Silva LX II

Oświetlenie montowane na głowie
wojtek
Posty: 6
Rejestracja: niedziela 29 lis 2009, 00:19
Lokalizacja: poznań

Silva LX II

Post autor: wojtek »

Witam wszystkich,
to mój pierwszy post na forum. Od razu przyznaję, że w temacie konstrukcji i modowania lamp jestem kompletnym laikiem. Niedawno padła mi stara lampa rowerowa cataya i postanowiłem kupić gotową, uniwersalną, mocną czołówkę z możliwością mocowania na kierownicy.
Chciałem wydać do 300 a wyszło 499 zł ;). Kupiłem Silvę LX 2 i wydaje mi się, że zrobiłem gruby błąd. Kierowałem się tym, że LX 2 ma diodę 5W, co jak sądziłem przekłada się prosto na jasność i zasięg lampy. (Za to nie ma mocowania na kierownicę)
Jednak po przejrzeniu wątków na Forum, mam wrażenie, że kupiłem model z diodą poprzedniej generacji, zasilany z małych akumulatorków 2.0 Ah (zamiast 4.5 Ah, które były w modelu LX 1)
Lampę kupiłem przez internet w polskim sklepie turystycznym i mogę ją w ciągu 10 dni zwrócić.
I teraz mam pytanie do ekspertów. Chciałbym jak najmocniejszą lampę (może rowerową, ale z możliwością zamocowania na głowie) do 500 zł, z dużym akumulatorem. Czy są konstrukcje dużo wydajniesze? Jeśli tak to jakie?
Czy może kupiona Silva jest jednak całkiem dobra i powinienem tylko kupić duży zestaw akumulatorów?
Sorry za długość posta mam nadzieję, że ktoś pomoże :)
Awatar użytkownika
Dominik
Posty: 860
Rejestracja: środa 14 lis 2007, 21:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Dominik »

wojtek, LX2 jest oparta o ledy Luxeon K2 TFFC - dla 5W w leda co jest jak najbardziej realne dla Silvy daje to jakieś 260 lumenów

Płacisz za markę, dobre chłodzenie, gwarancje, etc... Specjalnie więcej się z tej lampki nie wyciśnie o ile nie zastosować ledów Cree XP-G. Tak SSC U2 jak i Cree XR-E Q5 dadzą przy tej mocy 20-30 lumenów więcej co będzie prawie niewidoczne.
Ostatnio zmieniony niedziela 29 lis 2009, 12:51 przez Dominik, łącznie zmieniany 1 raz.
ixjakub
Posty: 131
Rejestracja: piątek 28 lis 2008, 23:32
Lokalizacja: Polska