Sigma Cubelight + SSC P7

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
Awatar użytkownika
dodo
Posty: 220
Rejestracja: czwartek 14 lut 2008, 16:36
Lokalizacja: USTROŃ

Sigma Cubelight + SSC P7

Post autor: dodo »

Witam .
Dzisiaj ukończyłem przeróbkę przedniej lampy rowerowej . Jako źródło światła zastosowałem diodę led SSC P7 zasilana jest z akumulatorka Li - ion 7,2V 1,8Ah (2szt 103450AR) przez driver zbudowany na układzie L5973d . Lampa posiada dwa tryby - pierwszy niski tryb prąd płynący przez diodę 0,5A , drugi wysoki 1,5A . Sterowaniem oraz monitorowanie napięcia na akumulatorze zajmuję się mikrokontroler PIC16F873 .
Czas świecenia tryb niski - 6 godzin , tryb wysoki 2 godziny .
A teraz kilka zdjęć .

Obrazek
widok na radiator zewnętrzny oraz mocowanie lampy ,
Obrazek
lustro oraz dioda ,
Obrazek
pod płytką sterownika znajdują się akumulator , a pomiędzy częścią radiatora i płytką sterownika jest włożony driver .
Awatar użytkownika
Steff.k
Posty: 401
Rejestracja: niedziela 06 sty 2008, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Steff.k »

Bardzo fajna przeróbka :mrgreen:. Jak rozumiem ten LI-jony nie są zabezpieczone wewnętrznie, tylko ten PIC się tym zajmuje. Jak rozwiązałeś przełączanie trybów?

Zrobiłbyś jeszcze beamshota i napisz czy się bardzo grzeje przy 1.5A .
Awatar użytkownika
midi
Posty: 1208
Rejestracja: niedziela 20 sty 2008, 21:04
Lokalizacja: Radom

Post autor: midi »

Witam, lampka wygląda bardzo ładnie, widać że autor starał się i zrobił to bardzo estetycznie. Moim zdaniem P7 jest jak najbardziej stworzona do tego rodzaju oświetlenia i warto się nią zainteresować. Interesuje mnie jak wygląda Beam tej lampki, wiem że nie łatwo jest dobrać do tej diody ref lub jakiś kolimator, co do prądu jaki podajesz na diodę to myślę iż 1,5A to wszystko co można tu poszaleć gdyż obudowa nie sprzyja odprowadzaniu ciepła, rozumiem iż część radiatora wystaje pod lampką a to już coś jak na takie plastikowe konstrukcje.
Jeżeli to nie problem to z chęcią obejrzał bym jakieś fotki z jady w terenie :wink: .
Pozdrawiam i gratuluję.
Awatar użytkownika
dodo
Posty: 220
Rejestracja: czwartek 14 lut 2008, 16:36
Lokalizacja: USTROŃ

Post autor: dodo »

Przy temperaturze otoczenia 24*C po 15min temperatura radiatora wynosiła 55*C bez wymuszonego obiegu powietrza , prąd diody 1,5A . Test nocny temp otoczenia 12*C prędkość jazdy 25km/h , wymuszony obieg chłodnego powietrza skutecznie chłodzi lampkę .

Obrazek
żarówka halogenowa
Obrazek
dioda SSC P7
odległość od ściany 0,5m .
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Witam.
Lampka calkiem fajna. Szkoda tylko, ze fotki sa robione na roznych ustawieniach aparatu. Nie ma tego pogladu na jasnosc. Dobrze by bylo, porownac tez to do jakiejs latarki na 3W diodzie.
Pozdrawiam
DNF
Awatar użytkownika
midi
Posty: 1208
Rejestracja: niedziela 20 sty 2008, 21:04
Lokalizacja: Radom

Post autor: midi »

Jak możesz zrób fotkę beamu z odległości około 2-3metry lub fotki z jazdy na dworze, to da pewien pogląd na to jak to świeci :wink: , wykonywanie fotek z odległości 0,5m kompletnie mija się z celem i absolutnie nic nie wnosi. To niestety taki minus P7 że nawet na 1A potrafi się nieźle nagrzać, używając nawet sporych rozmiarów radiatora gdy nie ma wymuszonego obiegu powietrza i tak mocno się to nam nagrzeje. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
dodo
Posty: 220
Rejestracja: czwartek 14 lut 2008, 16:36
Lokalizacja: USTROŃ

Post autor: dodo »

Poprzednie fotki miały pokazać tylko i wyłącznie różnice kształtu wiązki swiatła .
A teraz fotki z terenu , ustawienia aparatu ISO200 czas 2,5s F3 .
Obrazek
pierwszy tryb 0,5A
Obrazek
drugi tryb 1,5A
Obrazek
żarówka halogenowa 5,2V 0,85A - sigma cubelight
Obrazek
porównanie 35W HID
Awatar użytkownika
midi
Posty: 1208
Rejestracja: niedziela 20 sty 2008, 21:04
Lokalizacja: Radom

Post autor: midi »

Wygląda świetnie, na pewno sporo się polepszyło w porównaniu do oryginału, szkoda że nie można było wykorzystać P7 na maxa ale z drugiej strony przy 3A jasność już tak bardzo nie wzrasta a temperatura rośnie znacznie. Podoba mi się i myślę iż to nie koniec twoich zmagań bo apetyt rośnie w miarę jedzenia :wink: .
Pozdrawiam.

ps Fotografowanie beamu z odległości 0,5m też nie bardzo pokazuje jego kształt bo nigdy z takiej odległości światełka się nie użytkuje ( mowa o lampkach rowerowych ) a z odległości 2-3 metrów jego rozkład jest zdecydowanie inny. Jeżeli zaświecimy latarką z cree na pokładzie i refem SMO na ścianę z odległości 0,5mm to przeważnie mamy sporą dziurę w środku beamu a z odległości 2-3metrów już nie ma takiego problemu. To nie złośliwość że zwróciłem na to uwagę ale po prostu taka rada na przyszłość, zresztą sam zobacz jak wygląda beam z żarnika na pierwszych fotkach a jak w terenie :wink:
Awatar użytkownika
dodo
Posty: 220
Rejestracja: czwartek 14 lut 2008, 16:36
Lokalizacja: USTROŃ

Post autor: dodo »

Witam .
Ostatnio zająłem sie przeróbką wyżej wymienionej lampy , został zmieniony driver na MAX16820 dodałem też trzy dodatkowe tryby . Dwa podstawowe ( prąd diody 0,5A i 1,5A ) plus dodatkowe ( 70mA , 2,5A ) oraz ostatni sterowanie ( załącz , wyłącz ) dodatkową lampą . Zasilanie wewnętrzne lampy Cubelight pozostało nie zmienione , zostało dodane dołączane zewnętrzne zasilanie obu lamp ( 7,2V 4Ah Li - ion ) .

Widok na nowy driver
Obrazek

oraz zewnętrzne sterowanie lamp
Obrazek

dodatkowa lampa
Obrazek

Obrazek

obudowa aluminiowa , driver EDiM R1053 ustawiony prąd 1A , Soczewka ROCKET-Medium +/-13 dioda Cree XR-E R2 .

Obrazek
ODPOWIEDZ