convoy C8

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
lobudek
Posty: 122
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 12:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

convoy C8

Post autor: lobudek »

Witam. Dzisiaj składałem convoya c8 i mam problem. Po złożeniu nie świeci. Wszystko wskazuje na uszkodzony włącznik, bo gdy odpalę latarkę "na krótko" bez włącznika to świeci. Sprawdzałem miernikiem włącznik i faktycznie po kliknięciu nie przewodzi... Jest jakiś sposób na naprawienie tego włącznika? Nie uśmiecha mi się czekać na rozpatrzenie reklamacji i ewentualny miesiąc czekania na nowy. Z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

Witaj.
Wykręć pierścień mocujący włącznik w "dupce" o ile oczywiście jeszcze tego nie zrobiłeś. Może jakiś zimny lut tam jest.

Może też być to wina przelotki na tej płytce z włącznikiem, albo samego włącznika.
Da się go rozebrać po odlutowaniu, uważaj żeby nie pogubić części z wnętrza, szczególnie sprężynka lubi wyskoczyć.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
lobudek
Posty: 122
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 12:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lobudek »

Dzięki za odpowiedź :)
Włącznik wykręciłem z "dupki" i sprawdzałem miernikiem-nie łączył. Wziąłem w dłoń i bardzo szybko zacząłem klikać o biurko, po czym sprawdziłem miernikiem i o dziwo włącznik zaczął działać. Skręciłem i latarka odżyła :)

PS: Tak przy okazji macie jakiś patent na "idealne" wyczyszczenie szybki?
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

Bardzo prawdopodobne że na wewnętrznych stykach były jakieś zabrudzenia jak porządnie przeklikałeś to kontakt wrócił, na razie działa, ale problem może powrócić więc wówczas rozbierz włącznik i wyczyść styki.

Czyszczenie szybek to prawdziwa zmora ;) ja mam taką jedną koszulkę która bardzo dobrze czyści i z niej korzystam, a myję normalnym mydłem pod bieżącą wodą.
A i lepiej czasem się pogodzić z niedoskonałościami niż próbować w nieskończoność bo prędzej czy później coś się stanie typu rysa z byle czego albo szybka spadnie i.... ;(
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
lobudek
Posty: 122
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 12:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lobudek »

Dzięki kolego za cenne wskazówki. faktycznie ten włącznik raz działa raz coś nie łączy. Czyli muszę go jeszcze raz wykręcić z dupki i odlutować te 2 blaszki po bokach, żeby się dostać do wnętrza włącznika?
Ps: klikam "pomógł" ;)
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

Tak, dokładnie. Odlutować i ostrożnie jakimś cienkim ostrzem rozdzielić na 2 kawałki, raczej nie powinno być z tym problemu. W środku jest sprężynka, uważaj żeby nie wyskoczyła bo na 99% wpadnie pod jakąś szafę :twisted: Styki przeczyścić.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
lobudek
Posty: 122
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 12:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lobudek »

Dzięki za odpowiedź, włącznik naprawiony, ale mam kolejny problem. Latarka w max trybie pobiera tylko 1,5A zamiast 2,8A... Problem nie lezy w mierniku, bo w 2 convoyach s2 6*AMC, miernik wskazuje ponad 2A. W czym może być problem?
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

Jeżeli dałeś pastę termo na gwinty to może nie być pewnego kontaktu. Tak samo do sprawdzenia kontakt pomiędzy sterownikiem a pigułą. Ten kapturek co mocuje sterownik musi być dobrze dokręcony, no a ten rant z 2 strony również czysty. Tuba-głowica dobrze skręcona. Sprężynka sterownika może słabo się trzyma, można poprawić lut.
Albo ostatecznie wina samego sterownika, uszkodzone AMC, niesprawne przelotki na płytce i nie wszystkie AMC działają.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Maciex, nie sądzę, aby przez pastę termo na gwintach prąd spadł idealnie o połowę (te 1.5A to pewno zawyżona wartość przez miernik)
poza tym, gdyby tak było to lampka zapewne by pomrugiwała, przygasała itp.
Natomiast zgodzę się z Tobą, że może to być wina przelotek. To prawdziwa zmora, bo miejsca jak na lekarstwo,
a trzeba zrobić dwie, czasem trzy nowe przelotki..
Awatar użytkownika
Jacek318
Posty: 684
Rejestracja: środa 19 gru 2012, 21:39
Lokalizacja: Haga

Post autor: Jacek318 »

Przelotki to te otwory w PCB zapewniające kontakt masy?
jaromas
Posty: 63
Rejestracja: piątek 06 sty 2012, 23:46
Lokalizacja: Wro

Post autor: jaromas »

nie tylko masy, innych ścieżek też.
Ostatnio zmieniony czwartek 17 kwie 2014, 15:56 przez jaromas, łącznie zmieniany 1 raz.
lobudek
Posty: 122
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 12:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lobudek »

Dziwna sprawa. Wziąłem dzisiaj na serwis i pomierzyłem dobrym miernikiem i Convoy c8 pobiera na max trybie 1,44A, czyli coś musi być na rzeczy... O co chodzi z tymi przelotkami? Jest jakaś szansa to naprawić? Dodam, że mam 10 sztuk nowych AMC w razie co.
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

Przelotka, czyli ta "dziurka" która łączy ścieżki górnej i dolnej warstwy sterownika.
Zobacz tu http://flashlightwiki.com/images/a/a3/N ... C._600.jpg Posprawdzaj miernikiem w trybie "dzwonienia" (miernik piszczy jak jest kontakt metaliczny) czy odpowiednie warstwy górne łączą się z dolnymi np. różowy z góry powinien mieć kontakt z tym różowym po drugiej stornie, tak samo masa czyli niebieski oraz zielone pola.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
lobudek
Posty: 122
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 12:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lobudek »

Sprawdziłem i niby wszystko ma przejście. Sam już nie wiem w czym problem :(

PS: może mój sposób pomiaru jest błędny? Dokonuje pomiaru tak:
- odkręcam dupkę
- mierzę bezpośrednio przykładając jeden przewód do baterii, drugi do body. Może faktycznie mam coś nie tak z przewodami w mierniku bo c8 słabo nie świeci, nawet lepiej od mojego poprzedniego convoya c8@2,8A z xml u2 1b. Znacie jakieś przyzwoite przewody?
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2878
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

lobudek pisze:Znacie jakieś przyzwoite przewody?
Wielu coś zna ;)

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... ed15116d83
http://www.swiatelka.pl/printview.php?t ... 4b8deb384f
http://www.swiatelka.pl/printview.php?t ... 181436d378

A tutaj Pyra poleca wtyki dobre:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=131824#131824

Ja lubię sklep rc4max za to że mają tanią przesyłkę, a cena przewodów jest za w sumie 2m, bo 1m czerwony i 1m czarny. I odradzam do miernika te ze SpecKabli, bo są sztywne, do jakiś instalacji mogą być, ale do ciągłego ruszania wolę modelarskie.

Pozdrawiam
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
ODPOWIEDZ