Zasilanie lampki z powerbanka/usb

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
ro9uemancer
Posty: 4
Rejestracja: środa 24 sie 2016, 15:52
Lokalizacja: Siedlisko

Zasilanie lampki z powerbanka/usb

Post autor: ro9uemancer »

Cześć to mój pierwszy post, jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o sprawy związane z elektryką. Jakiś czas temu kupiłem lampke na rower tego typu, z jedną różnicą ja miałem w pakiecie komplet 4 akumulatorów . Całość niestety świeci około 30 minut, tak więc do jazdy się nie nadaje. W tej aukcji co zlinkowałem sama lampka wygląda tak samo, natomiast zasilanie ma z usb. Mam powerbank xiaomi 20000mAh stąd pytanie czy mogę po prostu zmienić kabel i zasilać to z powerbanka. Dzięki za pomoc!

Co do powerbanku to ma dwa wyjścia: 2 * DC 5.1V / 2A MAX 3.6A, a odnośnie lampki niestety nie ma żadnej informacji ani na pudełku ani na lampce.
Awatar użytkownika
tty5150
Posty: 895
Rejestracja: piątek 15 cze 2012, 02:28
Lokalizacja: Sand City

Post autor: tty5150 »

Witaj,

Na 99% nie. Tego typu lampki przeważnie zasilane są pakietem 2S2P złożonym z ogniw 18650. Taki pakiet daje napięcie znamionowe około 7,4V i dużo większy prąd niż USB. Jak zmienisz wtyczkę lampa najprawdopodobniej nie zapali się.

Najlepiej rozbebesz delikatnie pakiet zasilający - te akumulatory, zrób zdjęcia i wrzuć tu. I zdjęcia lampki też

Jak to jest taki pakiecik, to bez problemu można go rewitalizować - ogniwa kupić w sklepiku, zlutować, przełożyć oryginalną elektronikę zabezpieczającą i gotowe. I będzie lepszy parę razy od oryginału.
ro9uemancer
Posty: 4
Rejestracja: środa 24 sie 2016, 15:52
Lokalizacja: Siedlisko

Post autor: ro9uemancer »

Hej, dzięki za pomoc, napięcie wyjściowe na powerbanku to 5.1V a prąd to od 2A do 3,6A.
Zależy mi na tym, żeby to podłączyć pod powerbank, bo i tak z nim jeżdżę.