Który convoy na szosę

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
gruby
Posty: 113
Rejestracja: środa 13 lis 2013, 09:19
Lokalizacja: łódź

Który convoy na szosę

Post autor: gruby »

Cześć
Potrzebuję kupić latarki na szosę dla kilku osób. Jeździmy w grupie.
Generalnie interesuje mnie latarka z chin (jakiekolwiek modyfikacje, naprawy dokonam samodzielnie). Do wyboru S2/S2+/S3. Różnice mniej więcej znalazłem ale sam nie wiem co będzie dla mnie lepsze.
1. Z reguły nie ma dostępnych wersji z kolimatorem oval. Do której będzie łatwiej dokupić i przekładać kolimator? 13mm (S2+/S3) czy 20mm (S2). I do tego tak by nie było większych z tym problemów, gdzieś wyczytałem, że mogą być problemy z zastosowaniem chyba szkła bo się nie mieści i mogą być problemy ze szczelnością. Latarka będzie używana w deszczu więc szczelność jest konieczna.
2. Która będzie lepiej chłodzona? Wyczytałem, że S2+/S3 pomimo mniejszej długości ma grubszą pigułę więc teoretycznie powinno być lepiej?
3. Zasięg nie ma aż tak dużego znaczenia. Głównie latarki mają być jako podstawowe oświetlenie i raczej świecić szerzej bo niestety drogi dziurawe. Prędkość 30-40km/h ale na dziurach wiadomo, że wolniej. Do większego zasięgu wskazane jest by łatwo zmieniać reflektor na wąski spot. Wystarczy jak jeden z grupy będzie miał "długie".
4. Zastosowanie głównie rower więc raczej 2,8A? W ręku sporadycznie więc problem parzenia odpada. Na 100% w ręku raczej na chwilę.
5. Wskazane jest też by był łatwy dostęp do części zamiennych. Tu wyczytałem, że podobno z S2 jest łatwiej.

Dzięki za odpowiedzi
Mociumpel
Posty: 2115
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Mociumpel »

Wskazałbym S3:
1. ma od czoła odkręcalny stalowy bezel umożliwiający łatwą wymianę reflektora na dowolnie pasująca soczewkę TIR - odkręcamy "wypadujemy" szkło i reflektor, wsadzamy TIR-a, zakręcamy bezel i ... świecimy
2. półka zintegrowana pozwala lepiej oddawać ciepło na obudowę
3. jest krótka 115mm

Każda inna latarka typu Convoy wymaga odkręcenia piguły aby dostać się do refa i diody - czyli raczej stacjonarna domowa robótka.
Wielkość każdej S2, S3, S2+ jest podobna - różnice w oddawaniu ciepła na max mocy są nieistotne przy jej dynamicznym uzytkowaniu w ruchu - wszystkie grzeja sie podobnie a jedynie zintegrowana półka S3 pozwala jednak kilka % lepiej chłodzić ...

Dorzuciłbym do tej rodziny Convoya M2 który jest podobnej wielkości ma geste użebrowanie, lepiej oddaje ciepło, wyjmowanie refa od czoła ale trudniej dostępne soczewki TIR.
gruby
Posty: 113
Rejestracja: środa 13 lis 2013, 09:19
Lokalizacja: łódź

Post autor: gruby »

Dzięki. Faktycznie S3 ma odkręcany bezel a reszta prawie taka sama jak S2+. Na pewno wezmę ten model.
Jakie dokładnie wymiary musi mieć soczewka? Średnica 11,6mm czy 11,2mm?
Głębokość jest standardowa dla średnicy i nie trzeba nic dociskać?
Czy TIRa wkłada się z tą plastikową obudową (holder)? To muszę wiedzieć bo można kupić samą soczewkę bez holdera.
Gdzie szukać soczewek? Interesują mnie owalne 60x20 lub 45x15. Na bangood nie mają.

ps. Niestety na bangood są tylko 3szt. latarek, potrzebuję 4szt. Skończy się na jednej S2+. czy do niej są takie same soczewki co do S3?
Ewentualnie dokupię na Ali

ps2. jest jeszcze BLF A6, nie mogę znaleźć dokładnie jaki prąd idzie w diodę, sterownik ma 4-6A ale dioda XP-L ma taki sam amperaż jak XM-L. Jest tylko mniejsza. Czy zatem ta latarka może być mocniejsza czy większy prad jest tylko w trybie pulsacyjnym?
ODPOWIEDZ