Convoy C8+ na światła długie

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
pawelj5
Posty: 6
Rejestracja: sobota 26 paź 2013, 16:01
Lokalizacja: Starków

Convoy C8+ na światła długie

Post autor: pawelj5 »

Witam.

Używam lampki przedniej Philips Saferide 80. Świeci przyzwoicie i nie oślepia. Jednak przy większych prędkościach światła jest za mało. Zamontowałem więc Convoya C8+ jako "długie". Światła jest dużo i zasięg też ogromny, ale świeci mocno w punkt. Nie potrzebuję zasięgu 200m, lepiej byłoby gdyby snop światła był szerszy a zasięg wystarczy w okolicach 80-100m. Czy jest jakieś rozwiązanie na taki efekt? Znalazłem reflektor OP dedykowany do XPL-HI, ale to chyba nie będzie to czego bym chciał.
plecho1
Posty: 880
Rejestracja: środa 03 cze 2015, 12:20
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: plecho1 »

A jaką masz diodę w tej latarce?
Prawdopodobnie wystarczyła by Ci Convoy S2+, było by bliżej i znacznie szerzej.
Mociumpel
Posty: 2115
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Mociumpel »

C8 to zawsze będzie świecił punktowo - zmiana refa na OP nie pomoże.
Najbardziejne byłoby rozwiązanie 2 w 1 - "gupi" Convoy S2+ z odpowiednio dobrana optyką (przykładowa wymiana viewtopic.php?t=14347) np. na 10 lub 25-stopniowy powinna pomóc Ci widzieć i blisko i daleko.
Niestety nikt nie podpowie Ci jaki najlepszy "soczewek" włożyć - tutaj każdy ma swoje wymagania "naoczne empiryczne" - ja jeżdżę na 10 stopniowym a światełko jest dość nisko nad ziemią (ok. 60 cm - więc przy okazji nie oślepiam z tym kątem) a niesie daleko - przy dużych prędkościach szosowych szerokość nie jest potrzebna.
pawelj5
Posty: 6
Rejestracja: sobota 26 paź 2013, 16:01
Lokalizacja: Starków

Post autor: pawelj5 »

Mociumpel pisze:przy dużych prędkościach szosowych szerokość nie jest potrzebna.
To zależy od terenu. Mam po drodze zjazdy z zakrętami i przydałby się szerszy snop światła. Do S2 wybór soczewek i kolimatorów jest bardzo duży, a do C8 nie mogę znaleźć nic co by się nadawało.
plecho1
Posty: 880
Rejestracja: środa 03 cze 2015, 12:20
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: plecho1 »

Bo C8 miały raczej tylko odbłyśniki, są to raczej typowe szperacze a nie latarki EDC.
pawelj5
Posty: 6
Rejestracja: sobota 26 paź 2013, 16:01
Lokalizacja: Starków

Post autor: pawelj5 »

W takim razie chyba nie trafiłem z zakupem.
Mociumpel
Posty: 2115
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Mociumpel »

no chyba nie ...
Ale zawsze możesz sprzedać za 2/3 ceny i kupic dowolnego taniego S2+ za 12 dolarów z prądem 2,1A i mieć to o czym marzyłeś kupując C8 ;)
Awatar użytkownika
Dziubek
Posty: 1739
Rejestracja: czwartek 07 sie 2014, 21:53
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dziubek »

2/3 ceny ? On w kraju jeszcze swój narzut może zrobić i zarobi parę groszy. Chyba że latarka ma już trochę czasu, ale i tak ten sprzęt trzyma cenę.
pawelj5
Posty: 6
Rejestracja: sobota 26 paź 2013, 16:01
Lokalizacja: Starków

Post autor: pawelj5 »

Dzięki za rady. Muszę to przemyśleć. Jeżeli zdecyduję się na zmianę latarki, to czy są jakieś przeciwwskazania do zbudowania Convoya S2 z diodą XPL-HI i sterownikiem 2,8A?
Awatar użytkownika
Dziubek
Posty: 1739
Rejestracja: czwartek 07 sie 2014, 21:53
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dziubek »

Żadne. Nowe wersje - cyan, purple i magenta są takie. Dodatkowo jest tam sterownik Biscotti. Simon ma je w ofercie i możesz kombinować z mocą czy diodą https://convoy.aliexpress.com/store/gro ... 73945ikPSI

Dodatkowo 15% rabatu możesz ugrać jak coś.

Latarka będzie się grzać, to normalne. Warto chociaż pastę pod podłożem wymienić.
Awatar użytkownika
Sosenia
Posty: 426
Rejestracja: środa 01 gru 2010, 14:38
Lokalizacja: ZG

Post autor: Sosenia »

Jak używałem Astroluxa C8 XP-L HI to miałem podobne odczucia - za bardzo w punkt i niewiele na boki. Wymieniłem na KDLITKER C8 XHP35 HI i teraz mój S2+ XM-L2 jest ledwo widoczny przy włączonej KDL... Jest to teraz moje ulubione światełko na rower. Chętnie porównałbym do wersji na XHP50, ale kolejna C8 może być źle w domu odebrana :)
S2+: XM-L2 U2-1B 2.1A || XM-L2 T6-4C 2.1A || (MOD) XP-E2 Red 1.4A || 365nm Nichia UV
S2 XP-L HI 2.8A || BLF Q8 || Skilhunt H03 NW || Astrolux C8 XP-L HI 3B || KDLITKER C8.2 XHP35 HI NW || L6 XHP70 N2-3A || L2 XP-L HI V2-1A
pawelj5
Posty: 6
Rejestracja: sobota 26 paź 2013, 16:01
Lokalizacja: Starków

Post autor: pawelj5 »

Zdecydowałem się na zakup S2. Porównam obie latarki, ewentualnie przetestuje jakieś kolimatory do S2 których jest spory wybór. Lepsza dla moich potrzeb latarka zostanie, a drugą spróbuję odsprzedać. Latarki używam na rowerze szosowym z kierownicą typu baranek. Żeby można było wygodnie włączać i wyłączać długie światło bez odrywania rąk od kierownicy użyłem takiego włącznika. Chciałbym użyć tego patentu również w przypadku S2, ale nie znalazłem dedykowanego włącznika. Czy gwint końcówki w C8 i S2 jest taki sam?
Mociumpel
Posty: 2115
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Mociumpel »

ODPOWIEDZ