![Obrazek](http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1814805379_2/Headlight-Bicycle-Light-2-in-1-7000-Lumen-CREE-XM-L-5x-T6-LED-Bike-Light.jpg)
Lampka kosztuje od 20$ z przesyłką. Daje to 68zł.
Jest wiele rodzajów z zewnątrz identycznych. W środku każdy delikatnie się różni, ale jednak mają wiele cech wspólnych.
W środku wygląda tak:
![Obrazek](http://nexun.pl/foto/image.uploads/14-11-2014/original-51f5dd14f6be557f2e0e8fe224d386c4.jpg)
![Obrazek](http://nexun.pl/foto/image.uploads/14-11-2014/original-9ed1e855e309656b0f5ba2b542899735.jpg)
![Obrazek](http://nexun.pl/foto/image.uploads/14-11-2014/original-7b6fae942a09b7559ca78f909999a6ec.jpg)
Jak widać piguła wisi w powietrzu, co przy realnych niecałych 15W w diody powoduje po 5 min to:
![Obrazek](http://nexun.pl/foto/image.uploads/13-11-2014/original-78400166fc66d3d1cba460169f1e6e03.jpg)
... i to z diodami na powietrzu. W środku obudowy pestka ma pewnie ze 150st, a diody pracują na granicy rozlutowania. W związku z czym z lampki nie ma nadziei uzyskać więcej jak 1000lm (mino 5 mocnych diod)
Rzut oka na sterownik:
![Obrazek](http://nexun.pl/foto/image.uploads/14-11-2014/original-1b40f71704bf2cad7e2090cd4e6651b9.jpg)
![Obrazek](http://nexun.pl/foto/image.uploads/14-11-2014/original-98a423f3ec8bb77beab414b12400d93f.jpg)
Różne lampki mają różne sterowniki, ale ich cechą wspólną są diody sygnalizujące stan akumulatorów wyskalowane dla napięć 2s oraz.... widoczny jak na dłoni rezystor nastawny prądu w diody (w powyższym przykładzie to R100 obok minusa do diod). Daje nam to oczywistą i prostą drogę do podniesienia mocy lampki. Niestety zrobienie to na nie zmodyfikowanej spowoduje zwyczajne wyparowanie środka z powodu braku chłodzenia.
W związku z czym można łatwo i przyjemnie dotoczyć aluminiowy walec wciskany w obudowę i pośredniczący w przesyłce ciepła. Taka zmiana powoduje, że po zwiększeniu prądu prawie 2x temperatura pestki w obudowie nie przekracza 75st. Przy 26W pchanych w diody mamy szansę otrzymać w zamian te 2500, może 3000Lm.
Jak widać, po modyfikacji chłodzenia (pasta termo, tuleja z miedzi/alu) i zmianie rezystora na taki o mniejszej wartości uzyskujemy w miarę bezpieczne 26W:
![Obrazek](http://nexun.pl/foto/image.uploads/14-11-2014/original-fda72f8bd446939eb9f999b361540140.jpg)
![Obrazek](http://nexun.pl/foto/image.uploads/14-11-2014/original-9365f10c5db297af187bc7d1be3711cf.jpg)
Widać wewnątrz obudowy dodatkową tuleję redukującą średnicę i pasującą do kołnierza pestki na wcisk. Zwraca też uwagę efektywność sterownika na poziomie prawie 90%.
Oczywiście, obudowa jest słabym radiatorem, wiec po modyfikacji lampkę bez ruchu można użytkować tylko na najniższym trybie. Tryb MAX wymaga już opływu powietrza wokoło obudowy podczas jazdy.
Reasumując: lampka użytkowana we fabrycznym stanie nie ma szans posiadać więcej jak 1500Lm (mimo krzyczących z oferty 7000Lm). Wielu znajomych ma te lampki (nie modyfikowane, fabryczne), odpukać, żadna się nie spaliła (choć pewnie to kwestia czasu), mimo piekła w środku. Jeśli jednak mamy możliwości, powinniśmy pokusić się o dopracowanie jej chłodzenia, a wtedy dość tanim kosztem mamy prawdziwego potwora.
![Obrazek](http://nexun.pl/foto/image.uploads/14-11-2014/original-a6a3db76da0d30ae3a406f6000b94a4e.jpg)
Używam tej lampki (modyfikowanej na 26W) na co dzień, także do "jazdy dziennej".
Daje radę aż nadto. Respekt na drodze przed tak oświetlonym rowerzystą jest bardzo zauważalny.