Lampka rowerowa + EDC (Solarforce L2)

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
Tinsonu
Posty: 5
Rejestracja: piątek 11 lis 2011, 23:01
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Lampka rowerowa + EDC (Solarforce L2)

Post autor: Tinsonu »

Witam

Jako że jest to mój pierwszy post na tym forum, serdecznie wszystkich witam i pozdrawiam.

Co mnie sprowadza na to forum? Jak w temacie. Szukam dobrej klasy oświetlenia które będzie mogło służyć jako:

1/ przednie oświetlenie roweru (70% wykorzystania)
2/ latarka użytkowana w standardowych sytuacjach domowych (20% wykorzystania)
3/ ewentualnie jako oświetlenie do czytania w ciemności map, książek itp. (10%).

Po rozpoznaniu tematu na forum skłaniam się pomału do zakupu takiego zestawu:

1/ (168zł) Solarforce L2 800lm Cree XM-L - http://allegro.pl/latarka-solarforce-l2-800lm-cree-xm-l-nowa-custom-i2736328765.html

2/ (26zł) Akumulator Li-ion Hi-max 18650 2600mAh protected - http://allegro.pl/akumulator-li-ion-hi-max-18650-2600mah-protected-i2717464217.html

3/ (42,-zł) Led Lenser uchwyt rowerowy - http://allegro.pl/led-lenser-uchwyt-rowerowy-uniwersalny-latarka-i2718107360.html

W związku z powyższym ma następujące pytania:

A. Czy SolarForce L2 800lm Cree XM-L rózni sie od SolarForce L2P 800lm Cree XM-L wyłącznie obudową ?

B. Jaką polecacie ładowarkę do ww. baterii.

C. Co sądzicie o tym komplecie w odniesieniu do planowanego użytkowania oraz wartości technicznej?

Mój budżet wynosi 270,-zł i na ładowarkę pozostało mi już niewiele środków :-(

Pozdrawiam
max4max
Posty: 1398
Rejestracja: wtorek 14 sie 2012, 07:56
Lokalizacja: że znowu

Post autor: max4max »

Ad. A - tak różnią się obudową ( włącznikiem z tyłu) i powłoką - anodyzacją

Ad. C - Ja bym kupił używane 4 aku od Kolegi @woytazo z forum - wyjdzie taniej niż ten jeden Himax.
Awatar użytkownika
cudny
Posty: 505
Rejestracja: czwartek 25 sie 2011, 16:13
Lokalizacja: Zagórze/Kraków

Post autor: cudny »

Tinsonu, apropo ładowarki, umiesz posługiwać się lutownicą? Jeśli nie to pozostaje Ci kupić ładowarkę od Grega (nick allegro: cafel) on Ci doradzi już co wybrać taniego, a dobrego.
Solarforce L2 XM-L 8xAMC
Tinsonu
Posty: 5
Rejestracja: piątek 11 lis 2011, 23:01
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: Tinsonu »

Lutować potrafię ale musiałbym głęboko przeszukać piwnicę bez gwarancji że znajdę lutownicę :-( - zapytam więc Grega.

Dzięki za info co do baterii :-))
Hetman
Posty: 450
Rejestracja: czwartek 06 wrz 2012, 03:21
Lokalizacja: PL

Post autor: Hetman »

Dorzuć te 20zł do l2p, ze względu na wyłącznik, nawet nie tyle samo stawianie co zabezpieczenie przed włączeniem i zahaczaniem przy upychaniu w ciasne miejsca. Akurat tyle zapłacisz, gdybyś sam dokupował więc powłoka gratis ;) .

Tą kwotę zdejmiesz z aku, kupując na forum z demontażu. Do modowanych latarek protected są nie tylko niepotrzebne ale nawet niezalecane.


Wartość techniczna jest taka, że modowane latarki są nie do przebicia (czy to grega czy jego konkurencji ;) ). Co do planowanego użycia to nie wiem. I Ty sam pewnie nie wiesz, jakich trybów jasności potrzebujesz zanim nie poużywasz (ale na pewno nie będzie za ciemna w maksie :E ).
Tinsonu
Posty: 5
Rejestracja: piątek 11 lis 2011, 23:01
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: Tinsonu »

Witam

Nabyłem lampkę wraz z akcesoriami wg poniższej specyfikacji:
1. Latarka SolarForce L2 800lm Cree XM-L
2. Led Lenser uchwyt rowerowy uniwersalny
3. Ładowarka Li-ion 18650 szybka dwa kanały
4. SolarForce L2-LR1 oczko linka stal nierdzewna
5. Włącznik Rewers clik
6. Zabezpieczenie termiczne latarki

Wczoraj pojechałem do lasu na rowerze na pierwsze testy. Lampka mega wypas, powtarzam MEGA WYPAS !!!.

Jedyny mankament to starach że w środku lasu wysiądzie mi bateria (miałem zapas ale w lesie zorientowałem się że nie mam drugiego źródła światła - mam nadzieję że przy tylnej lampie dałbym radę zmienić baterię).

Do zwykłych domowych czynności 15% mocy IDEALNE.

Zakresy 30% - 60% - 100% na rower IDEALNE.

Obsługa latarki odbywała się w rekawiczkach i w połączeniu z włącznikiem Rewers clik = IDEAŁ.

Stroboskop 4Hz 25% - nic dodać, nic ując.

Moon-5% - IDEALNE do czytania książek, map itp. czynności.

Bardzo dobre rozwiązanie, że dowolne pojedyńcze kliknięcie wraca latarkę do poziomu pierwszego tj. 15% ( gdy spotkasz w lesie pieszego lub innego rowerzystę to wystarczy szybki clik i nie ma problemu z oślepianiem).
19arek93
Posty: 37
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 16:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: 19arek93 »

Latarka od grega nie wyłączy się sama, chyba że masz zabezpieczone ogniwa. W najgorszym przypadku zejdzie do tzw. "moon'a", ale dalej będzie świeciła.
L2P XM-L 2.8A od Grega
Tinsonu
Posty: 5
Rejestracja: piątek 11 lis 2011, 23:01
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: Tinsonu »

Generalnie do jazdy na rowerze potrzebne jest min. 15% mocy i wtedy przy bardzo wolnej jeździe można dotrzeć do celu.

Natomiast przy moonie to chyba musiałbym rower prowadzić, bo w przeciwnym wypadku bym sobie oczy powybijał na gałęziach.

(Baterie mam oczywiście bez zabezpieczeń).

Sprawdziłem już że nie ma problemu ze zmianą baterii bez światła (trzeba tylko uważać aby nie opuścić na ziemię baterii lub zakrętki z latarki :-).

Czy gdybym włożył baterię na odwrót to mógłbym coś uszkodzić ?
Awatar użytkownika
cudny
Posty: 505
Rejestracja: czwartek 25 sie 2011, 16:13
Lokalizacja: Zagórze/Kraków

Post autor: cudny »

Tinsonu, jeśli używasz ogniw bez zabezpieczeń (Panasonic NCR, Samsung itp.) to lepiej nie wkładaj ich na odwrót ;)
Solarforce L2 XM-L 8xAMC
Awatar użytkownika
wikrap1
Posty: 355
Rejestracja: wtorek 30 lis 2010, 17:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wikrap1 »

Ja na 15% po asfalcie i łatwym terenie śmigam bez problemu. Po asfalcie awaryjnie na 5% jestem w stanie jechać. Nie dojrzałbym najwyżej małych przeszkód typu śrubka. Wogóle na rowerze rzadko wychodzę poza 15% :mrgreen:
SF L2 XM-L T5 4B
Armytek Wizard WR
Tinsonu
Posty: 5
Rejestracja: piątek 11 lis 2011, 23:01
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: Tinsonu »

W takim razie będę uważał jak będę wkładał ;-) ;-) ;-)

Na sfalcie to nie ma problemu (nie trafisz na korzeń lub tym podobne), a ja jechałem w lesie, wokół nikogo, jakaś tam ścieżka i ze strachu nogi same pedałowały (odniosłem wrażenie że na 15% w takich warunkach to szybko bym wykręcił orła)
ODPOWIEDZ