bigstach pisze:CZY WIADOMO COŚ KOMUS NA TEMAT TEGO CUDA
REFLEKOR
WEDLE parametrów ma 1200 lumenów czyli prawdziwe działo fotonowe.
Parametry ma ciekawe, bo to bardzo sympatyczna lampka. Niestety jeszcze nie jest dostepna w europie, jest to model na 2010rok.
Specyfikacji nowego Ravena nie zaprezentowalem, ale moge napisac, ze ma kilka plusow wzgledem tej lampy. Do najwazniejszych nalezy przede wszystkim uzycie najlepszych, w pelni selekcjonowanych i najbardziej efektywnych diod mocy IV generacji. Jako ciekawostke moge napisac tylko, ze diody te na dzien dzisiejszy nie sa nawet dostepne w sprzedazy; mimo tego sa uzyte w Ravenie i jest to pierwsza lampa na swiecie wyposazona w te diody.
A diody wydaje mi sie sa najwazniejsza rzecza w lampie. Maja wplyw chociazby na kolor swiatla i wspolczynnik CRI, a tym samym zdolnosc odbierania otoczenia. Roznica w rzeczywistosci i postrzeganiu podczas jazdy jest naprawde ogromna. Uchwycila to nawet calkiem niezle lustrzanka, ktora robilem zdjecia zamieszczone powyzej. Wystarczy spojrzec na kolory jeza czy lisci zeby zobaczyc jak sa "wyprane", a swiatlo jak jest niebiesko-biale w przypadku Lupine (diody SSC), a jak jest w przypadku Ravena. To nie jest "poprawione" komputerowo - zdjecia sa bez jakiejkolwiek obrobki.
Diody maja takze ogromne przelozenie na moc i wage lampy. Tutaj "zapomniano" wspomniec, ze waga tej lampy z akumulatorem to niemal jeden kilogram (840gram dokladnie). Niektorym moze nie robi to roznicy, mi bardzo. Raven wazy wielkrotnie mniej, takze cena bedzie nizsza.
PS. Raven wyposazony jest w najnowsze superdiody Cree XP-G w najlepszym mozliwym aktualnie do zamowienia u producenta binie R5 (400lm@1.1A, 3.15V = 115lm/W!!!) i pelnej selekcji:)