moduł LED mocy + odpowiedni radiator

dane techniczne, zdjęcia i ciekawostki o diodach świecących
Marcino21
Posty: 26
Rejestracja: piątek 10 lip 2015, 10:55
Lokalizacja: Zawiercie

moduł LED mocy + odpowiedni radiator

Post autor: Marcino21 »

Witam!
Buduję moduł, do czegoś w rodzaju przenośnej lampy zailanej bateriami i potrzebuję bardzo jasnej diody, żeby ją rozświetlić. Kupiłem wcześniej jedną, ale ponieważ nie znam się na tym, kupiłem taką, która bardzo się nagrzewała, tak, że potrzebny byłby jakiś ogromny radiator, albo wiatrak, żeby ją odpowiednio schłodzić. Chcę, żeby lampa/instalacja była kolorowa, nie wiem czy lepiej(czyli w tym przypadku jaśniej) kupić kolorową diodę, czy białą, a potem zastosować jakiś filtr, ale w każdym razie główny problem mam z doborem diody i odpowiedniego do niej radiatora. Czy ktoś mógłby mi podesłać link do jakiejś konkretnej LED mocy i takiego radiatora, który nie będzie szerszy niż niż 28mm, a który odprowadzi tyle ciepła, żeby emitowała dużo światła? Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Tutaj mam też linki do sklepów, które mi wcześniej polecano:
https://www.maritex.com.pl/en/led-c-15212
http://www.tme.eu/pl/katalog/optoelektr ... la_100327/
Ostatnio zmieniony piątek 10 lip 2015, 17:48 przez Marcino21, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin
Awatar użytkownika
pier
Posty: 1467
Rejestracja: poniedziałek 21 lut 2011, 09:02
Lokalizacja: Biłgoraj-Sól

Post autor: pier »

No chłopie grunt że rozumiesz sam siebie bo ktoś inny na pewno nic z tego nie zrozumie.
Dużo światła = ile?

No i co znaczy "jasnej diody, żeby ją rozświetlić"?
Marcino21
Posty: 26
Rejestracja: piątek 10 lip 2015, 10:55
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: Marcino21 »

1.Im jaśniej tym lepiej, jeśli np. zielona, to powiedzmy około 200 lm, jeśli biała, to koło 300 lm.
2. ,,Rozświetlić" lampę, nie diodę
3.Jeśli nie posługuję się fachową terminologią, to przepraszam, ale do tej pory nie miałem praktycznie żadnego kontaktu z elektroniką.
Marcin
michal1
Posty: 2524