Jeśli chodzi o wykonanie porównując do kinga to zupełnie nie ta liga :) równać się mogą co najwyżej pod względem kiepskich driverów :) jezjacek sorry :mrgreen:
Awatar użytkownika
pier
Posty: 1467
Rejestracja: poniedziałek 21 lut 2011, 09:02
Lokalizacja: Biłgoraj-Sól

Post autor: pier »

Od zawsze mi się podobało to świecidełko.
Powiedz ten driver ma ochronę ogniw? Będziesz go wymieniał na sprawniejszy?
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Vigo, dokładnie, jest tam przylutowany mosiężny pierścień, które w Kingu brak.
No cóż to jednak inna półka :) Jestem bardzo zadowolony z tej lampki.
Pier, wg załączonej instrukcji posiada zabezpieczenie ogniw, nawet sygnalizację posiada.
Coś tam migocze potem się przełącza w niższy tryb. Nie testowałem jeszcze.
Chętnie bym zmienił mu driver, jednak znajdź mi osobę co się podejmie stworzenia takiego i którego koszty mnie nie zjedzą :)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
tty5150
Posty: 895
Rejestracja: piątek 15 cze 2012, 02:28
Lokalizacja: Sand City

Post autor: tty5150 »

Trzeba przyznać, że to światełko wpada momentalnie w oko. I niestety pewnie wyjdzie bokiem - przez kieszeń :mrgreen:
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Tty5150 jak je zobaczyłem od razu poczułem to samo :D
Awatar użytkownika
jezjacek
Posty: 305
Rejestracja: czwartek 03 wrz 2009, 10:23
Lokalizacja: Białe Błota
Kontakt:

Post autor: jezjacek »

Potwierdzam. Moja kieszeń jest już opróżniona. :(
enagem
Posty: 86
Rejestracja: niedziela 14 wrz 2008, 23:15

Post autor: enagem »

DNF,czy latarka ta ma rozkład światła nadający się do zastosowania na rowerze do jazdy w terenie?
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Enagem, wiesz ile to waży z akumulatorami, na kierownicy chcesz mocować? :)
enagem
Posty: 86
Rejestracja: niedziela 14 wrz 2008, 23:15

Post autor: enagem »

Dokładnie na mostku :)
Tak wiem,ale zmiana trybów pierścieniem podoba mi się( oprócz strobo).
A może latarkę rozdzielić na głowicę a resztę przerobić na zasobnik?
Jeżdżę w terenie,obecnie dosyć dużo ludzi też jeździ lub biega,wszystkie nasze lampki dosyć skutecznie oślepiają.
Podczas mijania przełączam na tryb niski,mijamy się i znowu 100%.
Tak kombinuję...
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

W trybie 10% też będziesz oślepiał, wystarczy że ognisko będzie skierowane na oczy kierowcy, rowerzysty itd. Lepiej pomyśl o czymś w stylu na 3 lustra, gdzie jedno lustro jest przysłonięte do połowy, dzięki czemu masz rodzaj odcięcia jak w reflektorach xenonowych a pozostałe lustra świecą pełnią i walą przed ciebie. Wówczas jedynie przełączasz zasilania na diodach, bo takie gaszenie i rozjaśnianie raczej dobre nie jest - oko też musi się przyzwyczaić do zmiany oświetlenia. Wielokrotnie śmigając na latarkach z XM-L i zmieniając szybko tryb na minimalny, przez chwilę nic nie widziałem - przed rowerem robiło się ciemno, do tego auto przed tobą z lampami najczęściej skierowanymi na wiewiórki na drzewach itd...
ILPT
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Dzisiaj chwilkę dłużej ja używałem i zabezpieczenia ona nie posiada niestety..
Może wyssać akumulatorki do zera. Szkoda, że instrukcja mówi co innego nt zabezpieczenia.
No i kolejna sprawa, trzeba gwinty pastą termo przesmarować i to koniecznie. Głowica aż płonie po kilkunastu minutach,
a reszta body jedynie ciepła. Sama głowica nie jest w stanie odprowadzić ciepła przy 1.5-1.8A w diodę, a co dopiero jak zapodamy tam 3A.
Wkrótce postaram się jakieś wykresiki wrzucić :)
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ