Strona 3 z 4
: wtorek 12 mar 2013, 13:26
autor: artur_n
Więc zasilanie pozostanie z akumulatorków 3xAAA. Zmienię tylko diodę i driver oraz modyfikacja chłodzenia.
: wtorek 12 mar 2013, 14:09
autor: Yogi_
Te trzy AAA siedzą w koszyczku 3 obok siebie?
Pozdrawiam
Krzysiek
: wtorek 12 mar 2013, 14:30
autor: artur_n
Tak to wygląda:

: wtorek 12 mar 2013, 15:18
autor: krzycho_
Za dużo nie uda się osiągnąć z takim zasilaniem , opór wewnętrzny baterii i sprężynek spowoduje że na więcej niż 500mA w leda moim zdaniem nie ma co liczyć
: wtorek 12 mar 2013, 15:22
autor: artur_n
krzycho123 pisze:na więcej niż 500mA w leda moim zdaniem nie ma co liczyć
To bardzo słaba wiadomość. Liczyłem na ok 700mA - 1A.
: wtorek 12 mar 2013, 16:22
autor: Zbychur
Bawiłem się już z podobną konstrukcją (inna latarka, ale zasada działania "chińska" ta sama, choć wiedzę na temat tego że się nie da już miałem

. Koszyk trzeba poprawić. Ja wszystkie połączenie blaszek, wzmacniałem przez dolutowanie przewodu miedzianego. Na naładowanych eneloopach przy 3xAMC 380mA, zmienionym włączniku było 0,85A w diodę (XP-G2 skalp). Piguła była dorobiona na nowo z aluminium. Później również przedłużka z mosiądzu na 18650. Świeciło kosmicznie lepiej w porównaniu z oryginałem, ale wszystko to jednak traciło sens przez soczewkę. Później głowica zooma została przerobiona na stałą i zagościł w niej kolimator 46*. Latarka rozgrzewa się ekspresowo ale koleś sobie chwali bo na rowerze nigdy nie miał tyle światła i to za 40zł. Sprawy tokarskie wykonał sam, więc poniósł jedynie koszty diody i sterownika, moje zyski to zdobyte doświadczenie. Teraz generalnie będzie tam zmiana na XM-L@~2A. Kiedy ją dostanę do przeróbki zrobię foty jak to wszytko wygląda.
: wtorek 12 mar 2013, 16:27
autor: artur_n
Początkowo chcę się przyuczyć do tematu jak przyjdą graty to sprawdzę co uda się z niej wycisnąć. Poprawa na pewno jakaś będzie to nie podlega wątpliwości i to już jest na plus. Pójdzie na odstawkę czy sprzedaż to wezmę się za inne bardziej ciekawsze projekty. Jak to się mówi trzeba od czegoś zacząć i zebrać jakieś doświadczenie potrzebne do dalszych modyfikacji. Zakup diody i drivera kosztował mnie całe 22zł koszta są akceptowalne względem takiej słabej chińskiej konstrukcji.
: wtorek 12 mar 2013, 16:37
autor: Zbychur
W zasadzie taka modyfikacja jak moja znajduje sens jedynie ze względu na uciechę, bo jak popatrzeć od strony kosztów to nie ma sensu(zwłaszcza czas, robocizna i gdyby jeszcze policzyć robotę tokarską), wyszło by ok. 80zł za średni projekt

: wtorek 12 mar 2013, 16:49
autor: artur_n
Zbychur pisze:znajduje sens jedynie ze względu na uciechę
I tu jest punkt zaczepienia. Jak przyjdą graty i zaczną składać to będę się odzywać co do poprawy połączeń z baterią.
: wtorek 12 mar 2013, 17:24
autor: skaktus
Zbychur pisze:Bawiłem się już z podobną konstrukcją (inna latarka, ale zasada działania "chińska" ta sama, choć wiedzę na temat tego że się nie da już miałem

. Koszyk trzeba poprawić. Ja wszystkie połączenie blaszek, wzmacniałem przez dolutowanie przewodu miedzianego. Na naładowanych eneloopach przy 3xAMC 380mA, zmienionym włączniku było 0,85A w diodę (XP-G2 skalp). Piguła była dorobiona na nowo z aluminium. Później również przedłużka z mosiądzu na 18650. Świeciło kosmicznie lepiej w porównaniu z oryginałem, ale wszystko to jednak traciło sens przez soczewkę. Później głowica zooma została przerobiona na stałą i zagościł w niej kolimator 46*. Latarka rozgrzewa się ekspresowo ale koleś sobie chwali bo na rowerze nigdy nie miał tyle światła i to za 40zł. Sprawy tokarskie wykonał sam, więc poniósł jedynie koszty diody i sterownika, moje zyski to zdobyte doświadczenie. Teraz generalnie będzie tam zmiana na XM-L@~2A. Kiedy ją dostanę do przeróbki zrobię foty jak to wszytko wygląda.
2A w diodę przy takiej konstrukcji ? Stracisz kupę światła przez słabe odprowadzanie ciepła a XML już ładnie bawi się w piecyk.
: wtorek 12 mar 2013, 18:23
autor: Yogi_
A jakiś akumulator 18500? Przecież powinno rozwiązać problem. Przy okazji zaopatrz się w coś
takiego. Wygląda jak Lidlowa, która jest całkiem niezła, a rozwiąże problem wymiarowania.
Pozdrawiam
Krzysiek
: wtorek 12 mar 2013, 18:37
autor: artur_n
Pisali koledzy że ma ona 18mm szerokości i 650 długości. ja mam ok 65mm łącznie z gwintem trzeba by było inny włącznik kombinować.
: wtorek 12 mar 2013, 18:56
autor: Yogi_
18500 nie 18650, ta o której mówię ma 50mm czyli 3,14*drzwi wymiar koszyka na długość, zapewne trzeba będzie dołożyć kawałek rurki plastykowej bo koszyk wygląda na grubszy niż 18mm. Tak z ciekawości koszyk ma styki z dwóch stron czy z jednej?
Pozdrawiam
Krzysiek
: wtorek 12 mar 2013, 19:36
autor: artur_n
: wtorek 12 mar 2013, 20:01
autor: Zbychur
skaktus pisze:Zbychur pisze:Bawiłem się już z podobną konstrukcją (inna latarka, ale zasada działania "chińska" ta sama, choć wiedzę na temat tego że się nie da już miałem

. Koszyk trzeba poprawić. Ja wszystkie połączenie blaszek, wzmacniałem przez dolutowanie przewodu miedzianego. Na naładowanych eneloopach przy 3xAMC 380mA, zmienionym włączniku było 0,85A w diodę (XP-G2 skalp). Piguła była dorobiona na nowo z aluminium. Później również przedłużka z mosiądzu na 18650. Świeciło kosmicznie lepiej w porównaniu z oryginałem, ale wszystko to jednak traciło sens przez soczewkę. Później głowica zooma została przerobiona na stałą i zagościł w niej kolimator 46*. Latarka rozgrzewa się ekspresowo ale koleś sobie chwali bo na rowerze nigdy nie miał tyle światła i to za 40zł. Sprawy tokarskie wykonał sam, więc poniósł jedynie koszty diody i sterownika, moje zyski to zdobyte doświadczenie. Teraz generalnie będzie tam zmiana na XM-L@~2A. Kiedy ją dostanę do przeróbki zrobię foty jak to wszytko wygląda.
2A w diodę przy takiej konstrukcji ? Stracisz kupę światła przez słabe odprowadzanie ciepła a XML już ładnie bawi się w piecyk.
Lampka będzie po szosie pędzić na rowerze, po za tym będzie nowa głowica ze sporego kawałka alu, która bezpośrednio odbierać będzie ciepło z piguły przez ok 12mm styku. W zasadzie zostanie z oryginału tylko tubus i dupka.