Witam
Po raz: link nie działa.
Po dwa: Niestety w instalacji samochodowej prawie nigdy nie ma 12V.
Listwy na 12V jeśli mają działać krótko (oświetlenie bagażnika itp) mogą być, w innym wypadku trzeba przerabiać.
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
U mnie link działa.
W opisie jest podane zasilanie "12~14V", więc chyba przewidziane to jest do zasilania z instalacji samochodowej. Niemniej jednak sprawdziłbym, jaki płynie prąd przy różnych napięciach.
Poza tym 800 lm to kupa światła
Witam
Teraz też mi poszło. Mnie to bardziej wygląda na Vf zestawu, bo nie widzę żadnego elementu ograniczającego prąd. Może być ryzykowne podłączanie tego bezpośrednio do instalacji w aucie.
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Musisz pamiętać że dodatkowo tą listwę trzeba chłodzić...
Moim zdaniem lepiej zaopatrzyć się w listwy na diodach typu 5050. Posiadam w bagażniku dwie najtańsze listwy na 24 diodach led 3 mm i do oświetlenia bagażnika są idealne.
Witam
Przestawiony przez Ciebie driverek to step-down, czyli obniżający napięcie. Cały problem w tym, że napięcie instalacji oraz zasilanie diody, są w podobnym zakresie, lecz się zmieniają, raz jedno może być wyższe raz drugie, i wtedy potrzebna jest przetwornica podwyższająco obniżająca, co jednak wiąże się z dużym obniżeniem sprawności ogólnej.
Osobiście to bym sobie ten produkt (LED) odpuścił, wygląda na kiepską jakość, a dodatkowo wypisane parametry świetlne, można najprawdopodobniej między bajki włożyć.
Jak koledzy wspominali, najczęściej wystarczy zwykłą listwa z diodami SMD lub flux.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
kufcio, dla diody należy STABILIZOWAĆ bądź przynajmniej ograniczyć PRĄD do właściwej wartości. LEDy zasilamy ze źródeł prądowych a nie napięciowych. Napięcie na diodach ustala się niejako samo. Jak chcesz prosto i tanio, można zastosować odpowiedni rezystor Chcesz, rozumiem, w samochodzie tym świecić?
No właśnie.. a ja myślałem że tak jak przy innych elementach najważniejsze jest napięcie.
Nie mniej jednak kopiłem stabilizator 2A 10V i podłączyłem tą diodę w samochodzie.
Problem w tym że komputer wariuje, wywala błąd (przerwa w obwodzie) i dioda troche świeci, troche mryga i nie reaguje na wyłączenie, tzn komputer niby ją wyłączył a ona i tak świeci)
Po podpięciu zwykłej żaróweczki wszystko jest ok.
Pomyślałem że dam rezystor o wartości 1ohm Bo taka rezystancje zmierzyłem w tej żaróweczce, niestety dalej fixuje.
Jak to obejść?
pozdrawiam
Witam
Zależy od auta....
Ogólnie to nigdy nie zastępuje się żarówki rezystorem odpowiadającym rezystancji zimnego włókna, dla komputera to znak o przeciążeniu. Może wtedy mrugać, bo ma zwłokę na start żarówki, kiedy to pobiera ona wielokrotnie większy prąd niż podczas normalnej pracy.
Rezystancję zastępczą trzeba wyliczyć z wartości mocy żarówki i wykonać układ zastępczy.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.