Powiem tak:
Lampa MacTronic WALLe w zupełności wystarczyłaby mi na tył, ale chciałbym ją przystosować do zasilania jednym Li-Ionem (lub pakietem połączonych równolegle Li-Ionów). Do zwykłych trój- lub pięciodiodowych lampek podłączałem li-iona (z zachowaniem biegunowości), ale domyślam się że nie jest to zbyt zdrowe dla diod i skraca ich żywotność (?). W jaki sposób najprościej ograniczyć prąd (a może jednak nie trzeba)?
Ponadto gdy do zwykłej rowerowej trójdiodowej lampki podłączyłem Li-Iona, i z tego Li-Iona zasilałem też lampę przednią, to przy załączaniu lub wyłączaniu lampy przedniej, lampa tylna gasła lub zmieniała tryby. Domyślam się, że dodanie kondensatora załatwiłoby sprawę (ktoś na forum już tak robił, bo lampa zmieniała tryby przy wstrząsach), jaki kondensator dobrać?
Jeśli uda mi się dostosować WALLe do Li-Iona, to nie oszpecę tak strasznie roweru lampką własnej produkcji, a dwóch czerwonych emiterów Cree będę mógł użyć do podświetlenia sypialni
[ Dodano: 4 Styczeń 2011, 14:46 ]
Znalazłem w internecie (niestety zamknąłem zakładkę i już nie mogę znaleźć) test kilku (zarówno tanich jak i droższych) lampek rowerowych, do których podłączono zasilanie 4V a nawet 5V. Niestety w znakomitej większości w diody szedł prąd dużo większy niż przy zasilaniu 3V.
Trochę poszperałem i dowiedziałem się o regulatorach napięcia LDO (low drop out). Chciałbym sobie dobrać odpowiedni, ale nie wiem czy wystarczy 500mA do zasilania lampki WALLe? Podobno równoległe łączenie stabilizatorów napięcia nie jest zbyt dobrym pomysłem (z taką opinią spotkałem się na pewnym forum), co o tym sądzicie?
[ Dodano: 23 Styczeń 2011, 06:13 ]
Lampki niestety jeszcze nie wykonałem, ale zrobiłem test. Wykonałem dziurę z tyłu w podobnym odblasku rowerowym:
http://allegro.pl/odblask-rowerowy-na-bagaznik-tylni-nowy-polecam-i1413080977.html
i przyłożyłem do niej diodę puszczoną na 700mA na dwóch AMC7135 (rzeczywiście bardzo się grzeją). Efekt niesamowity, przebił moje najśmielsze oczekiwania. Światło w takim odblasku bardzo pięknia się rozkłada, widoczność z każdej strony, a przy tym nie razi. Po małej modyfikacji będzie jeszcze lepiej. Z takim rozproszeniem 700mA to zdecydowanie dobra moc diody na jazdę nocą bez oślepiania kierowców (ewentualnie 500mA też byłoby dobre). Prawdopodobnie zechcę dodać drugą diodę do jazdy w dzień.
Sugerowaliście AX2002. Jak zachowa się on w przypadku gdy napięcie zasilania spadnie poniżej 3V? Nie chciałbym by dioda zrobiła PUFF przy rozładowanym akumulatorze jeżeli zachowa sie jak direct drive. Na forum CPF podobne pytanie zadał ktoś kto również chciał zasilić czerwoną Cree, jednak pytanie zostało bez odpowiedzi.
http://www.dealextreme.com/p/18v-5w-cree-circuit-board-for-flashlights-16-8mm-5-5mm-26110