Wymiana diody w LL Hokus Focus ?

problemy z doborem podzespołów, elementów, przeróbkami itp., czyli jak zrobić to co sobie wymyśliłem
ante
Posty: 3
Rejestracja: sobota 09 lut 2013, 18:17
Lokalizacja: Kraków

Wymiana diody w LL Hokus Focus ?

Post autor: ante »

Witam Wszystkich Forumowiczów!
To mój pierwszy post na tym forum. Jestem inżynierem (ale kierunek "nieelektryczny") i posiadam kilka latarek: m.in. Led Lenser P5, M7R i Hokus Focus.
Miałbym pytanie. Czy ktoś ma pomysł na jaki lepszy LED można by wymienić oryginalną diodę w LL "Hokus Focus" (zdaje się że jest to jakiś Luxeon) ?
Jeśli chodzi o zasilanie, to już sprawdzałem, że zamiast 3 AAA, zmieści się tam po przeróbce jeden akumulator Li-Ion 18500 mający znacznie większą wydajność prądową (bez problemu około ampera ciągłego poboru).
Dlatego chciałbym wymienić LED na jakiś model o wyższym indeksie świetlnym, niż przestarzały luxeon, ale niekoniecznie o tak wielkiej mocy jak np. XM-L. Ponieważ wtedy akumulator za szybko wyczerpałby się.
Chodzi mi nie tylko o wymiary diody, ale także o to aby ona współpracowała z optycznym układem kolimatora.
Jeśli chodzi o sterowanie, to raczej nie będę zmieniał (czyli zostaje DD z baterii Li-Ion). To rozwiązanie ma wady ale dla mnie jest OK, pozostałe moje latarki mają drivery.
Dziękuję z góry za poradę. Ante.
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

Zrób fotkę jak jest tam umieszczona dioda tak samo jak w LL P7/T7 ?
największy sens będzie miała chyba podmiana na XR-E R2
Ostatnio zmieniony sobota 09 lut 2013, 23:41 przez Nightmare, łącznie zmieniany 1 raz.
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
ante
Posty: 3
Rejestracja: sobota 09 lut 2013, 18:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ante »