Aliexpress i próba polubownego załatwienia sprawy

gdzie i jak kupować oraz nasze o tym opinie
Awatar użytkownika
Manekinen
Posty: 2443
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 15:18
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Aliexpress i próba polubownego załatwienia sprawy

Post autor: Manekinen »

Chciałem tutaj się podzielić doświadczeniem jakie właśnie zdobyłem. Otwierając spory w Ali, Chińczycy płaczą że to szkodzi ich ocenom i kontom, i piszą że oni szybko wyślą następny towar aby tylko szybko anulować spór. I zawsze to działa, wysyłają mi zdjęcie paczki a ja anuluje spór.

Tym razem więc spróbowałem sprawę załatwić przez zwykłe wiadomości ze sprzedawcą bez opcji sporu, a co mi tam, nie śpieszy mi się. Jak mi poszło? Albo rozmawiam z automatem, albo z idiotą, albo bezczelnie grają na czas (tylko po co?), bo minęło 7 dni, towar nie wysłany (nie napisali że wysłali), i nadal dostaję głupie pytania - jedno dziennie - mimo że odpisuję w ciągu kilku minut. Ten temat to nie jest pytanie o poradę, tylko przykład, aby nie tracić czasu na głupoty i od razu otwierać spory.

Obrazek
max4max
Posty: 1398
Rejestracja: wtorek 14 sie 2012, 07:56
Lokalizacja: że znowu

Post autor: max4max »

Manekinen pisze:Chińczycy płaczą że to szkodzi ich ocenom i kontom, i piszą że oni szybko wyślą następny towar aby tylko szybko anulować spór. I zawsze to działa
Niestety nie zawsze.
Miałem już 4 spory z czego w 3 do końca nie ustąpili na krok i ali wydało wyrok w większości zgodny z moimi roszczeniami.
marekwoj
Posty: 487
Rejestracja: wtorek 17 lip 2012, 14:40
Lokalizacja: Jaktorów (k. Żyrardowa)

Post autor: marekwoj »

Ja dopiero 2x miałem problem, w jednym przypadku wystarczyła wiadomość do sprzedawcy, w drugim ani wiadomości ani spór nie poskutkował, dopiero Ali zwróciło kasę.
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5040
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Manekinen pisze:aby nie tracić czasu na głupoty i od razu otwierać spory
I raczej pod żadnym pozorem nie ufać sprzedawcy i zamykać sporu przed czasem.
Dostałem ostatnio "zamienniki" zakupionych tranzystorów, oczywiście o duuuużo gorszych parametrach. Otwarłem spór i zaczął się płacz sprzedającego, że mam zamknąć go a dostanę zwrot poza ali. Dostał mój mail do PP i przez tydzień dostawałem jednakowe wiadomości, że mam wpierw zakończyć spór i dostanę zwrot, na co już w pierwszy dzień odpowiedziałem mu, że nie zaufam 2gi raz i wpierw chcę widzieć $ na koncie a dopiero po tym zamknę dysputę. W końcu sprawą zajęło się ali i ten zaczął płakać, że już nie zdąży zapłacić przez PP i mam zakończyć sprawę i podać powód "kupujący się rozmyślił ..." czy jakoś tak a on mi zwróci kasę. Po tym mu napisałem że jest kłamcą, oszustem i ma spadać na drzewo. Oczywiście ali słusznie stanęło po mojej stronie i dostałem zwrot.
TDK
Posty: 200
Rejestracja: niedziela 24 maja 2009, 13:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: TDK »

Chińczykom nie można ufać. Ostatnio miałem przygodę w sklepie DHGate. Sprzedawca oszukał, podając fałszywy nr przesyłki. Ja czekałem ponad miesiąc na towar, po czym otworzyłem spór, że przesyłka do mnie nie doszła. Wtedy sprzedawca przyznał się, że podał fałszywy nr przesyłki, bo liczył na to, że szybko załatwi towar, którego nie miał i go wyśle, ale mu się nie udało. Następnie napisał, że w ciągu kilku dni jest w stanie załatwić towar u dostawcy i go wysłać, podał datę, do kiedy wyśle i zapytał, czy poczekam. Odpowiedziałem, że poczekam. Gdy podana przez Chińczyka data upłynęła, zapytałem co z towarem i nie dostałem odpowiedzi. W związku z tym zażądałem od sklepu zwrotu pieniędzy. Wtedy Chińczyk napisał, że odeśle mi pieniądze Paypalem, a ja żebym zamknął spór. Chińczyk przelał pieniądze przez PP, ale było to mniej niż ja zapłaciłem, bo PP wziął prowizję, a Chińczyk oczywiście nie zadbał o to, żeby prowizja nie została potrącona z przekazywanej kwoty. Różnica wynosiła ok. 6 USD. Oprócz tego i tak byłem mocno w plecy, bo w międzyczasie spadł kurs dolara. Napisałem mu, żeby przesłał mi brakującą różnicę 6 USD, a on odpisał, że żebym zamknął spór, a on dopłaci mi tę różnicę. Postanowiłem sprawdzić uczciwość Chińczyka i zaryzykować te 6 USD. Zamknąłem spór i poprosiłem o dopłatę różnicy. Pomimo ponowienia prośby Chińczyk już nie odpisał i oczywiście nie zapłacił.
Barton_
Posty: 398
Rejestracja: sobota 15 kwie 2017, 19:41
Lokalizacja: PKE

Post autor: Barton_ »

TDK pisze:Chińczykom nie można ufać.
W interesach nikomu nie można ufać, zwłaszcza komuś z kim robisz interesy pierwszy raz.
Wiecznie w drodze.
Awatar użytkownika
Manekinen
Posty: 2443
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 15:18
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: Manekinen »

Poczekałem jeszcze kilka dni i po świętach otworzyłem spór. Od razu wiadomość:

Obrazek

Nie wiem, serio ludzie się na to nabierają i nie wiedzą że można otworzyć spór, że sprzedawcy tak ściemniają i zlewają? Przecież ja ten spór zamknę dopiero po dwóch miesiącach.
Awatar użytkownika
Dziubek
Posty: 1734
Rejestracja: czwartek 07 sie 2014, 21:53
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dziubek »

Ali Ci pewnie szybciej go zamknie.
Awatar użytkownika
Manekinen
Posty: 2443
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 15:18
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: Manekinen »

Już zamknęło. I zarządziło zwrot. Szkoda, chciałem gościa trochę podrażnić :mrgreen:
Barton_
Posty: 398
Rejestracja: sobota 15 kwie 2017, 19:41
Lokalizacja: PKE

Post autor: Barton_ »

chcesz go podrażnić to kup u niego jeszcze raz.
Wiecznie w drodze.
Awatar użytkownika
Dziubek
Posty: 1734
Rejestracja: czwartek 07 sie 2014, 21:53
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dziubek »

Serio ? Ja jak się natnę to omijam sklep na przyszłość i już. Zdrowie najważniejsze :)
Awatar użytkownika
Manekinen
Posty: 2443
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 15:18
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: Manekinen »

Panowie ale to tylko taki eksperyment, gadać z nimi uprzejmie czy nie warto. Tyle że po jednym sprzedawcy nie ma z czego wyciągać wniosków, trzeba by z 10 sprawdzić. Ehh żeby była u nas w Polsce platforma handlowa z tak sprawną ochroną kupujących. Chyba trzeba poczekać na innego gracza, bo allegro to tylko się cofa w tym kierunku.
max4max
Posty: 1398
Rejestracja: wtorek 14 sie 2012, 07:56
Lokalizacja: że znowu

Post autor: max4max »

Manekinen pisze:gadać z nimi uprzejmie czy nie warto. Tyle że po jednym sprzedawcy nie ma z czego wyciągać wniosków
No właśnie.
Miałem tak, ze po wymianie wiadomości sprzedawca oddał mi za 1/3 towaru, a było i tak że dopiero ali w sporze przyznało jakieś odszkodowanie.
Tak, czy inaczej, zawsze zaczynam od wymiany wiadomości i czekam co będzie dalej. Oczywiście trzeba patrzeć też na okres ochrony - możliwość otwarcia sporu.
I tu też uwaga - nie zawsze uprzejma , grzeczna i "przepraszająca" ze strony sprzedawcy wymiana wiadomości kończy się polubownym załatwieniem. Ostatnio tak miałem - wymiana wiadomości z dużym sklepem, przeprosiny, prośby o inne zdjęcia i pomiary i w miarę, jak coraz więcej robiłem to coraz to nowe "życzenia" i potem konkluzja, że ja jestem "nieprofesjonalny". Zakończyło się na sporze, gdzie ali przyznało 50% zwrotu.
Awatar użytkownika
Manekinen
Posty: 2443
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 15:18
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: Manekinen »

max4max pisze:Ostatnio tak miałem - wymiana wiadomości z dużym sklepem, przeprosiny, prośby o inne zdjęcia i pomiary i w miarę, jak coraz więcej robiłem to coraz to nowe "życzenia" i potem konkluzja, że ja jestem "nieprofesjonalny".
No i właśnie po co to? Ewidentna gra na czas, tylko jaki w tym cel?
tre33
Posty: 247
Rejestracja: wtorek 24 cze 2014, 14:23
Lokalizacja: Polska

Post autor: tre33 »

Liczenie, że ktoś zapomni, machnie ręką, kliknie przypadkowo potwierdzenie?
ODPOWIEDZ