www.swiatelka.pl  Strona Główna www.swiatelka.pl
...czyli forum miłośników światełek... ;-)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Google

 Ogłoszenie 
...UWAGA...NOWI UŻYTKOWNICY!!! ... brak słowa powitania w waszym pierwszym poście będzie równoznaczny z usunięciem posta i ostrzeżeniem. NA TYM FORUM CENIMY SOBIE KULTURĘ OSOBISTĄ!!! Lektura obowiązkowa: LINK

UWAGA
AKTUALIZACJA regulaminu działu handlowego > KLIK
Jeśli po wysłaniu posta lub PW, pojawi się info o problemie, zanim wyślecie wiadomość ponownie, proszę sprawdzić czy nie została prawidłowo wysłana mimo komunikatu!

Poprzedni temat «» Następny temat
Co na kierownice zamiast dwóch S2+ ?
Autor Wiadomość
WB 

Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 69
Skąd: Z okolic Wałbrzycha
Wysłany: 06-02-2019, 10:12   Co na kierownice zamiast dwóch S2+ ?

Ostatnio wzięło mnie na lampkę typowo rowerową, taką z kabelkiem i pakietem 8.4V, zastanawiam się, czy jest jakiś model który zaświeci lepiej niż dwie S2+ na kierownicy?

O BL70s nie piszcie, bo to oczywiste i szykuje się na nią.
Pytam o modele tańsze na diodach xm-l / xpl, jak wygląda rozkład światła z takich kablowych wynalazków.
_________________
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy C8 XM-L2
S2+ OP, S2+ XP-L hi SMO
Miedziana homemade TiR-ówka XM-L 2.8A
Modowany zoomik XP-G2
kilka innych 1W ulepów.
Na rowerku obecnie robią dwie BT40s i jasno jest ;)
Ostatnio zmieniony przez Pyra 06-02-2019, 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sosenia 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 244
Skąd: ZG
Wysłany: 06-02-2019, 12:30   

Co prawda wciąż latarka i bez kabelka, ale może KDLITKER C8.2 CREE XHP50.2? Ja mam wersję z XHP35 HI i powiem Ci, że w trybie ¾ (nie pamiętam ile to dokładnie %) mogłaby działać samodzielnie bez S2+... Oczywiście tylko jako światła długie, w terenie zabudowanym to się nie sprawdza :)
_________________
S2+: XM-L2 U2-1B 2.1A || XM-L2 T6-4C 2.1A || (MOD) XP-E2 Red 1.4A || 365nm Nichia UV
BLF Q8 || Skilhunt H03 NW || Astrolux C8 XP-L HI 3B || KDLITKER C8.2 XHP35 HI NW || L6 XHP70 N2-3A || S2 XP-L HI 2.8A
 
 
WB 

Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 69
Skąd: Z okolic Wałbrzycha
Wysłany: 06-02-2019, 13:47   

Latarki mam, rzuć okiem na stopkę. Jako długie używam S2+ xpl-hi smo i uważam, że wystarcza. Jak mnie ponosi to biorę C8.
Bardziej mi się rozchodzi o to, czy te kabelkowe lampki na dwóch lub trzech diodach zaświeca w oryginale bez przeróbek, równie dobrze jak dwie razem zaświecone S2+ z mojej stopki.

Pytam, bo nikt w okolicy nie ma takiej lampki i nie mam jak tego sprawdzić . Jazda jaką uprawiam to oczywiście tylko lasy i bezdroża.
_________________
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy C8 XM-L2
S2+ OP, S2+ XP-L hi SMO
Miedziana homemade TiR-ówka XM-L 2.8A
Modowany zoomik XP-G2
kilka innych 1W ulepów.
Na rowerku obecnie robią dwie BT40s i jasno jest ;)
Ostatnio zmieniony przez Pyra 10-02-2019, 21:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Sosenia 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 244
Skąd: ZG
Wysłany: 06-02-2019, 14:37   

Jak dla mnie S2 (bez +) XP-L HI SMO była niewiele ponad S2+ XM-L2 OP. Tak samo nie przemawiał do mnie Astrolux C8 na XP-L HI. Dopiero C8.2 z XHP35 HI okazał się dla mnie wystarczający, chodź i powoli też zaczynam się rozglądać za czymś takim jak np. "stacjonarny" BL70s. Mam jednak obawy, że da to niewiele więcej światła w porównaniu z moją aktualną konfiguracją na S2+ i C8.2.
_________________
S2+: XM-L2 U2-1B 2.1A || XM-L2 T6-4C 2.1A || (MOD) XP-E2 Red 1.4A || 365nm Nichia UV
BLF Q8 || Skilhunt H03 NW || Astrolux C8 XP-L HI 3B || KDLITKER C8.2 XHP35 HI NW || L6 XHP70 N2-3A || S2 XP-L HI 2.8A
 
 
Mociumpel 

Pomógł: 93 razy
Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 1312
Skąd: Wrocek
Wysłany: 06-02-2019, 15:59   

Cokolwiek większego od XML2 czyli XHP50/70 w refie "rozrzuci" światło w terenie zamiast je skupić - zdałby się TIR dopasowany do odpowiednio dużej głowicy aby to co leci szczególnie górą skupić w plamie głównej - da się to zrobić jeszcze dla Convoya M1/M2 (carcio 30mm ale wymaga odrobiny pracy).
Wygodniej więc byłoby skorzystać z gotowej obudowy typu Solarstorm 2x czy 3x i wydłubać co tam jest i stworzyć od nowa na bazie osobnych sterowników typu buck dla diody 6V (XHP50?) wykorzystując TIR o odpowiednich parametrach rozsyłu i zasilić to powerpackiem 6V.
Korzystając z osobnych latarek można byłoby zrobić dłubaninę typu https://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=21569 z wyprowadzeniem kabla pod zasilanie zewnętrzne pakietem - wtedy dwie osobne latarki z odpowiednim sterownikiem można dowolnie na długość kabla zasilającego umieszczać na kierownicy, pod siodełkiem, w plecaku ;) i świecić wedle uznania.
ALbo ostatecznie poszukać takich wynalazków https://allegro.pl/oferta/lampa-robocza-10w-halogen-led-cree-flood-12v-24v-6726066124 na ali i dopasować środek pod siebie wraz z soczewka i usadzić to na kierownicy na uchwycie i ... tadam ;)
Sekret moim zdaniem tkwi w TIR-ze odpowiednio dopasowanym do potrzeb - zamiast mocą z refa pół w ziemię pół w niebo skierować TIR-em całe światło w kierunku jazdy ...
Ostatnio zmieniony przez Pyra 06-02-2019, 17:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dziubek 

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 1135
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-02-2019, 23:18   

Poszukaj na forum o tej lampce https://www.jula.pl/catal...a-002106/#tab01 Jest komplet w dobrej cenie i ktoś z forum ją ma (miał?). Możesz zapytać o jakieś foto poglądowe jeżeli osobnik posiada też s2+.
_________________
Diodek.pl - Blog o latarkach i nie tylko - testy, recenzje, porady. Kody rabatowe na latarki i akcesoria z Chin.
 
 
WB 

Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 69
Skąd: Z okolic Wałbrzycha
Wysłany: 07-02-2019, 10:39   

Dziękuję Panowie za odzew.

Przypomnę jeszcze raz, szykuje się na zakup BL70s i wtedy wiadomo, że będzie lepiej, a temat jest o tym jak wypadają na tle dwóch S2+ z mojej stopki, inne tanie lampki kablowe na 8.4V (ofrty z przedziału 50-100zł w PL za samą lampkę bez akumulatora)
Co do wykorzystania jakichś halogenów 12-24V też o tym myślałem, ale tu pojawia się problem ze sterowaniem (lampa świeci tylko w trybie max) , poza tym, niektórzy sprzedawcy wrzucają jakieś dane producenta i podane tam prądy jakie pobiera owa lampa, są nienaturalnie duże dla przedziału zasilania 12V, więc przy ich cenach to zupełnie nieopłacalne i tu bezapelacyjnie wygrywa wspomniana BL70s. Więc temat tego co zaświeci lepiej raczej jest w tym wypadku zamknięty. Otwarty zatem jedynie wątek, co z tych tanich kablowych zaświeci równie dobrze bez żadnego kombinowania i przerabiania.
_________________
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy C8 XM-L2
S2+ OP, S2+ XP-L hi SMO
Miedziana homemade TiR-ówka XM-L 2.8A
Modowany zoomik XP-G2
kilka innych 1W ulepów.
Na rowerku obecnie robią dwie BT40s i jasno jest ;)
 
 
murgrabia1410 

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: POLAND
Wysłany: 08-02-2019, 19:43   

A to świecidło z JULA to coś wartego uwagi? Jak tam jest zrealizowane chłodzenie?
 
 
Dziubek 

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 1135
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-02-2019, 23:08   

https://www.torch.pl/foru....html#msg265113
_________________
Diodek.pl - Blog o latarkach i nie tylko - testy, recenzje, porady. Kody rabatowe na latarki i akcesoria z Chin.
 
 
WB 

Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 69
Skąd: Z okolic Wałbrzycha
Wysłany: 15-02-2019, 00:19   

Dzisiaj otrzymałem przesyłkę z Nitefighter BT40s.
Na rower kompletnie nie miałem czasu, ale na szybko poleciał test z okna przez szybę i wydaje mi się, że będę zadowolony.

Porównując BT40s z dwoma S2+ czyli standardowy OP na XM-L2 oraz SMO na XP-L Hi obie na sterownikach 2.8A, to zestaw Convoy-ów generuje nieco dalszą wiązkę, ale jest go jakby mniej na boki
Gdy zapaliłem dwie S2+ OP na XM-L2 2.8A, to zasięg świecenia oraz ilość światła na boki był bardzo podobny do generowanego przez BT40s, więc nie powinno być gorzej.
Co najważniejsze chyba, to fakt, ze BT40S w maksymalnym trybie świeci dłużej niż convoye. W sobotę zrobię przejażdżkę w ciemnościach i porównam jak to wygląda z za kierownicy
_________________
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy C8 XM-L2
S2+ OP, S2+ XP-L hi SMO
Miedziana homemade TiR-ówka XM-L 2.8A
Modowany zoomik XP-G2
kilka innych 1W ulepów.
Na rowerku obecnie robią dwie BT40s i jasno jest ;)
 
 
cervandes 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 96
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-02-2019, 09:51   

Dodam, że od kilku lat jeżdżę z dwoma S2 ręki Dariusz70, od dawna czaję się na zmianę na coś typowo rowerowego i właśnie BT40s jest aktualnie jedynym nad czym mógłbym się na poważnie zastanawiać.
_________________
Convoy S2 4C attiny25V 3,04A REF
Convoy S2 4C attiny25V 3,04A kolimator 15*90
 
 
Borsuczy 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 539
Skąd: Białystok
Wysłany: 17-02-2019, 17:24   

Nie jak sprawuje się BT40S, ale wiem jak się sprawują takie mocowania lampki na kawałek gumki- marnie. Przy większym wstrząsie, chociażby zjechaniu z krawężnika lampka schyla się w dół, to też weź pod uwagę, że jak chcesz coś takiego kupić, to możliwe że czeka cię kombinowanie z poprawianiem mocowania.
 
 
murgrabia1410 

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: POLAND
Wysłany: 17-02-2019, 21:39   

Taśma dwustronna załatwia całkowicie sprawę z takimi mocowaniami. A ta BT40S vs JULA? Pomijając pakiet akumulatorów. Porównywalne?
 
 
WB 

Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 69
Skąd: Z okolic Wałbrzycha
Wysłany: 18-02-2019, 16:14   

O ile idzie o Nitefightera to diody mają przyjemną dla oka barwę, nie jest to nigdzie napisane poza napisem w broszurce "neutral white", ale świecą barwą w okolicy 5000K, więc jest OK, no i tu jest jeszcze dodatkowy kolimator bardziej rozpraszający, choć moim zdaniem raczej nie jest potrzebny, bo ta lampka świeci szerzej niż standardowy S2+.
W latarce z Juli tego dodatkowego kolimatora chyba nie ma, no i w powyższym linku z innego forum, opisujący chciał w niej wymienić diody na cieplejsze, to możliwe, ze Julowy produkt rzeczywiście ma zimniejszą barwę.

Generalnie ja za identyczne pieniadze niż kosztowałoby mnie w Juli, kupiłem Nitefightera na portalu ogłoszeniowym, więc dobra barwa światła, kolimator rozpraszający i pojemniejszy akumulator wydają mi się nieco lepszą ofertą.
_________________
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy C8 XM-L2
S2+ OP, S2+ XP-L hi SMO
Miedziana homemade TiR-ówka XM-L 2.8A
Modowany zoomik XP-G2
kilka innych 1W ulepów.
Na rowerku obecnie robią dwie BT40s i jasno jest ;)
 
 
WB 

Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 69
Skąd: Z okolic Wałbrzycha
Wysłany: 27-02-2019, 00:28   

Zeszło mi troszeczkę z testem porównawczym, ale jest :mrgreen: dzisiaj, a właściwie wczoraj odbyła się pierwsza jazda, z której wróciłem mając trochę fotek, oraz filmik, który jak to filmik, nie oddaje w pełni tego co widziało oko, ale to w zasadzie nieważne, bo wyraźnie widać jaka jest różnica w porównaniu do popularnej S2+, która świeci w lesie bardzo poprawnie.

Jako uzupełnienie pomiary poboru prądu jakie zmierzyłem na Bt40s (tani miernik z marketu)
Low 0.4A
Mid 0.8A
High 1.17A
Turbo 1.57A

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Zobacz na YouTube
_________________
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy C8 XM-L2
S2+ OP, S2+ XP-L hi SMO
Miedziana homemade TiR-ówka XM-L 2.8A
Modowany zoomik XP-G2
kilka innych 1W ulepów.
Na rowerku obecnie robią dwie BT40s i jasno jest ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 18