Budowa lampek rowerowych

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
wkliw
Posty: 392
Rejestracja: środa 26 lis 2008, 20:05
Lokalizacja: Mielec

Budowa lampek rowerowych

Post autor: wkliw »

Jestem posiadaczem lampek własnej roboty http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... ight=rower wszystko sprawuje się bardzo fajnie ale nie za bardzo nadaje się do jazdy po ulicach. Światło jest bardzo rozproszone pomimo zastosowania soczewek typu "owal". Chciałbym zrobić sobie nowe oświetlenie posiadające rozkład światła jak w samochodach czyli __/ lub __-- ewentualnie z prostym odcięciem ---- granicy światła i cienia. Czy są jakieś optyki zapewniające taki rozkład? Widziałem kiedyś reflektory niby rowerowe pod xp-g ale boję się ze olśnienie nadal będzie występowało. Robiłem próby z przysłanianiem soczewki tak jak to się robi w przypadku żarówek niestety efekt nie jest najlepszy. Macie koledzy jakieś sugestie jak to zrobić? rodzaj leda dla którego ma to być to XM-l ale jeśli trzeba będzie to się dostosuję i ilość światła nie jest tu priorytetem.
Mag 5D sst50 / romisen RC-C8 mod xpg / romisen RC-A4 / TIROSS mod xpg + regina /wydumka 2x18650+ XM-L + ref SMO // Mag Solitaire nichia 5mm / UniqueFire UF-DT1 Mod XM-l / "coś" 2x 16340 z xre q5 i refem SMO /UltraFire WF-501B xpg + ref SMO
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8522
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Bardzo dobry rozkład światła daje XC-997A, poszukaj na googlu, możesz znaleźć rysunki układu optycznego, a nawet jak go zbudować.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Trochę za dużo wymagasz ;) Do takiego odcięcia wymagana jest odpowiednia przesłona. Masz do wyboru albo częściowo zasłonić lustro / soczewkę albo wybrać inne żródło światła (xenon) i tym manewrować w tanich soczewkach na h3.
ILPT
wkliw
Posty: 392
Rejestracja: środa 26 lis 2008, 20:05
Lokalizacja: Mielec

Post autor: wkliw »

xenon + soczewka od samochodu ma jedną bardzo istotna wadę. Ogromne gabaryty i wagę. Do tego wielka (nawet w wersji slim) przetwornica. Jakoś to do mnie nie przemawia
Mag 5D sst50 / romisen RC-C8 mod xpg / romisen RC-A4 / TIROSS mod xpg + regina /wydumka 2x18650+ XM-L + ref SMO // Mag Solitaire nichia 5mm / UniqueFire UF-DT1 Mod XM-l / "coś" 2x 16340 z xre q5 i refem SMO /UltraFire WF-501B xpg + ref SMO
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2878
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

a czasem reflektor ucięty wzdłóż do +/- połowy i dioda zamontowana równolegle do tego odcięcia (od rógy) nie dawały odpowiedniego odcięcia? Czy straty były za duże na świetle lecącym do tyłu reflektora, gdy go brakowało z powodu standardowej dziury na diodę.

DODANO:

O mam linki:
http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... oad-lights
http://smg.photobucket.com/user/20EVOLU ... 2.png.html
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
wkliw
Posty: 392
Rejestracja: środa 26 lis 2008, 20:05
Lokalizacja: Mielec

Post autor: wkliw »

To teraz muszę zakupić jakiś reflektorek którego nie będzie mi szkoda pociąć na testy..
Mag 5D sst50 / romisen RC-C8 mod xpg / romisen RC-A4 / TIROSS mod xpg + regina /wydumka 2x18650+ XM-L + ref SMO // Mag Solitaire nichia 5mm / UniqueFire UF-DT1 Mod XM-l / "coś" 2x 16340 z xre q5 i refem SMO /UltraFire WF-501B xpg + ref SMO
malylol
Posty: 31
Rejestracja: środa 29 lut 2012, 00:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: malylol »

Ja swojego czasu eksperymentowałem z tego typu rozwiązaniami (odcięcie, soczewki itp.) i ostatecznie skończyło się na tym, że na swoją Ultrafire C2, nałożyłem rurę PCV (odpowiednia długość żeby odcięcie było ostre) na końcu której znajdowała się soczewka asferyczna. Przesłonę zrobiłem z kawałka folii aluminiowej i umieściłem na szybce latarki. Efekt był identyczny jak w samochodowych ksenonach. Moim zdaniem najprostsze i najtańsze rozwiązanie, jak chcesz mogę porobić zdjęcia jak to wygląda w całości i jaki daje efekt na ścianie.
janeq
Posty: 1
Rejestracja: sobota 29 cze 2013, 22:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: janeq »

malylol pisze:Ja swojego czasu eksperymentowałem z tego typu rozwiązaniami (odcięcie, soczewki itp.) i ostatecznie skończyło się na tym, że na swoją Ultrafire C2, nałożyłem rurę PCV (odpowiednia długość żeby odcięcie było ostre) na końcu której znajdowała się soczewka asferyczna. Przesłonę zrobiłem z kawałka folii aluminiowej i umieściłem na szybce latarki. Efekt był identyczny jak w samochodowych ksenonach. Moim zdaniem najprostsze i najtańsze rozwiązanie, jak chcesz mogę porobić zdjęcia jak to wygląda w całości i jaki daje efekt na ścianie.
Witam serdecznie!
Od kilku dni nieustannie śledzę Wasze forum i jestem już zdecydowany na lampkę ale do mocnego źródła rzeczywiście jakaś przysłonka będzie raczej konieczna bo zawsze choć kawałek trzeba przejechać ulicą. Będę wdzięczny jeśli podzielisz się swoim pomysłem i efektami świecenia.

Pozdrawiam
Tomaek
Posty: 34
Rejestracja: poniedziałek 28 maja 2012, 15:39
Lokalizacja: Otrębusy

Post autor: Tomaek »

Witam.
Ja też męczyłem ostatnio temat odcięcia światła żeby nie oślepiać kierowców
Najlepszym i najtańszym rozwiązanie jest daszek z aluminium od spodu(z soczków itp.) dwa paski do złapania za głowicę i tyle.Wymieniam co miesiąc na nowy i tyle.
W nocy to widać czubki butów jak jadę i koło olśnione i wszyscy się gapią co to jedzie :mrgreen:.
Polecam ten patent forumowy.


pozdr.
L2X, SRK 3,3A
ODPOWIEDZ