Czy możliwe przerobienie MacTronic Phantom

Oświetlenie montowane na głowie
radzik71
Posty: 6
Rejestracja: poniedziałek 27 cze 2016, 15:46
Lokalizacja: Wrocław

Czy możliwe przerobienie MacTronic Phantom

Post autor: radzik71 »

Cześć wszystkim, trafiłem do Was, bo znajomy mnie tu skierował mówiąc, że znajdę tu ludzi którzy będą w stanie odpowiedzieć na moje pytanie, a może nawet jakoś mi pomóc ;)

Jestem właścicielem czołówki MacTronic Phantom. Do niedawna szczęśliwym. Latarka ma dość mocy, dwa różne tryby świecenia i te fajowe ciepłe diodki biwakowe.

Niestety w najbliższym czasie wybieram się na wyprawę gdzie będziemy wszyscy operować na 18650. Żeby się wybić musiałbym nosić ze sobą chyba wiadro akumulatorków AA, a to mi się nie uśmiecha... Więc teraz albo żegnam się z MacTronikiem i kupuję coś innego, albo... jest jakaś możliwość, żeby do przerobić na dwa ogniwa 18650 ??

Z góry dzięki za jakieś rady, pomoc, cokolwiek, bo prawdę mówiąc jestem zielony w temacie.
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5040
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Sterownik w niej jest prosty jak budowa cepa i taka przeróbka nawet by była lepsza dla niej (niższe napięcie = niższy prąd w diody). Pewnie nie jesteś świadom tego ale obecnie diody dostają za duży prąd i mogą się w najmniej oczekiwanym momencie po prostu spalić. Oczywiście akusy koniecznie z zabezpieczeniem przed nadmiernym rozładowaniem.
Generalnie na poważniejszą wyprawę zabrał bym inną czołówkę, bo ta poza poza wieloma zaletami ma kilka bardzo poważnych wad.
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=18357
radzik71
Posty: 6
Rejestracja: poniedziałek 27 cze 2016, 15:46
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: radzik71 »

Dzięki za odpowiedź.
Przeczytałem recenzję i dodałeś mi kolejny argument za zmianą chyba jednak.

Jakieś propozycje? Zależy mi na stałym świetle na poziomie 200-300lm jak najdłużej, z możliwością chwilowego (kilka sekund do kilku minut) doświetlenia dużą mocą.