EverActive FL-300

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
Mr.P
Posty: 30
Rejestracja: piątek 08 lut 2013, 11:37
Lokalizacja: NET

EverActive FL-300

Post autor: Mr.P »

Witam,

mam pytanie czy miał ktoś do czynienia z tą lampką, czy jest warta tych pieniędzy?
Szukam czegoś co zastąpi mi czołówkę (rowerową) Energizeer HD Vision Focus (250lm), czy ta lampka będzie mocniejsza? Niestety nic nie ma na temat żywotności na bateriach AAA.
http://www.hurt.com.pl/latarka-diodowa- ... 15149.html
Awatar użytkownika
Ven0n
Posty: 194
Rejestracja: sobota 06 lut 2016, 17:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Ven0n »

Polecę z klasykiem: Nie, ten zoom nie jest warty tych pieniędzy ;)
Dołóż 10zł i kup convoya s2/+ ;-)
Convoy S2 3.04A by Dariusz70
UltraFire S5 Mod
Convoy S2+ 3x XP-G
Convoy C8 XML U4 1C
Convoy C8 XP-G
Mr.P
Posty: 30
Rejestracja: piątek 08 lut 2013, 11:37
Lokalizacja: NET

Post autor: Mr.P »

Gdzie można zanabyć convoya s2+ za 61zł?
ptja
Posty: 2413
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

Fasttech ma za mniej niż $14 To chyba nawet nie 61 zł.?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Mociumpel
Posty: 2095
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Mociumpel »

Uzupełnię klasyka:
1. Jeśli nie wiesz co kupić poczytaj i pooglądaj zdjęcia z rozkładu świateł poszczególnych latarek
2. Jeśli chcesz krótkiej odpowiedzi bo nie masz czasu - kup S2+ np. https://www.fasttech.com/products/1653/10002364/1826806 - jeśli nie masz wymagań zbyt wielkich to jak se kupisz i zobaczysz jak świeci to "będziesz Pan zadowolony".
3. jeśli masz wymagania i jednak chcesz wiedziec co kupujesz to patrz pkt 1. a potem wybierz zgodnie z wiedzą ...
tutaj z grubsza wiedza ogólna http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=13342, i z grubsza wideło z latarkami jak świeca na rowerze https://www.youtube.com/watch?v=TCgFvNJrn84
4. w zasadzie już nic ale ... latarkę pokroju S2+ warto mieć ;)
czokus
Posty: 17
Rejestracja: środa 21 paź 2015, 14:24
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: czokus »

Przewinęła mi się przez ręce ta latareczka...
Nie napiszę Ci, że warto lub nie, ani dołóż i kup convoy itp..

Ogólnie to miałem ją zbyt krótko więc jednoznacznej opinii nie mogę dać. Nie mogłem jej rozebrać na części pierwsze, aby zobaczyć jak wygląda sterownik czy sposób chłodzenia leda (na pewno xp-g2), nie miałem też okazji pomierzyć prądów na poszczególnych trybach, ale zakładam, że w max ciągnie około 0.9-1A "na dupce".

Od razu rzuca się w oczy ciężar tego malucha - czuć, że producent nie żałował na materiałach. Po odkręceniu obejrzałem koszyczek na baterie - jeszcze tak porządnie wykonanego nie spotkałem w tanich latarkach marketowych oraz zoomach chińsko-allegrowych. Wszystko solidnie i ładnie wykończone - w sumie może i nie przewinęło się przez moje ręce zbyt dużo latarek (jakieś zoomy ultrafire, 2x wf501, inne tanie wynalazki), ale ta zdecydowanie góruje nad nimi jakością wykonania.

Świeciła jak typowy zoom - trudno się do czegoś przyczepić, bo raczej większość zna wady i zalety takiego systemu. Barwa światła na pewno nie była ciepła, ale nie zalatywała też zimną niebieską..

Więcej napisać o niej nie mogę, bo dosłownie miałem ją kilka minut. Ogólnie jeśli odprowadzanie ciepła z leda jest w niej ok to na pewno bardziej opłaca się ją kupić niż jakiegoś zooma xxxfire.
Mr.P
Posty: 30
Rejestracja: piątek 08 lut 2013, 11:37
Lokalizacja: NET

Post autor: Mr.P »

Dziękuję za opinie, czy mógłby ktoś z posiadaczy Convoy S2 podać szacunkowy czas pracy w trybie 100% i w trybie stroboskopowym?
Ile czasu świecenia na latarka może zagwarantować?
max4max
Posty: 1398
Rejestracja: wtorek 14 sie 2012, 07:56
Lokalizacja: że znowu

Post autor: max4max »

Mr.P pisze:czy mógłby ktoś z posiadaczy Convoy S2 podać szacunkowy czas pracy w trybie 100% i w trybie stroboskopowym?
A to już zależy od sterownika, ogniwa i... matematyki.
Dajmy na to sterownik 6x amc, czyli prąd max 2,1 A to przy pojemności ogniwa 2100 mAh świeci mniej więcej godzinę w trybie 100%.
czokus
Posty: 17
Rejestracja: środa 21 paź 2015, 14:24
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: czokus »

Z tego co się orientuję latarka ta (FL-300) standardowo zasilana jest z koszyczka na 3 baterie AAA. Ale producent udostępnia też specjalny adapter - przedłużkę dzięki któremu można zastosować ogniwo 18650. Koszt samej przedłużki na portalu aukcyjnym to 9,90zł + przesyłka, ewentualnie widziałem wersje latarki już z przedłużką za 49,80zł + przesyłka. Zatem ceny dosyć wysokie jak na taką latarkę. Zapytałem z ciekawości o sterownik - czy ma jakieś powiadomienia o rozładowanym ogniwie w przypadku stosowania wersji adapterem i niestety okazuje się, że takiej funkcjonalności nie posiada, zatem jedynie ogniwa z zabezpieczeniem. No ale na pewno latarka dłużej poświeci z 18650 i to sporo dłużej..
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Poświeci dłużej, ale znacznie słabiej. Dlatego też, latarki lepszej jakości jak np. Convoy mają tryby, wybierasz to co chcesz. 300 lumenów na rower to mało, nawet bardzo. Wystarczy do zasygnalizowania swojej obecności na drodze i zobaczenia dużej dziury, nic ponadto.

Dodatkowo weź pod uwagę, że producenci takich cudów z zoomem, często podając ilość lumenów, mówią o tym ile lumenów uzyskasz z leda, nie mówią ile masz na wyjściu latarki czyli tak naprawdę nie wiesz ile uzyskasz. Układ z zoomem to niestety duże straty światła rzędu 30%. Zatem w efekcie na wyjściu możesz mieć 200 lumenów, tyle ile mają światła postojowe w autach ;)

Chcesz coś dobrego na rower ? Więc albo Convoy albo coś dedykowanego na rower. Osobiście używam zmodyfikowanej SolarStor X2 i do uzyskania mam około 1500 lumenów i dopiero wówczas jest dobra jazda w nocy na rowerze.
ILPT
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5039
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

skaktus pisze:300 lumenów na rower to mało, nawet bardzo.
Pozwolę się z tym nie zgodzić na podstawie doświadczeń 2ch osób.
1wsza osoba to zawodnik, który kupił u mnie latareczkę na całonocny maraton rowerowy. Założenie było takie, że latarka na 1 aku ma świecić 8-10h. Padło na S2 + XP-L + ogniwo 3,5Ah. W trybie 350mA mamy ~170lm i wg relacji z testów latarki, światła jest wystarczająco.
2ga osoba to ja. W podpisie mam opis swojej wizji, która jak widzę jest bardzo mało energooszczędna, bo świecę mocno na boki w porównaniu z innymi rowerzystami (i marnuję niepotrzebnie światło) ale zazwyczaj przy prędkościach ~30km/h mam włączone 2x owalne po 175mA, czyli ~75lm każda i do tego S4kę w trybie 350/700mA czyli 150/300lm, co daje łącznie 300-450lm i przy tym świetle po leśnych dróżkach jedzie mi się tak samo pewnie jak samochodem 90km/h po asfalcie.

Także, jeśli ktoś jeździ 15-25km/h to 300lm jest wystarczające ale oczywiście warto zawsze mieć więcej mocy w zapasie.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6165
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Wszystko zależy od rozłożenia jak sam napisałeś. Taki zoom z 300 lumenami, nie wiadomo ile na wyjściu zaświeci inaczej niż 300 lumenów w lustrze (inne skupienie). Sam jak nie potrzebuję to korzystam z trybu minimum który daje u mnie około 400 lumenów, ale do szybkiej jazdy przez nieoświetlony park / las używam trybu ma i około 1500 lumenów i to dla mnie minimum.

Tutaj dodatkowo wchodzą nasze preferencje ;)
ILPT
cervandes
Posty: 99
Rejestracja: niedziela 05 sty 2014, 19:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: cervandes »

Parę lat temu miałem Pro Scream 243lm i przez rok czy dwa używałem tego na rowerze, było jednym z lepszych światełek i w zupełności na wszystko wystarczyło. To teraz rozwój technologii i dostępności oraz ceny sprawiły że co drugi ma działo fotonowe palące trawę na poboczu. Owszem, dziś w terenie włączam dwa pomodzone convoye i nie narzekam, ale kiedyś równie śmiało pedałowałem z tym co miałem...
Convoy S2 4C attiny25V 3,04A REF
Convoy S2 4C attiny25V 3,04A kolimator 15*90
msg
Posty: 9
Rejestracja: czwartek 11 sie 2016, 19:46
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: msg »

Posiadam Everactive FL-300 i trapi mnie jedna rzecz - temperatura podczas pracy. Jesteście ekspertami w tej dziedzinie, to pewnie mi powiecie. Czy ta latarka, podczas pracy z ogniwem 18650 powinna mieć temperaturę obudowy na poziomie 54 stopnie?

http://i.imgur.com/ucuIJj8.jpg
(pomiar dla jasności świecenia 100%, odczyt po 20 minutach świecenia)
Dla jasności 75% temperatura dobija do 50 stopni.

Nie stosuję jej na rower, gdzie zapewne przepływ powietrza rozwiązywał by tę kwestię, fakt, ale przy temperaturze otoczenia 20 stopni jest nieprzyjemna w dotyku i trudno ją utrzymać w ręce. I co na to ogniwo i LED?

PS. Sorry za chałupnicze metody pomiaru, ale nie mam dostępu do lepszej aparatury.
kalafon
Posty: 105
Rejestracja: wtorek 23 gru 2014, 02:45
Lokalizacja: Polska

Post autor: kalafon »

Norma.
ODPOWIEDZ